Foto's uit Thailand

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di sep 30 2008 3:45 pm

Mooie serie zeg !! ik mis wat contrast en extra kleur.
Vind de scherpte diepte er mooi gedaan.
NAS Buikpijn

Arnoud106

Bericht door Arnoud106 » di sep 30 2008 11:34 pm

@ oblomov,
Ja dat zie je inderdaad goed, dat is gebakken rat.
Deze leggen ze op de bbq en dan smullen maar... :roll:

@ Eeuw,
Krap uitgekaderd? wat bedoel je daar precies mee?
Dat er te weinig ruimte om het onderwerp zit?

@ Nicole,
kleur ed moet ik inderdaad nog een beetje onder de knie krijgen in PS, misschien dat ik ze nog eens een keer opnieuw in PS ga bewerken.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » di sep 30 2008 11:55 pm

Met krap uitgekaderd bedoel ik inderdaad dat er af en toe weinig ruimte is. Dat maakt het een beetje benauwd om naar te kijken.
Op foto 3 snijdt het perspectivische verdwijnpunt de linker rand, niet prettig.
Op foto 4 zijn de helmpjes net aangesneden. Dat zou iets meer en anders iets minder moeten zijn vind ik. Dit is net ongelukkig.
Op foto 12 zie ik nog net een oog van een tweede persoon, die zou ik er helemaal afgesneden hebben (die persoon).

Het is vaak lastig om ergens aan te snijden, maar het komt de foto wel ten goede.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten. Achteraf zou ik mijn eigen foto's ook vaak anders gehad willen hebben... zodra er een camera komt met zo'n retro-edit mogelijkheid koop ik hem :wink:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Arnoud106

Bericht door Arnoud106 » wo okt 01 2008 12:11 am

Bedankt voor je toelichting!

Je heb inderdaad gelijk de uitsnijding is bij een aantal wat ongelukkig, weer een leermomentje voor de volgende keer, dan zal ik hier zeker op letten.
Ik kan je alleen niet helemaal volgen bij het 'perspectivische verdwijnpunt' van foto 3 wat bedoel je hier precies mee?

Ik heb nog wel een hoop te leren aangezien dit mijn eerste echte camera is, en ben dan ook blij met dit soort reacties!

Grtz Arnoud

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo okt 01 2008 12:22 am

Ik bedoel dat in foto 3 een aantal diagonale lijnen (vanwege het sterke perspectief) bij elkaar komen, precies op de rand van de foto. Door die lijnen wordt je oog naar een bepaald punt getrokken en dat is in dit geval de rand van de foto.. en daar is niet veel te beleven :wink:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

GdP

Bericht door GdP » wo okt 01 2008 12:44 am

Mooie serie Arnoud.

Die met die honden mag je van mij verwijderen. :(

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”