tripod collar voor een 80-200 2.8 schuiver

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
Zatoichi

tripod collar voor een 80-200 2.8 schuiver

Bericht door Zatoichi » za sep 27 2008 10:03 pm

Weet iemand of die bestaat of hoe je er een kan maken?
De enige die ik gezien heb is voor een 80-200 2.8D en ik heb de oudere (zonder D). Bovendien kost die zo'n $ 149 zonder verzendkosten.

Deze lens is nogal zwaar en ik ben bang dat ie te veel aan mijn camera hangt als ik de camera op een statief heb staan. Ben bang dat hierdoor de camera beschadigd.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » zo sep 28 2008 1:02 am

Met 'schuiver' bedoel je 'schuifzoom'? In dat geval kun je er geen statiefgondel voor vinden/maken, die zou een stuk van je zoom beperken, omdat je ring niet meer volledig heen en weer kan.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Marco

Bericht door Marco » zo sep 28 2008 2:23 am

USD 150,- van Kirk.......... KLIK KLIK

De zoekresultaten om nog wat meer te lezen: GOOGLE

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » zo sep 28 2008 11:40 am

Je camera lijdt er niet onder. Het geheel staat stevig genoeg, mits je het goed vast draait en een goede statiefvoet gebruikt. De objectiefmond van de camera is hier ook stevig genoeg voor. Slechts als je je tas aan de lens gaat hangen kan je problemen krijgen....
Ik gebruik die lens ook en heb geen problemen ondervonden. Ik zou hier geen geld aan uitgeven, ook al omdat je die steun toch weer mee moet nemen.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » zo sep 28 2008 1:51 pm

Ik ben in het bezit van een statiefgondel voor deze lens.
Dit is wel een ander principe, je plaatst hem om het voorste deel van de lens.
Maar om eerlijk te zijn gebruik ik hem eigenlijk nooit.
Was destijds wel een duur dingetje...... :roll:

Afbeelding
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Zatoichi

Bericht door Zatoichi » zo sep 28 2008 6:39 pm

Het probleem is inderdaad het beperken van de schuifzoom.

De collar waar Marco naar verwijst had ik al gezien, maar die is alleen voor de "D" versie. Wel een leuk systeem waarbij de zoomfunctie intact blijft.

Misschien dat ik eens ga experimenterem met een soort halfronde steun. De monopod staat dan wel los, maar biedt hopelijk nog net voldoende stabiliteit.

@Ed: begrijp ik dat de lens bij jouw steun eigenlijk aan het voorste lensdeel hangt? En steekt de lens er vanaf deze kant in of kijk ik tegen nu tegen de frontlens aan?
Het is in ieder geval duidelijk dat Nikon nooit aan zo'n steun gedacht heeft bij het ontwerp van de lens.

Warner
Forumlid
Forumlid

Bericht door Warner » zo sep 28 2008 7:01 pm

Ik heb vroeger een gondel gehad voor mijn schuifzoomobjectief kwam uit de VS je kon ook nog gewoon de schuifzoom gebruiken als hij in de gondel zat. Het fabrikaat was Nicam als ik het goed heb.
Ik heb hem indertijd gekocht bij Konijnenberg.
http://wantitnow.ebay.com/NiCam-2-8-Nik ... 0258152303
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » ma sep 29 2008 12:10 am

Zatoichi schreef:@Ed: begrijp ik dat de lens bij jouw steun eigenlijk aan het voorste lensdeel hangt? En steekt de lens er vanaf deze kant in of kijk ik tegen nu tegen de frontlens aan?
Het is in ieder geval duidelijk dat Nikon nooit aan zo'n steun gedacht heeft bij het ontwerp van de lens.
Je steekt inderdaad vanaf deze kant de lens er in waarbij dan de zoomselectorschuifknop (leuk voor Scrabble... :shock: ) in die rechthoekige opening valt.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Zatoichi

Bericht door Zatoichi » ma sep 29 2008 9:34 am

vandaar dat gat... maar is dus ook voor de "D" versie.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”