D80 i.c.m. 17-55 of 24-70

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
dodo

Bericht door dodo » wo okt 01 2008 1:19 pm

Aaargh... sluit in vredesnaam dit draadje;)! Ik word er veel te hebberig van. Ik blijf erbij: voor nu is de 17-55 de way to go. Aangezien je het liefst bij Nikon blijft dan... want anders was de Tamron 17-50 waarschijnlijk een slimme keuze geweest... doet wat minder pijn in je portemonnee, en kwijtraken doe je hem toch wel als je naar FX zou gaan. Maar aangezien je níet naar FX zult gaan, zoals je zelf al aangeeft, is de Nikon 17-55 een logische keuze.

En nou kappen:).

wouterboon

Bericht door wouterboon » wo okt 01 2008 1:20 pm

Jij moet moderator worden ;-)

Laat maar lekker open, dan kunnen anderen hun mening nog geven...

dodo

Bericht door dodo » wo okt 01 2008 1:22 pm

Ik wil geen moderator zijn... dan moet ik zo op mn woorden passen;).

IK blijf het volgens zolang er nieuwe reacties komen. Mijn mening is toch wel doorslaggevend... of was dat je portemonnee nou?

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo okt 01 2008 1:23 pm

Als jullie nu eens pb'tjes uit gaan wisselen :twisted:
Zitten met z'n tweeën een heel draadje te vullen....
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

dodo

Bericht door dodo » wo okt 01 2008 1:29 pm

Sorry Cees... is ook zo laagdrempelig, dit forum... ik spreek de beste jongen morgen toch wel weer dus we vechten het dan wel uit. Valt verder weinig te vechten trouwens want het beeld is wel duidelijk dacht ik zo :).

GdP

Bericht door GdP » wo okt 01 2008 1:29 pm

Nieuw zou ik geen 17-55 meer willen aanschaffen, of het moet lukken hem tweedehands aan te schaffen.

wouterboon

Bericht door wouterboon » wo okt 01 2008 1:31 pm

GdP schreef:Nieuw zou ik geen 17-55 meer willen aanschaffen, of het moet lukken hem tweedehands aan te schaffen.
Omdat jij denkt dat binnenkort alles FX is?

GdP

Bericht door GdP » wo okt 01 2008 1:42 pm

wouterboon schreef:
GdP schreef:Nieuw zou ik geen 17-55 meer willen aanschaffen, of het moet lukken hem tweedehands aan te schaffen.
Omdat jij denkt dat binnenkort alles FX is?
Ik denk het wel. Voor je een jaar verder bent koop je een FX voor de prijs waar je nu een D90 voor koopt. En met twee drie jaar zal de productie van DX-camera's gestopt worden.

Ik heb een heel betrouwbare glazen bol. :)

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo okt 01 2008 1:44 pm

Nou ik denk niet dat binnen 2 drie jaar de productie van DX wordt gestopt hoor er is altijd nog zoiets als consumer cams zoals de D40-D60 (Nikon) en 1000D-450D (Canon) etc. en ik denk dat het nog wel even gaat duren, voordat die ook allemaal FX zijn.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wouterboon

Bericht door wouterboon » wo okt 01 2008 1:45 pm

GdP schreef:
Ik denk het wel. Voor je een jaar verder bent koop je een FX voor de prijs waar je nu een D90 voor koopt. En met twee drie jaar zal de productie van DX-camera's gestopt worden.

Ik heb een heel betrouwbare glazen bol. :)
Hmmm, twijfel rijst... Zoals ik al eerder zei, misschien moet ik ze beiden eens op mijn D80 zetten, dan kan ik het ook voelen en zien (door de zoeker)

Mag ik jouw glazen bol even lenen om mijn portemonnaie te bekijken ;-)

dodo

Bericht door dodo » wo okt 01 2008 1:56 pm

Maar wacht ff... is nu het enige bezwaar van de DX-17-55 op een FX dat je niet vól gebruik kunt maken van je sensor? Want mooi groothoek blijft het wel. Hoeveel MP hou je over, op een hedendaagse FX sensor? 5 ofzo? Als dat met nóg grotere sensoren nóg meer MP wordt... vergelijk dan je 10 MP die je nu hebt met dat getal... wat mis je dan nog?

Ja, de keuze wordt er inderdaad niet gemakkelijker op... en glazen bollen zijn schaars.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo okt 01 2008 2:00 pm

Uhm dodo, als je de 17-55 gebruikt op een D3 of D700 gebruik je natuurlijk niet de volle 17 mm, maar weer een cropfactor hiervan.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

dodo

Bericht door dodo » wo okt 01 2008 2:01 pm

En dáárom sterven dodo's uit... true sir.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo okt 01 2008 2:24 pm

Even voor degenen die het niet meer snappen... Dodo en Wouterboon hebben heel lang samen gewoond, dus die kennen elkaar erg goed! :mrgreen:

Ik ben er uit. Kan je een goede tweedehands vinden, koop dat de 17-55. Koop je nieuw, koop dat de 24-70 aangevuld met de Tokina 12-24. Opgelost?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Gretl

Bericht door Gretl » wo okt 01 2008 2:42 pm

PatrickP schreef:Even voor degenen die het niet meer snappen... Dodo en Wouterboon hebben heel lang samen gewoond, dus die kennen elkaar erg goed! :mrgreen:
En zijn geen setje, maar hebben wel een speciale band.... :roll:

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”