De helden van zondag 14 januari 2007

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
De Put

De helden van zondag 14 januari 2007

Bericht door De Put » di jan 16 2007 2:02 pm

Met dit weer de zee in....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en ik was niet de enige die het mooi vond :-)
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de foto's flink blauwer gemaakt, maar gek genoeg legt een blauwe zee eerder de associatie met warmte dan met kou. Misschien ga ik er binnenkort nog eens op mijn gemak aan sleutelen.

Overigens heb ik gemerkt dat het toch echt hoog tijd is om mijn 70-300G in te wisselen voor een 70-200VR of 80-200 draaizoom, hoe leg ik dat mijn vrouw uit?

Groeten,
Remco
Laatst gewijzigd door De Put op di jan 16 2007 4:13 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jan 16 2007 2:06 pm

Leuke foto's maar erg veel van hetzelfde, misschien kan je voor je zelf er bijv. 5-6 mooiste uithalen dan zal je ook wat meer specifieke reacties krijgen ;). Ik zou ze zelf niet nog blauwer gemaakt hebben, maar eerder de kleur er een beetje uitgehaald (let op niet helemaal tot zwart-wit). Ik ben nog steeds van mening (en dat heb ik al eerder gezegd) dat na het verkleinen de foto's van een DSLR enige subtiele verscherping nodig hebben :)

Ik heb 1 van je foto's bewerkt en is hier te vinden:

http://members.rott.chello.nl/eoorthuis ... border.jpg
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De Put

Bericht door De Put » di jan 16 2007 2:13 pm

Martijn,

Je moest eens weten hoeveel ik er geschoten heb ;-)
Dit is al een zeer beperkte selectie.

Ik ga eens proberen om de verzadiging terug te schroeven zonder de kleurtempratuur te wijzigen; misschien heeft dat het gewenste resultaat.

Verder ben ik het met je eens qua verscherping, ik heb ze verkleind met bordermaker. Voor het beste resultaat had ik ze eerst verkleind, verscherpt en daarna gekaderd. Tijd speelt echter wederom een rol, zeker als je dat soort grappen er even tussendoor wilt doen onder werktijd in de lunch.

Groeten,
Remco

EDIT:
Ik heb ze verscherpt met de hier beschikbare middelen, maar echt mooi vind ik het niet geworden.

EDIT2:
Nieuwe poging, nu wel redelijk. Tevens het aantal teruggebracht

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » di jan 16 2007 3:22 pm

Ik vind het mooie foto's hoor! misschien bij sommige foto's de horizon iets rechter zetten...

Malo1961

Bericht door Malo1961 » di jan 16 2007 6:49 pm

Hoi Remco,

Idd een leuke weergave van een paar Die Hards :)
Klopt het als ik zeg dat je sensor aan een cleaning toe is?
Op de laatste 2 foto's van je mede fotograaf zie ik op de zelfde plek wat UFD's ( unindentified flying dirt?)

Mvrgr,
Martin

SPIKE

Re: De helden van zondag 14 januari 2007

Bericht door SPIKE » di jan 16 2007 10:57 pm

De Put schreef:
Overigens heb ik gemerkt dat het toch echt hoog tijd is om mijn 70-300G in te wisselen voor een 70-200VR of 80-200 draaizoom, hoe leg ik dat mijn vrouw uit?

Groeten,
Remco
Even aan je vrouw laten horen hoe deze plastic pijp rammelt. En alleen maar onscherpe foto’s laten zien….en zeggen op 300mm kan ik niet vanuit het handje een foto maken.

Ik moet bekennen…bij mij heeft het niet geholpen,,, ik wens je veel suc6.

O ja….laat eens een niet blauwe foto zien, gewoon puur natuur…want wij hebben geen blauwe zee, maar wel leuk gedaan.

BUG322

Bericht door BUG322 » di jan 16 2007 11:06 pm

idd mooie foto en dat blauwe heeft echt wel wat

groetjes

roboduck

Bericht door roboduck » zo jan 28 2007 7:04 pm

Tja... Klein wereldje is dat.. Die fotograaf ben ik dus.Ik zag die dag wel een (nog) ouder persoon met een baardje met een D70 in m`n directe omgeving,maar ik was te druk bezig om m`n nieuwe /oude aanwinst (Nikon D1) uit te proberen.Helaas merkte is bij thuiskomst dat er drie joekels van stukken vuil op m`n sensor zaten,m aar met een dosis crop zagen ze er toch netjes uit.,en om de feestvreugde compleet te maken crashte m`n pc een dag later.Moet binnekort maar eens kijken of m`n hardeschijf het overleefd heeft.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo jan 28 2007 9:25 pm

Foto 6 en 7 zijn de beste uit de serie! En 6 de nr.1
Hij zou mischien nog sterker/anders worden als je bij 6 de horizon wegsnijdt! Dit haalt de referentie weg waar het mannetje zich bevindt.
De rest kan niet op tegen deze 2, m.i.

Foto's zijn erg 'hard' van kleur...(te donkerblauw). (maar ja volgens mij ook een eigenschapje van de 70-300g).
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

De Put

Bericht door De Put » ma jan 29 2007 9:05 am

roboduck schreef:Tja... Klein wereldje is dat.. Die fotograaf ben ik dus.Ik zag die dag wel een (nog) ouder persoon met een baardje met een D70 in m`n directe omgeving,maar ik was te druk bezig om m`n nieuwe /oude aanwinst (Nikon D1) uit te proberen.Helaas merkte is bij thuiskomst dat er drie joekels van stukken vuil op m`n sensor zaten,m aar met een dosis crop zagen ze er toch netjes uit.,en om de feestvreugde compleet te maken crashte m`n pc een dag later.Moet binnekort maar eens kijken of m`n hardeschijf het overleefd heeft.
:-)

Kijk dat vind ik nou leuk!
Gave aanwinst zo'n D1; hoe bevalt hij (afgezien van het stof)?
Natuurlijk ben ik ook heel benieuwd naar de resultaten met dat Sigma kanon dat jij op je body had zitten.

Overigens heb ik wel een baardje, maar ik geloof niet dat ik, met mijn 28 jaar, veel ouder zal zijn dan jij ;-)

Groeten,
Remco

PS: Mocht je de originelen willen hebben dan is dat uiteraard geen enkel probleem.

De Put

Bericht door De Put » ma jan 29 2007 9:08 am

SwederD70 schreef:Foto 6 en 7 zijn de beste uit de serie! En 6 de nr.1
Hij zou mischien nog sterker/anders worden als je bij 6 de horizon wegsnijdt! Dit haalt de referentie weg waar het mannetje zich bevindt.
De rest kan niet op tegen deze 2, m.i.

Foto's zijn erg 'hard' van kleur...(te donkerblauw). (maar ja volgens mij ook een eigenschapje van de 70-300g).
Dank je! Zoals ik al zei heb ik eigenlijk die 70-200 nodig die in jouw lijstje staat..... wat niet is kan nog komen ;-)
Het blauw is geen resultaat van de 70-300, maar van een overijverige bewerking. De kleuren kwamen me wat te grauw uit de camera en ik wilde de kou overbrengen door de kleurtempratuur drastisch terug te schroeven. Misschien ga ik er nog eens mee stoeien.

Groeten,
Remco

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”