Ontevreden over 70-200 VR
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
snap ik niet
Floris schreef: Ik heb een week geleden m'n Tamron 17-50 F/2.8 weggebracht met hetzelfde: hoe groter de focus afstand; hoe groter de front-focus. Objectief is nu onderweg naar Duitsland.
Floris waarom de Tamron naar Duitsland?
In Boskoop zit de importeur en die repareert alle Tamron objectieven.
Je kan hem brengen en met 1 a 2 weken heb je hem netjes per koerier terug.
Groetjes George
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: snap ik niet
Camtech heeft hem naar Duitsland gestuurdGeorge Fennes schreef:Floris schreef: Ik heb een week geleden m'n Tamron 17-50 F/2.8 weggebracht met hetzelfde: hoe groter de focus afstand; hoe groter de front-focus. Objectief is nu onderweg naar Duitsland.
Groetjes George

Na 4 weken nog niet terug; Camtech doet nu navraag in Duitsland
Re: Ontevreden over 70-200 VR
Ik heb vandaag een 2de handse 70-200 VR gekocht, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de VR. Heb net even wat tests gedaan, op 200mm (300 op DX dus) en met 1/20 sluitertijd nog scherpe foto's. 

Ik ga m 20 december voor 10 dagen huren (zodat ik m mee kaan nemen naar vakantie in Zwitserland) bij CalumetPhoto.nl om m eerst even uit te testen alvorens ik m waarschijnlijk ga kopen (voor op mijn D700)
Kan niet wachten om m erop te zetten en om te gaan schieten.
Kan niet wachten om m erop te zetten en om te gaan schieten.
De 17-50 is na een tweede keer te zijn gerepareerd weer helemaal goed!
De 70-200 echter..... blijft een zorgenkindje. Nadat hij is gerepareerd in Beverwijk, blijf ik de foto's niet scherp vinden en zie ik een verschil tussen links en rechts qua scherpte. Omdat het nu weer/nog onder behandeling is bij Nikon/NPS/Beverwijk, kan ik er verder weinig over zeggen: hopelijk wordt het opgelost, want het objectief gebruik ik hierdoor minder en minder...... Wanneer ik weer wat te melden heb, zal ik het zeker laten weten!
Wat de VR betreft: ik heb het idee dat hij op bepaalde sluitertijden beter werkt dan andere: op 1/100 had ik soms minder scherpe foto's dan op 1/30.... Iemand die dat kan verifieren?
De 70-200 echter..... blijft een zorgenkindje. Nadat hij is gerepareerd in Beverwijk, blijf ik de foto's niet scherp vinden en zie ik een verschil tussen links en rechts qua scherpte. Omdat het nu weer/nog onder behandeling is bij Nikon/NPS/Beverwijk, kan ik er verder weinig over zeggen: hopelijk wordt het opgelost, want het objectief gebruik ik hierdoor minder en minder...... Wanneer ik weer wat te melden heb, zal ik het zeker laten weten!
Wat de VR betreft: ik heb het idee dat hij op bepaalde sluitertijden beter werkt dan andere: op 1/100 had ik soms minder scherpe foto's dan op 1/30.... Iemand die dat kan verifieren?
De 70-200 is sinds 15 december weer in Beverwijk, er is daar ook geconstateerd dat vanaf een bepaalde focusafstand de scherpte verdwijnt (niets scherp) en gelukkig heb ik een goed leen exemplaar dus ik kan gewoon lekker blijven schieten. Wanneer ik weer nieuws heb, laat ik het zeker weten.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Treurige berichten, Floris!
Onbegrijpelijk dat dit allemaal kan gebeuren met een Nikon topobjectief.
Sterkte met dit gedoe.
Onbegrijpelijk dat dit allemaal kan gebeuren met een Nikon topobjectief.
Sterkte met dit gedoe.
Laatst gewijzigd door Marten op wo jan 07 2009 10:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Is bij dit leen exemplaar wel direct alles scherp, merk je direct het verschil met die van jou?Floris schreef:De 70-200 is sinds 15 december weer in Beverwijk, er is daar ook geconstateerd dat vanaf een bepaalde focusafstand de scherpte verdwijnt (niets scherp) en gelukkig heb ik een goed leen exemplaar dus ik kan gewoon lekker blijven schieten. Wanneer ik weer nieuws heb, laat ik het zeker weten.
Schiet wat referentie plaatjes voor jezelf met dat leen exemplaar, altijd handig als benchmark voor jezelf
of eventueel touw getrek achteraf.
Dit exemplaar doet wat ik ervan verwacht wat het zou moeten doen. Daarom nog niet de behoefte gehad om te gaan pixelpepen, maar wellicht dat ik inderdaad wat referentie shots zal maken.
Beetje laat voor deze discussie, maar ik heb eens zitten denken over hoe VR nu kan werken. Waar ik op uitkom is dat standaard regeltjes zeggen dat je tot 1/200e kan fotograferen met een 200mm lens. Als je met VR tot 1/100e wilt komen, gaat het JUIST om het frequentiegebied tussen de 100 en de 200Hz. Er wordt dus gewoon wat gefiltered. Ga je nu op 1/40e fotos nemen, dan heeft VR helemaal geen zin meer....
Ik heb gisteren nog een test foto met de hand stilgehouden tot 10x langer dan wat de theorie voorschrijft.... Het lukt helaas niet iedere keer. Maar als je hier een beetje talent voor hebt, en een beetje oefent, is het zelf stilhouden m.i. beter dan VR......
Ik heb gisteren nog een test foto met de hand stilgehouden tot 10x langer dan wat de theorie voorschrijft.... Het lukt helaas niet iedere keer. Maar als je hier een beetje talent voor hebt, en een beetje oefent, is het zelf stilhouden m.i. beter dan VR......
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Heb je zelf een VR objectief ? en heb je het dan in beiden situaties geprobeerd ?
Mijn ervaring is dat VR juist heel erg helpt bij kortere sluitertijden en er volgens mij helemaal geen sprake is van filtering alleen maar van bewegingscompensatie
Op dit stukje website kun je er veel over vinden
http://imaging.nikon.com/products/imagi ... /index.htm
Mijn ervaring is dat VR juist heel erg helpt bij kortere sluitertijden en er volgens mij helemaal geen sprake is van filtering alleen maar van bewegingscompensatie
Op dit stukje website kun je er veel over vinden
http://imaging.nikon.com/products/imagi ... /index.htm
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"