Soms als ik NEF's van mijn kaartje wil halen (niet in het toestel), wil dat soms niet, maar dan van een serie niet allemaal, maar zo maar een paar.
Hij verwijdert/verplaatst er wat en dan stopt het omdat betreffende NEF in gebruik is of iets (wat mijn inziens niet zo is).
In de camera wissen gaat wel.
Wat zie ik over het hoofd?
gr, Leo
NEF wil niet van kaartje
- V70ORD5
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
Gebeurt dit ook als je alle applicaties gesloten hebt die ook maar iets met je foto's te maken hebben? Al was het alleen maar windows verkenner...
Misschien dat die programma's de melding geven dat de bestand in gebruik zijn.
Dus alles afsluiten en dan nog maar eens de kaart leeg proberen te halen.
(snelle format)
Misschien dat die programma's de melding geven dat de bestand in gebruik zijn.
Dus alles afsluiten en dan nog maar eens de kaart leeg proberen te halen.
(snelle format)
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
-
MennoA
-
Leo
Als ik het kaartje uit het toestel heb, meestal via de verkenner naar een of andere schijf. Maar dat zou niet uit moeten maken
Verkenner staat dan wel open.
Voor zover ik weet heb ik niet gelockt, dit zou ik een eerstvolgende keer moeten checken, maar dan moet je bij het kijken op het scherm toch redelijk bewust de sleutel/info knop bedienen.
Als ik jpeg / NEF door elkaar op kaart heb, gebeurt niet bij jpeg, maar bij NEF (tot nu toe dan).
Heb ze uiteindelijk wel verplaatst gekregen, maar zal eens nauwkeuriger bijhouden, wat er precies gebeurt.
Zover alvast bedankt. Niemand die dit kent?
Voor zover ik weet heb ik niet gelockt, dit zou ik een eerstvolgende keer moeten checken, maar dan moet je bij het kijken op het scherm toch redelijk bewust de sleutel/info knop bedienen.
Als ik jpeg / NEF door elkaar op kaart heb, gebeurt niet bij jpeg, maar bij NEF (tot nu toe dan).
Heb ze uiteindelijk wel verplaatst gekregen, maar zal eens nauwkeuriger bijhouden, wat er precies gebeurt.
-
GdP
Ik gebruik Nikon Transfer. Nooit een probleem gehad.Leo schreef:Als ik het kaartje uit het toestel heb, meestal via de verkenner naar een of andere schijf. Maar dat zou niet uit moeten maken
Het programma is gratis beschikbaar op de Nikon site.