NEF wil niet van kaartje

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Leo

NEF wil niet van kaartje

Bericht door Leo » za sep 27 2008 8:51 pm

Soms als ik NEF's van mijn kaartje wil halen (niet in het toestel), wil dat soms niet, maar dan van een serie niet allemaal, maar zo maar een paar.

Hij verwijdert/verplaatst er wat en dan stopt het omdat betreffende NEF in gebruik is of iets (wat mijn inziens niet zo is).

In de camera wissen gaat wel.

Wat zie ik over het hoofd?

gr, Leo

GdP

Bericht door GdP » za sep 27 2008 8:56 pm

Wel programma gebruik je daar voor?

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » za sep 27 2008 8:58 pm

Gebeurt dit ook als je alle applicaties gesloten hebt die ook maar iets met je foto's te maken hebben? Al was het alleen maar windows verkenner...
Misschien dat die programma's de melding geven dat de bestand in gebruik zijn.
Dus alles afsluiten en dan nog maar eens de kaart leeg proberen te halen.
(snelle format)
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

MennoA

Bericht door MennoA » za sep 27 2008 10:46 pm

Heb je die NEFs toevallig niet gelocked in je toestel, om zo ongewenst verwijderen te voorkomen?

Ik kan namelijk op mijn D40 bepaalde fotos locken, zodat ze niet gewist worden als ik op wissen druk. Volgens mij kan je ze dan ook niet in windows verkenner verwijderen namelijk

Leo

Bericht door Leo » za sep 27 2008 11:48 pm

Als ik het kaartje uit het toestel heb, meestal via de verkenner naar een of andere schijf. Maar dat zou niet uit moeten maken
Verkenner staat dan wel open.

Voor zover ik weet heb ik niet gelockt, dit zou ik een eerstvolgende keer moeten checken, maar dan moet je bij het kijken op het scherm toch redelijk bewust de sleutel/info knop bedienen.

Als ik jpeg / NEF door elkaar op kaart heb, gebeurt niet bij jpeg, maar bij NEF (tot nu toe dan).

Heb ze uiteindelijk wel verplaatst gekregen, maar zal eens nauwkeuriger bijhouden, wat er precies gebeurt.

Zover alvast bedankt. Niemand die dit kent?

GdP

Bericht door GdP » zo sep 28 2008 12:17 am

Leo schreef:Als ik het kaartje uit het toestel heb, meestal via de verkenner naar een of andere schijf. Maar dat zou niet uit moeten maken
Verkenner staat dan wel open.

Voor zover ik weet heb ik niet gelockt, dit zou ik een eerstvolgende keer moeten checken, maar dan moet je bij het kijken op het scherm toch redelijk bewust de sleutel/info knop bedienen.

Als ik jpeg / NEF door elkaar op kaart heb, gebeurt niet bij jpeg, maar bij NEF (tot nu toe dan).

Heb ze uiteindelijk wel verplaatst gekregen, maar zal eens nauwkeuriger bijhouden, wat er precies gebeurt.

Zover alvast bedankt. Niemand die dit kent?
Ik gebruik Nikon Transfer. Nooit een probleem gehad.

Het programma is gratis beschikbaar op de Nikon site.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”