Windgevoelige wegwerp 70-300 lens..

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Windgevoelige wegwerp 70-300 lens..

Bericht door alfredo » ma jan 29 2007 5:10 pm

Volgens Bug is dit een waardeloze lens... ik heb echter geen geld voor dure lenzen en ben dus blij met deze lens...
deze heb ik uit de hand geschoten..
Afbeelding
Laatst gewijzigd door alfredo op ma jan 29 2007 5:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

George Fennes
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Schamen? Hoe kom je daarbij?

Bericht door George Fennes » ma jan 29 2007 5:16 pm

Alfredo,

Ondanks dat het een "waardeloze" lens is, vind ik het resutaat best wel meevallen.

Bijna met volle opening zag ik.

Ik heb hier wel slechtere foto's voorbij zien komen, die met "betere lenzen" gemaakt zijn.

Alfredo, je hoef je tenminste niet te schamen, laat door je resultaten, anderen maar het schaamrood op hun kaken krijgen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » ma jan 29 2007 5:24 pm

bedankt George!
Wanneer vertrek je naar Suriname? ben benieuwd naar de foto's..

Malo1961

Bericht door Malo1961 » ma jan 29 2007 6:00 pm

Hoi Alfredo,

Niet om lullig te doen, maar ik heb ''Bug'' , nooit horen stellen dat dit een waardeloze lens is. Hij heeft zelf ook schitterende platen laten zien, op dit forum, gemaakt met die lens. Dat Bug hem windgevoelig ervaart is juist.
Dat hij met veel plezier de zwaardere vr versie aanschaft of gaat schaffen is ook juist.
En jij laat met jouw foto ( heel mooi trouwens) , net als Bug met de zijne zien dat ook met deze lens goede resultaten vallen te halen.

Jouw openings zin:
Volgens Bug is dit een waardeloze lens... ik heb echter geen geld voor dure lenzen en ben dus blij met deze lens...
deze heb ik uit de hand geschoten..
vind ik dan ook ietwat kort door de bocht qua toonzetting naar Bug toe.
Alsof je om een of andere reden denkt je gelijk te moeten halen?

Just my 2 cents,
Martin

GdP

Bericht door GdP » ma jan 29 2007 6:44 pm

Bug heeft wel gelijk. Ik heb zelf deze lens in mijn bezit gehad, maar hij voldeed voor geen meter. Maar dit kwam niet van wege het feit dat het een slechte lens is, maar meer door dat ik beter gewend was. Ik fotografeer nog als eens onder wat meer extreme omstandigheden en dan val je over de wat slappe constructie. Bovendien worden bij mij alle foto’s afgedrukt en een wat minder scherpe lens valt dan onmiddellijk op. (Bij het analoog afdrukken van foto’s valt er niets te verscherpen!) Weergave via monitor of tv geeft al snel een goed resultaat.
Maar je hebt zelf met bovenstaande foto bewezen dat er echt wel goede foto’s mee kunnen worden gemaakt. En daar gaat het toch om!
Met vr. gr.
Gerrit

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » ma jan 29 2007 7:34 pm

Tja, de D-versie kan er mee door...(de G heeft ontzettend veel last van Chromatische abberatie).
Verder is ie handig in gebruik op volgepakte tribunes, daar waar een meetrekker met 40cm lens (70-200+TC) niet echt op prijs gesteld wordt (voor je het weet knal je er iemand mee tegen het hoofd).
En als je eens geen 1.5 kg mee wil sjouwen..

Nadeel is de meedraaiende frontlens! Pola filter ;-(
Trage scherpstelling die soms helemaal doorlopen wordt voordat ie focust
En hij ligt wat minder stabiel in de hand als een 1.5 kg 70-200mm

Afbeelding
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

BUG322

Bericht door BUG322 » ma jan 29 2007 7:35 pm

:D Nou dat Alfredo een beetje sarcasme niet kan doorzien had ik niet verwacht.

De "windgevoelig" heb ik van gdepater ik vond hem gewoon leuk.

