In het bezit van de D 700 in newyork

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Gebruikersavatar
Eeuw
Forumlid
Forumlid
Berichten: 3915
Lid geworden op: do feb 07 2008 1:24 pm
Locatie: Ja
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: wat een leuke camera!

Bericht door Eeuw » di sep 23 2008 11:49 pm

Jaspuli schreef:http://www.42photo.com/pd-productid-14601-k-nikon_d3x_digital_slr_camera_(body_only).htm
:shock: huh, was dat dan weer? een d3x? ik wist niet dattie er was..

EDIT: link werkt niet meer, was voorheen een D3x voor een kleine 6000$
Laatst gewijzigd door Eeuw op do sep 25 2008 9:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Pieter

Bericht door Pieter » do sep 25 2008 7:52 am

Sietse Vliegen schreef:
Hans Braakhuis schreef:
ZeroBit schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe speeltje! :D

Wat moest je nu betalen voor de body als ik vragen mag? En hoeveel voor de ww garantie?
Zowel bij Nikon Nederland als bij Nikon Service in Beverwijk is helemaal niets te vinden over wereld garantie.

Garantie heb je altijd in de winkel waar je iets koopt.

In Nederland hebben we garantie van Nikon Europa en hun maakt het gelukkig niet uit waar je een camera in Europa koopt.
Klopt niet. Dit komt rechtstreeks van de Nikon Nederland website:
Nikon Corporation - Europese garantie van Nikon van één jaar
Nikon Corporation verleent een Europese garantie van één jaar voor digitale producten. Voor sommige producten geldt echter een wereldwijde garantie.

Klanten die binnen de periode van deze garantie (maximaal één jaar na aankoop) een technisch defect ondervinden, kunnen contact opnemen met een door Nikon geautoriseerd servicecenter of de Nikon-leverancier waar het product is gekocht.

Als u gebruik wilt maken van deze garantie, moet u de volgende documenten overleggen aan het geautoriseerde Nikon-servicecenter.

* Garantiekaart van de Europese garantie van Nikon (of de wereldwijde garantie)
* Factuur of aankoopbewijs (met daarop de datum van aankoop, het product en de naam van de leverancier)
Dat betreft alleen lenzen en flitsers geloof ik, body´s sowieso niet.

Tobias

Bericht door Tobias » zo sep 28 2008 12:15 pm

Pieter schreef:
Tobias schreef:Nikon Nederland doet lekker moeilijk over camera's die niet in Europa zijn gekocht.

Dit is de enige manier om mensen nog te binden. Na het prijzen dump festival van de d300 is het met de d700 al niet beter. Bij KE durven ze ronduit te vertellen dat indien niet gekocht in de EU ze niet zo'n haast maken.

Ze moesten zich diep schamen!!
Waarom moesten ze zich diep schamen? Ze hebben gewoon gelijk, zij zorgen er voor dat jij een product in Nederland kan krijgen, ze moeten zelf aan veel meer regels voldoen als de importeurs in bijvoorbeeld amerika. Het is hier veel meer dichtgespijkerd, protectionisme etc.
Koop gewoon lekker je spul in europa en heb gewoon recht op garantie. Ga je je spul in amerika kopen laat het daar dan ook repareren.

Je verwacht wel dat je volledige service krijgt voor iets wat je niet bij ze gekocht hebt, want dat doe je in principe :-]

Als jij een fiets koopt bij een fietsenmaker die batavus verkoopt en die fiets gaat stuk dan ga je toch ook niet naar een dorp verderop waar een fietsenmaker zit die batavus verkoopt en vind dat hij het maar moet maken want de verkopen tenslotte allebei batavus?
beetje rare vergelijking maak je met je fiets.

Het gaat om wereldwijde service en niet over een fiets die je in....

Je hebt pech met je auto die je hebt geimporteerd en kom je bij de dealer en die zegt ; 'ik doe eerst de auto's die via de nederlands importeur zijn gekocht'. Kom over drie weken maar terug hahahaha.

KE beweert dat geimporteerde producten door NIKON NL met weinig haast worden gerepareerd. Dus ze moeten zich schamen!!!!

