Flippie, ik herken jouw situatie. Ik ben ook niet in staat om lang met zware spullen te lopen.
Ik heb daarom bewust gekozen voor maximaal 1 camera tegelijkertijd meenemen.
Voor een stadstrip is dat of een 28mm compact of een dslr met maximaal 2 vaste brandpunt objectieven, 35mm+105mm of 35mm+180mm.
Mijn uitgangspunt is dat je niet moet treuren om de foto's die je dan niet kunt maken maar je moet concentreren op hetgeen hier mee mogelijk is.
Ik heb persoonlijk het idee dat sinds ik deze keuze gemaakt heb mijn fotografie met meer rust in de kop = plezier geschiedt hetgeen bovendien de kwaliteit positief beïnvloedt.
Minder is vaak meer ...
Wellicht dat zo'n uitgangspunt ook iets voor jou is?
Objectieven-dilemma
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Skippy, daar heb je inderdaad een punt. Bij mij gaat het wel om de camera met de lens op dat moment. Ik heb een verekte handig feisol karretje gekocht waar ik mijn tas met spulletjes in doe. En dat gaat eigenlijk prima. Ding er uitermate licht en super wendbaar. Ik begin echter heel erg naar het reeds eerder genoemde idee, de 18-200 weer terug gaan kopen. Die in combinatie met de D90 weegt toch 400 gram minder dan de D300+70-300VR. Glastechnisch zal er ik er iets op achteruitgaan een ook wat zoombereik betreft, maar daar kan ik wel mee leven. Hmmm wederom stof om over na te denken.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.