Nikon AF-S 18-55 VR
Nikon AF-S 18-55 VR
deze staat te koop voor 139 euro... is dit een goede lens?
Iemand hier ervaring mee?
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Is een echte budget lens. Ik heb hem een tijdje op mijn D40 gehad. Niet echt een spectaculaire lens. Maar echt het fijne weet ik er ook niet van hoor.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Re: Nikon AF-S 18-55 VR
Hier staan ze allemaal..... met alle specs en waardeoordelen.Ciska schreef:deze staat te koop voor 139 euro... is dit een goede lens?
Hier ook trouwens

ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik zou een 18-70 aanraden. Dit is het objectief dat bij de D70 zat als "kitlens". Een kitlens is het dus niet; het is een serieus objectief dat echt stukken beter is dan die 18-55 -al-dan-niet-VR dingen.
Als je nóg iets beters wilt, dan zijn de Tamron 17-50 f/2.8 (nieuwe versie!) of een Nikon 16-85VR denk ik de aangewezen objectieven.
Als je nóg iets beters wilt, dan zijn de Tamron 17-50 f/2.8 (nieuwe versie!) of een Nikon 16-85VR denk ik de aangewezen objectieven.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Nikkor en Tamron doen het goed samen
Ciska ik kan je de Tamron 17-50mm aanraden is een perfect objectief voor 320 euro bij en voor het telebereik kan ik je de Nikkor 70-300mm VR aanraden nog onder de 400 euro beiden bij forumlid Arend-ho.
Ik kan het weten daar wij beide objectieven in ons bezit hebben.
Groetjes George
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: Nikkor en Tamron doen het goed samen
Helaas is Arend (zoals een aantal anderen) weer boven de 400 gaan zitten met de 70-300George Fennes schreef:Ciska ik kan je de Tamron 17-50mm aanraden is een perfect objectief voor 320 euro bij en voor het telebereik kan ik je de Nikkor 70-300mm VR aanraden nog onder de 400 euro beiden bij forumlid Arend-ho.
Groetjes George
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Om met Patrick mee te gaan.. een 18-70 is een ondergewaardeerd objectief. De mijne heb ik ooit verkocht en een 18-200 aangeschaft. Oeioei, na een paar dagen alles ongedaan gemaakt. Blij dat ik hem weer terug heb. Misschien is die Tamron ook goed hoor, maar ik hou het zo lang mogelijk bij origineel.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.