streep in viewfinder

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
luxer

streep in viewfinder

Bericht door luxer » za okt 04 2008 9:40 pm

Hallo,

ben nieuw op dit forum en vandaag een Nikon D80 met 18/105 mm lens aangeschaft.

Heb meteen al een vraagje over hetgeen ik zie in de viewfinder. Heb het idee dat er iets niet goed is. Normaal zou ik terug gaan naar de winkel maarja het het zaterdagavond en kan dit dus pas maandag doen.

Als ik de camera aanzet zie ik een heel dun zwart lijntje vanaf het midden naar de bodem lopen. Dit streepje zit ook niet precies in het midden. Als ik de camer uitzet verdwijnt dit streepje. Volgens mij hoort dit niet maar kan iemand mij hierover uitsluitsel geven.

Vriendelijke groeten van een newbie.

iJoost

Bericht door iJoost » za okt 04 2008 9:52 pm

Niets aan de hand. Dat streepje hoort er. Iets met de elektronica in/onder het matglas...
Het staat dacht ik ook wel in de handleiding.

luxer

Bericht door luxer » za okt 04 2008 10:25 pm

bedankt voor je snelle reactie. Begrijp dat iedere d80 dit streepje heeft.

iJoost

Bericht door iJoost » za okt 04 2008 10:43 pm

Mijn D200 heeft 'm ook.

Had ik al gezegd dat het gewoon in de handleiding staat in het hoofdstuk "Problemen oplossen"?
Fijne lijnen rond actieve scherpstelgebied in zoeker: Dit zijn normale verschijnselen; ze wijzen niet op een storing.
;-)
Laatst gewijzigd door iJoost op za okt 04 2008 10:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za okt 04 2008 10:44 pm

Het zijn de vloeistof toevoerlijntjes van de LCD overlay boven het matglas.
En inderdaad, het staat ergens in de handleiding vermeld.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Sietse Vliegen

Bericht door Sietse Vliegen » zo okt 05 2008 12:48 am

Ik heb ze ook - soms. Na een tijdje verdwijnen ze weer.

JosK
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JosK » zo okt 05 2008 11:24 am

Grappige kit trouwens, D80 + 18-105. Ik heb mijn D90 body gekocht en een ontmantelde kitdoos meegekregen. En zo worden de 18-105's misschien nog voor een leuk prijsje doorverkocht ook. Ik ben benieuwd naar de combinatie (en de lens).
klijnfotografie.com

luxer

Bericht door luxer » zo okt 05 2008 9:10 pm

Heb nu dus de D80 met een AF-S nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6G ED VR lens.

Heb de verkoper nog naar alternatieve voor deze lens gevraagd maar hij vertelde mij dat dit kwalitatief een hele goede lens is. (ben benieuwd naar jullie mening).

Op de lens heb ik een Hoya uv 67.0s filter zitten. Dit werd mij geadviseerd door de verkoper. Ondertussen lees ik dat het volgens mij niet zo'n goede filter betreft.

Trouwens nog bedankt voor de reacties. Heb zelf ook nog even op de Nikon site gekeken (had ik misschien eerder moeten doen). Hier staat het streepje ook uitgebreid omschreven. In het kort zoals al door jullie vermeld geen probleem.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”