De 70-300 is een aardige lens maar vergelijk de spreeuw eens met kvk's spreeuw met een 70-200 2,8 dan zijn de lijnen stukken duidelijker en had je waarschijnlijk ook meer van het oog van de vogel gezien.

Ik zie zeker uit naar de nieuwe 70-300VR de resultaten daarvan die ik tot nu toe heb gezien zijn echt stukken beter.
dat word zeker mijn volgende objectief.

Al met al ik heb zeker veel plezier met deze lens. Maar je moet echt goeie omstandigheden hebben.
Deze gallerij is puur met de 70-300G geschoten
http://www.pbase.com/bug322/trains

Met grijs weer is het meestal gewoon knudde zie onderstaande foto.

Afbeelding

dat kan echt beter

Hier onder betere omstandigheden

Afbeelding

groetjes

GdP

Bericht door GdP » ma jan 29 2007 8:11 pm

SwederD70 schreef:Tja, de D-versie kan er mee door...(de G heeft ontzettend veel last van Chromatische abberatie).
Ik heb het voornamelijk gehad over de G-versie.
De D-versie heb ik ook even kunnen gebruiken. Maar ben daar niet serieus mee aan de slag gegaan. Mijn vertrouwen in de constructie van dit soort lenzen was te veel ondermijnd. En heb uiteindelijk gekozen voor de 80-200 f/2.8 D AF-S ED. Helaas wel erg zwaar! :cry:
Gerrit

George Fennes
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Suriname

Bericht door George Fennes » ma jan 29 2007 9:42 pm

Hallo Alfredo,

Ik ben net terug uit Suriname 13 december 2006, dus we moeten toch weer een jaartje sparen.

Het plan is er om half januari 2008 te gaan, dus het duurt nog even.

Kunnen we ons goed voorbereiden en wennen aan de nieuwe 70-200mm 2.8 VR.

Door allerlei gesukkel met klojo's op E-bay (ik word er nog steeds kwaad om als ik er aan terugdenk), heb ik uiteindelijk het objectief via Hong Sien gekocht.

Het was allemaal op het randje daar ik pas 3 weken voordat ik naar Suriname zou vertrekken het objectief besteld had bij Hong Sien in HK.

Maar binnen één week had ik hem in huis.

Alleen niet mee kunnen werken, vlak voor de vakantie moest er nog van alles geregeld worden, dus pas in Suriname het objectief op de camera kunnen gebruiken.

Geen computer tot je beschikking om de plaatjes lekker groot op het scherm te zien.

Thuis gekomen was het even schrikken, vooral de dieptescherpte.

Vaak net niet datgene scherp wat je eigenlijk wilde.

Daarom wil ik per sé een goed apparaat meenemen om mijn foto's ter plekke te kunnen bekijken.

Maar daar gaat een andere topic op dit forum over.

Als ik gelegenheid heb zal ik proberen de minst slechte resultaten uit te selecteren en hier op het forum te plaatsen.

Bedankt voor je belangstelling!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » ma jan 29 2007 11:23 pm

BUG322 schreef::D Nou dat Alfredo een beetje sarcasme niet kan doorzien had ik niet verwacht.

De "windgevoelig" heb ik van gdepater ik vond hem gewoon leuk.

De 70-300 is een aardige lens maar vergelijk de spreeuw eens met kvk's spreeuw met een 70-200 2,8 dan zijn de lijnen stukken duidelijker en had je waarschijnlijk ook meer van het oog van de vogel gezien.

Ik zie zeker uit naar de nieuwe 70-300VR de resultaten daarvan die ik tot nu toe heb gezien zijn echt stukken beter.
dat word zeker mijn volgende objectief.

Al met al ik heb zeker veel plezier met deze lens. Maar je moet echt goeie omstandigheden hebben.
Deze gallerij is puur met de 70-300G geschoten
http://www.pbase.com/bug322/trains

Met grijs weer is het meestal gewoon knudde zie onderstaande foto.

Afbeelding

dat kan echt beter

Hier onder betere omstandigheden

Afbeelding

groetjes
Sorry, Bug, maar je had het toch ook over een "wegwerplens"?
ik voelde me een beetje aangesproken..inderdaad..

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”