Hallo,
ben nieuw op dit forum en vandaag een Nikon D80 met 18/105 mm lens aangeschaft.
Heb meteen al een vraagje over hetgeen ik zie in de viewfinder. Heb het idee dat er iets niet goed is. Normaal zou ik terug gaan naar de winkel maarja het het zaterdagavond en kan dit dus pas maandag doen.
Als ik de camera aanzet zie ik een heel dun zwart lijntje vanaf het midden naar de bodem lopen. Dit streepje zit ook niet precies in het midden. Als ik de camer uitzet verdwijnt dit streepje. Volgens mij hoort dit niet maar kan iemand mij hierover uitsluitsel geven.
Vriendelijke groeten van een newbie.
streep in viewfinder
Mijn D200 heeft 'm ook.
Had ik al gezegd dat het gewoon in de handleiding staat in het hoofdstuk "Problemen oplossen"?
Had ik al gezegd dat het gewoon in de handleiding staat in het hoofdstuk "Problemen oplossen"?
Fijne lijnen rond actieve scherpstelgebied in zoeker: Dit zijn normale verschijnselen; ze wijzen niet op een storing.

Laatst gewijzigd door iJoost op za okt 04 2008 10:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Heb nu dus de D80 met een AF-S nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6G ED VR lens.
Heb de verkoper nog naar alternatieve voor deze lens gevraagd maar hij vertelde mij dat dit kwalitatief een hele goede lens is. (ben benieuwd naar jullie mening).
Op de lens heb ik een Hoya uv 67.0s filter zitten. Dit werd mij geadviseerd door de verkoper. Ondertussen lees ik dat het volgens mij niet zo'n goede filter betreft.
Trouwens nog bedankt voor de reacties. Heb zelf ook nog even op de Nikon site gekeken (had ik misschien eerder moeten doen). Hier staat het streepje ook uitgebreid omschreven. In het kort zoals al door jullie vermeld geen probleem.
Heb de verkoper nog naar alternatieve voor deze lens gevraagd maar hij vertelde mij dat dit kwalitatief een hele goede lens is. (ben benieuwd naar jullie mening).
Op de lens heb ik een Hoya uv 67.0s filter zitten. Dit werd mij geadviseerd door de verkoper. Ondertussen lees ik dat het volgens mij niet zo'n goede filter betreft.
Trouwens nog bedankt voor de reacties. Heb zelf ook nog even op de Nikon site gekeken (had ik misschien eerder moeten doen). Hier staat het streepje ook uitgebreid omschreven. In het kort zoals al door jullie vermeld geen probleem.