Nikon AF-D 24-50mm F/3.3-4.5 met D700
Nikon AF-D 24-50mm F/3.3-4.5 met D700
Hoi,
Weet iemand misschien of de Nikon AF-D 24-50mm F/3.3-4.5 een geschikt objectief is voor de D700. Het lijkt me een redelijk gedateerd objectief en ik ben een beetje onzeker of hij optimaal zal presteren op de D700.
Is een prijs van 389,= bij Kamera express trouwens niet een beetje veel, of vergis ik me.
Alvast bedankt voor de info!
Weet iemand misschien of de Nikon AF-D 24-50mm F/3.3-4.5 een geschikt objectief is voor de D700. Het lijkt me een redelijk gedateerd objectief en ik ben een beetje onzeker of hij optimaal zal presteren op de D700.
Is een prijs van 389,= bij Kamera express trouwens niet een beetje veel, of vergis ik me.
Alvast bedankt voor de info!
Ach Patrick mijn D2X heeft ook regelmatig "echt serieus" glas ervoor... maar zoals ik al zei, ik vind de prestaties van dit objectiefje zeker niet verkeerd.
Ik heb de mijne in nieuwstaat op de kop getikt... en de kwaliteit verbaasde mij (positief).
En het bereik bij fullframe lijkt mij juist prettig.
zie ook hier: http://nikon-club-nederland.nl/forum/vi ... light=2450
Maar goed misschien kijk ik er wel anders tegenaan want ik vind dat er ook nog steeds prima platen gemaakt kunnen worden met mijn antieke D1
Met vriendelijke groet,
Bram
Ik heb de mijne in nieuwstaat op de kop getikt... en de kwaliteit verbaasde mij (positief).
En het bereik bij fullframe lijkt mij juist prettig.
zie ook hier: http://nikon-club-nederland.nl/forum/vi ... light=2450
Maar goed misschien kijk ik er wel anders tegenaan want ik vind dat er ook nog steeds prima platen gemaakt kunnen worden met mijn antieke D1

Met vriendelijke groet,
Bram
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De laatste adviesprijs van de 24-50 was 675 euro. Er zijn 2 variaties van dat objectief. De D versie is de laatste.
Eigenlijk gaat het dus wel voor een opruimprijs weg. Hoe goed de 24-50 is kun je hier zien:
http://home.kpn.nl/braak117/kwaliteit%2 ... tieven.pdf
Veel beter dus dan alle 18-55 maar weer slechter dan een 24-70 AFS.
De 24-50 is tweedehands aanzienlijk goedkoper.
Eigenlijk gaat het dus wel voor een opruimprijs weg. Hoe goed de 24-50 is kun je hier zien:
http://home.kpn.nl/braak117/kwaliteit%2 ... tieven.pdf
Veel beter dus dan alle 18-55 maar weer slechter dan een 24-70 AFS.
De 24-50 is tweedehands aanzienlijk goedkoper.
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ehh..., ik heb hetzelfde objectief op MP gekocht voor een bedrag ver onder de 100 euro...ek142 schreef:Bedankt voor de tips, ik heb inmiddels een fotozaak gevonden alwaar ik het objectief (tweedehands) voor 160 euro kan aanschaffen.
Dit bedrag lijkt me redelijk en ik denk ook dat ik het doe, dat geld haal ik er altijd wel uit.

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Haha Ed, maar jij hebt de gave dat mensen altijd alles voor een appel en ei aan jou willen verkopenEd Post schreef:Ehh..., ik heb hetzelfde objectief op MP gekocht voor een bedrag ver onder de 100 euro...ek142 schreef:Bedankt voor de tips, ik heb inmiddels een fotozaak gevonden alwaar ik het objectief (tweedehands) voor 160 euro kan aanschaffen.
Dit bedrag lijkt me redelijk en ik denk ook dat ik het doe, dat geld haal ik er altijd wel uit.

Maar het is waar ik kon een paar maand geleden dit objectief voor 60 euro zo meenemen.
Re: Nikon AF-D 24-50mm F/3.3-4.5 met D700
Tja, als je tweedehands objectieven wil kopen moet je soms wel over een beetje geduld/geluk beschikken. Marktplaats wordt met sommige objectieven bepaald niet overspoeld. Dan is dus naast de prijs ook de verkrijgbaarheid van het objectief relevant.