Lekker spelen met mijn Clickje

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Frederix

Lekker spelen met mijn Clickje

Bericht door Frederix » ma sep 29 2008 8:54 pm

Afgelopen zaterdag wat met mijn Agfa Click I gespeeld in Amersfoort en Utrecht. Hieronder een paar resultaten:

Afbeelding
Foto 1
Inrit van parkeergarage aan het Smallepad te Amersfoort

Afbeelding
Foto 2
Buitenlamp mét schaduw in Utrecht

Afbeelding
Foto 3
Appartementengebouw aan de Wittevrouwensingel te Utrecht

Afbeelding
Foto 4
Kantoorpand aan het Smallepad te Amersfoort

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma sep 29 2008 9:00 pm

Mooi lijnenspel, Fred.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » ma sep 29 2008 9:05 pm

Je foto's spreken mij niet altijd aan, maar dit vind ik erg fraaie platen.

Met vriendelijke groet,

Bram

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » ma sep 29 2008 9:33 pm

vind foto 1 erg mooi. Zelf doe ik dat niet zo snel, houd er niet echt van om gebouwen e.d. te fotograferen, maar dit is toch wel mooi.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » ma sep 29 2008 9:42 pm

Foto 1 is prachtig.

wouterboon

Bericht door wouterboon » ma sep 29 2008 10:18 pm

Frederix, ik vind ze weer erg lekker om naar te kijken. Vooral dat analoge dat er vanaf spat is geweldig! Ik kijk altijd met veel plezier naar je foto's.

Daarom ook mijn vraag: waarom de laatste tijd zoveel met de Agfa? Tenslotte is dit een Nikon forum... Heeft je analoge Nikon zijn beste tijd gehad, of is dit een 'gril'?

Begrijp me niet verkeerd: blijf vooral je foto's plaatsen, ik vind ze heerlijk om naar te kijken. Ben gewoon nieuwsgierig!

Groet,

Wouter

Frederix

Bericht door Frederix » ma sep 29 2008 10:45 pm

wouterboon schreef:Frederix, ik vind ze weer erg lekker om naar te kijken. Vooral dat analoge dat er vanaf spat is geweldig! Ik kijk altijd met veel plezier naar je foto's.

Daarom ook mijn vraag: waarom de laatste tijd zoveel met de Agfa? Tenslotte is dit een Nikon forum... Heeft je analoge Nikon zijn beste tijd gehad, of is dit een 'gril'?

Begrijp me niet verkeerd: blijf vooral je foto's plaatsen, ik vind ze heerlijk om naar te kijken. Ben gewoon nieuwsgierig!

Groet,

Wouter
Hoi Wouter,

Het gaat met vlagen. Ik heb onlangs foto's gemaakt met mijn Agfa Isola II. Die waren een stuk minder dan die ik met mijn Isola I heb gemaakt. Ik ben toen gaan vergelijken en dan blijkt dat mijn Clickje I wel erg fraaie negatieven produceerd. Dus heb ik mijn Clickje I weer met een film geladen. Ik vind het een hele uitdaging om met een toy-camera gave foto's te maken. Het werkt gewoon erg verslavend. Soms laat ik deze scans bij Profotonet afdrukken op 30 x 30 cm, in een passe partout en aluminium lijst is dat echt kicken. Dat heeft ook met mijn onderschrift te maken. :evil:

Onlangs heb ik het objectiefje van mijn Click II vervangen. Het originele objectiefje was ontzet (was waarschijnlijk gevallen). Ik heb bij de kringloopwinkel (!) voor een paar euro een Click II met een heel gaaf objectiefje gekocht. Ik heb van 2 Clicks II één -hopelijk goede- Click II gemaakt. Er zit nu een film in deze camera.

Ik heb trouwens nog 2 Agfa Clacks liggen, moet ik ook nog maar eens wat mee doen . . . . .

Ik moet wel zeggen dat ik het 6x6 een erg mooi formaat vind. Misschien ga ik nog wel eens een echte 6x6 camera aanschaffen.

Afbeelding
Opname gemaakt met mijn Agfa Click I, geschoten door een raam.

IvonneW

Bericht door IvonneW » ma sep 29 2008 10:56 pm

Mooie foto's, stuk voor stuk. Als ik dit zie, waarom ik dan ooit een dure camera heb aangeschaft ...? Geen idee. Ik heb ook nog een Agfa Clack hier, haal jij de rolletjes nog gewoon bij de fotohandel?

Frederix

Bericht door Frederix » ma sep 29 2008 11:01 pm

IvonneW schreef:Mooie foto's, stuk voor stuk. Als ik dit zie, waarom ik dan ooit een dure camera heb aangeschaft ...? Geen idee. Ik heb ook nog een Agfa Clack hier, haal jij de rolletjes nog gewoon bij de fotohandel?
Die kun je gewoon bij de "echte" fotohandel nog kopen. Ik heb eens twee doosjes met 40 stuks van een fotograaf gekocht. Hij was gestopt met analoog fotograferen en had dit nog over. Ze waren een paar jaar over datum, maar koel bewaard.

De film voor de foto's uit deze draad (Kodak Portra 160 NC) was 3 jaar over datum.

IvonneW

Bericht door IvonneW » ma sep 29 2008 11:04 pm

Dan ga ik toch eens kijken, lijkt mij erg geinig :), bedankt!

Frederix

Bericht door Frederix » ma sep 29 2008 11:12 pm

IvonneW schreef:Dan ga ik toch eens kijken, lijkt mij erg geinig :), bedankt!
Moet je gewoon eens doen. Ik kan je eventueel wel helpen als je die negatieven gescand wilt hebben.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di sep 30 2008 12:23 am

Had ik Frederix kunnen betrappen toen-ie bij mij op de hoek stond te fotograferen... Gemiste kans :)

Mooi foto's hoor en heel leuk om uit zo'n cameraatje nog zulke mooie platen te krijgen!

Frederix

Bericht door Frederix » di sep 30 2008 12:47 am

joepert schreef:Had ik Frederix kunnen betrappen toen-ie bij mij op de hoek stond te fotograferen... Gemiste kans :)

Mooi foto's hoor en heel leuk om uit zo'n cameraatje nog zulke mooie platen te krijgen!
:shock:
Welke foto, foto 2?

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di sep 30 2008 12:51 am

Foto 3 is bij mij aan het eind van de straat, waar heb je foto 2 gemaakt?

Frederix

Bericht door Frederix » di sep 30 2008 12:57 am

joepert schreef:Foto 3 is bij mij aan het eind van de straat, waar heb je foto 2 gemaakt?
Het is in een zijstraat (Ridderschapstraat?) van de Wittevrouwenstraat, gelijk op de hoek met de Wittenvrouwenstraat.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”