lens piept
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
lens piept
mijn sigma 50-500 piept tijdens het scherp stellen.
Iemand een idee waar het dat in kan zitten? (ja, de lens)
Iemand een idee waar het dat in kan zitten? (ja, de lens)
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Koop een kat?
Mijn vrouw heeft een cattery ( ff snel reclame) www.noorsekatten.nl
Maar ik hoor het wel, bedankt voor de moeite.

Mijn vrouw heeft een cattery ( ff snel reclame) www.noorsekatten.nl

Maar ik hoor het wel, bedankt voor de moeite.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Ik heb hier thuis een nikon 24 mm f 2.8 staan. en die piept ook als een egk tijdens het focussen! maar verder zie ik er op de foto's niks van terug. Dus ik denk dat die iets te maken heeft met stof (vuil). en dat het daardoor het net niet allemaal mooi langs elkaar beweegt en je door die reden piepen krijgt. zou het wel laten repareren maar zou me er geen zorgen om maken.
Mvg,
Martijn
Mvg,
Martijn
- Brenzef
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Vocht en vuil in lenzen is nooit goed.
In het begin heb je nergens last van, maar na verloop van tijd kan het meer schade veroorzaakt hebben dan je lief is.
Het vuil hoopt zich sneller op tussen de vilten of kurken afdichtingen waardoor ze minder goed afsluiten. Daardoor komt er nog sneller rommel je lens in.
Een lens schoonmaken kost pakembeet een 75 euro (dacht ik).
Dat is de hoofdprijs niet, en je glas is en blijft weer lang(er) schoon.
In het begin heb je nergens last van, maar na verloop van tijd kan het meer schade veroorzaakt hebben dan je lief is.
Het vuil hoopt zich sneller op tussen de vilten of kurken afdichtingen waardoor ze minder goed afsluiten. Daardoor komt er nog sneller rommel je lens in.
Een lens schoonmaken kost pakembeet een 75 euro (dacht ik).
Dat is de hoofdprijs niet, en je glas is en blijft weer lang(er) schoon.
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Denk toch maar dat ik hem zeer binnenkort eens weg breng voor een reinigingsbeurt voordat het weer weer beter word.
Ik mag dan misschien niet zo zuinig op mijn materiaal zijn maar ik ben er wel erg blij mee dat ik ze heb, dus de billen maar even bloot en een opfrisbeurtje.
Heb je een adres voor me Brenzef? of is dit een gemiddelde prijs waar iedereen het voor kan doen.
Ik mag dan misschien niet zo zuinig op mijn materiaal zijn maar ik ben er wel erg blij mee dat ik ze heb, dus de billen maar even bloot en een opfrisbeurtje.
Heb je een adres voor me Brenzef? of is dit een gemiddelde prijs waar iedereen het voor kan doen.
- Brenzef
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wil van Manen Kameraservice
Dorpsstraat 81
079 - 3163339
Meestal verteld hij van tevoren wat het kost.
Hij heeft ook een site: www.kamera-service.info maar die lijkt het niet te doen, vreemd. Maar bel hem anders even.
Dorpsstraat 81
079 - 3163339
Meestal verteld hij van tevoren wat het kost.
Hij heeft ook een site: www.kamera-service.info maar die lijkt het niet te doen, vreemd. Maar bel hem anders even.
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb hem een mail gestuurd voor 3 lenzen, maar eens afwachten of ik van m,n stoel val als ik zijn antwoord lees.
(sigma 50-500 met piep, nikkor 17-35 2.8 met een paar stofjes binnenin de lens en de nikkor 35-70 2.8 met iets speling in de focusring)
(sigma 50-500 met piep, nikkor 17-35 2.8 met een paar stofjes binnenin de lens en de nikkor 35-70 2.8 met iets speling in de focusring)