Marten
Forumlid
Forumlid
Berichten: 6933
Lid geworden op: ma mei 01 2006 7:14 am
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » zo sep 28 2008 12:26 pm

Als dat zo zou zijn.
Maar ik geloof er niets van.

Pieter

Bericht door Pieter » zo sep 28 2008 12:36 pm

Tobias schreef:
Pieter schreef:
Tobias schreef:Nikon Nederland doet lekker moeilijk over camera's die niet in Europa zijn gekocht.

Dit is de enige manier om mensen nog te binden. Na het prijzen dump festival van de d300 is het met de d700 al niet beter. Bij KE durven ze ronduit te vertellen dat indien niet gekocht in de EU ze niet zo'n haast maken.

Ze moesten zich diep schamen!!
Waarom moesten ze zich diep schamen? Ze hebben gewoon gelijk, zij zorgen er voor dat jij een product in Nederland kan krijgen, ze moeten zelf aan veel meer regels voldoen als de importeurs in bijvoorbeeld amerika. Het is hier veel meer dichtgespijkerd, protectionisme etc.
Koop gewoon lekker je spul in europa en heb gewoon recht op garantie. Ga je je spul in amerika kopen laat het daar dan ook repareren.

Je verwacht wel dat je volledige service krijgt voor iets wat je niet bij ze gekocht hebt, want dat doe je in principe :-]

Als jij een fiets koopt bij een fietsenmaker die batavus verkoopt en die fiets gaat stuk dan ga je toch ook niet naar een dorp verderop waar een fietsenmaker zit die batavus verkoopt en vind dat hij het maar moet maken want de verkopen tenslotte allebei batavus?
beetje rare vergelijking maak je met je fiets.

Het gaat om wereldwijde service en niet over een fiets die je in....

Je hebt pech met je auto die je hebt geimporteerd en kom je bij de dealer en die zegt ; 'ik doe eerst de auto's die via de nederlands importeur zijn gekocht'. Kom over drie weken maar terug hahahaha.

KE beweert dat geimporteerde producten door NIKON NL met weinig haast worden gerepareerd. Dus ze moeten zich schamen!!!!

Nee is geen rare vergelijking want het zijn gewoon andere bedrijven die een gelijksoortig product leveren.
En we spreken hier ook niet over service maar over garantie, welke niet wereldwijd is.
Als jij aanspraak wilt maken op een garantie geval dat binnen de garantie periode valt, laten we zeggen van een volkswagen. En die auto heb jij geïmporteerd uit Duitsland dan zal Pon, welke de auto's in Nederland importeerd niet zo makkelijk doen als wanneer jij die zelfde auto in Nederland gekocht zou hebben.
Zelfde verhaal als Nikon NL en Nikon USA.
Het punt is gewoon dat ze zoiets hebben van, maak maar aanspraak op je garantie daar waar je het gekocht hebt, iets wat mij erg terecht lijkt.

Je koopt niet via Nikon NL, dus die lopen een stukje winst mis maar je verwacht wel dat ze alle moeite gaan doen om jouw product te repareren want ze zijn tenslotte Nikon en dus ook moeten opdraaien voor de kosten, als je zo het zo makkelijk vindt om een product in het buitenland te kopen ga daar dan ook moeilijk doen als je een garantie geval hebt.


En ik denk overigens ook niet dat het zo zeer is dat ze weinig haast maken met geïmporteerde producten mits men gewoon betaald voor de reparatie. Ik denk alleen wel dat het claimen van de garantie moeilijker is en dat hier meer tijd overheen gaat dan bij Nederlandse producten. Service center in Beverwijk is onafhankelijk van Nikon en werkt alleen in opdracht voor Nikon. Zij moeten dus ook aanvragen indienen bij Nikon om te kijken of iets onder garantie valt, en bij geïmporteerde producten gaat dat wellicht niet zo makkelijk. Als je gewoon iets gerepareerd wilt hebben en daar bereidt voor bent te betalen zal het gewoon even snel gaan.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”