Advies objectief - Natuur fotograferen

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Advies objectief - Natuur fotograferen

Bericht door Werner » vr okt 03 2008 7:44 pm

Wil voor natuurfotografie een telelens aanschaffen, en hierbij gaat m'n idee naar rond de 400mm en graag met wat lichtsterkte. Lees veel verschillen op het net en hoor graag van jullie wat een goede optie is, een nikon-objectief is me wat aan de dure kant. Die kan ik simpelweg niet meer betalen. Maar welke....? zie even door de bomen het bos niet meer en hoop door jullie weer op de goede richting te komen.
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » vr okt 03 2008 8:16 pm

Hmmm... hele interessante vraag stel je hier...
Monique loopt met haar natuurfotografie ook tegen een aantal grenzen op...
Weet je wat het probleem met natuurfotografie is... :wink:
.. je komt altijd millimeters te kort, dan heb je 400mm en dan wil je 500mm.
:shock:

't is heel moeilijk hoor, want hoe of je het went of keert, de keuzes die je maakt hebben financieel meer verstrekkende gevolgen....

Zo hebben wij de keuze gemaakt om meer te leren genieten van het gebruik van een verrekijker.... Wat toch altijd een goedkopere oplossing is vergeleken bij een teletoeter met serieuze millimeters :twisted: :roll: :mrgreen:

Maar als je toch de grens wilt opzoeken kunnen wij je in ieder geval de 70-200vr met 1.7TC zeker aanraden.
OK, het gaat hier evengoed nog om serieuze spaarvarkenmishandeling.. :wink: :wink: :wink:

Maar als je het op de lange termijn bekijkt, is het zeker een combinatie die flexibel in te zetten is zodat je je niet helemaal focust op het grote telegebeuren..

En dan zal je misschien wat vaker croppen...wat je misschien een nadeel zult vinden...lastig hoor.. 't blijven keuzes.
En die kunnen we niet voor je invullen, ik heb je alleen verteld hoe wij nu met deze beperking zijn omgegaan.

:twisted: Wat natuurlijk niet uitsluit dat als het de 10e van de maand is geweest... en we hebben dan een keertje echt geluk... :mrgreen: :mrgreen: :wink: :wink: :wink: :wink:

(Dit zal nog wel even bij dromen blijven...)

Groetjes Eelco & Monnique
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Gideon van den Berg

Bericht door Gideon van den Berg » vr okt 03 2008 8:50 pm

Wat vind je van de Sigma APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM.
Heeft het berijk wat je zoekt en heeft OS (sigma's beeld stabilisatie).
Kost zo rond de 700 euro. En met een teleconverter kan je altijd het berijk verlengen, welis waar met licht verlies maar toch.
Voor de Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR betaal je rond de 1200 euro.
Het is maar wat je er voor over hebt.
Ik heb zelf de Bigma en deze bevalt best. heeft geen OS maar meestal gebruik ik toch een statief.

Gideon

Johan1025
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

80-200 2.8 Nikon

Bericht door Johan1025 » vr okt 03 2008 9:07 pm

Nikon 80 - 200 2.8 . Welke tussenring is geschikt voor deze lens ??? 1.7TC of een ander type van Nikon??

En blijven de funkties dan nog intakt??

m.vr.gr Johan 1025
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr okt 03 2008 9:21 pm

Nikon Frankrijk geeft vanwege het 75 jarig bestaan van het objectieven assortiment 1000 euro korting op de AF-S 400 f2.8. Nou, dat is toch fijn nietwaar?
kijk eens aan

Verder weet ik van een vogelaar dat de Sigma 300mm f/2.8 EX APO HSM erg leuk en goed is, hoewel niet een specifieke vogellens.. maar wel lekker lichtsterk. Daar kun je tenminste nog met goed fatsoen een tele-converter achter zetten.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Gretl

Re: 80-200 2.8 Nikon

Bericht door Gretl » vr okt 03 2008 9:52 pm

Johan1025 schreef:Nikon 80 - 200 2.8 . Welke tussenring is geschikt voor deze lens ??? 1.7TC of een ander type van Nikon??

En blijven de funkties dan nog intakt??

m.vr.gr Johan 1025
Volgens mij, en als ik de site van Nikon goed lees, passen de nikon TC's niet op AF-D objectieven. Je zult daar dus moeten uitwijken naar een ander merk.
gr.
Tet

Gretl

Bericht door Gretl » vr okt 03 2008 9:54 pm

Kijk hier maar:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... +converter

is al eea over geschreven recentelijk.
Succes!

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za okt 04 2008 2:08 am

Veel mm-hongerige typen komen uiteindelijk op de "Bigma" (Sigma 50-150) uit. Eigenlijk gewoon een erg goed en scherp objectief. Wel 2 kilo natuurlijk, en niet helemaal gratis, maar in verhouding is hij goed te doen.

Een echte 400mm is bijna niet te betalen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » za okt 04 2008 11:20 am

Eeuw schreef:Nikon Frankrijk geeft vanwege het 75 jarig bestaan van het objectieven assortiment 1000 euro korting op de AF-S 400 f2.8. Nou, dat is toch fijn nietwaar?
Het werd tijd dat Nikon dat in Nederland door zou gaan voeren. Zou een hoop geld schelen.

Warner
Forumlid
Forumlid

Bericht door Warner » za okt 04 2008 2:19 pm

PatrickP, ik dacht dat de bigma de 50-500 was.
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

Teun

Bericht door Teun » za okt 04 2008 3:32 pm

Eeuw schreef:Nikon Frankrijk geeft vanwege het 75 jarig bestaan van het objectieven assortiment 1000 euro korting op de AF-S 400 f2.8. Nou, dat is toch fijn nietwaar?
kijk eens aan

Verder weet ik van een vogelaar dat de Sigma 300mm f/2.8 EX APO HSM erg leuk en goed is, hoewel niet een specifieke vogellens.. maar wel lekker lichtsterk. Daar kun je tenminste nog met goed fatsoen een tele-converter achter zetten.
Gelden deze kortingen alleen in Frankrijk of ook in Nederland? :?:

yoyo

Bericht door yoyo » za okt 04 2008 3:41 pm

Teun schreef: Gelden deze kortingen alleen in Frankrijk of ook in Nederland? :?:
Alleen in Frankrijk.
Frank is niet rijk meer :D

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo okt 05 2008 2:17 am

Warner schreef:PatrickP, ik dacht dat de bigma de 50-500 was.
Is het natuurlijk ook. Typo... of een denko... :oops:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » zo okt 05 2008 8:29 am

Natuur fotografie is een breed begrip. Zelf gebruik ik voor het landschap graag 12-24 DX. Maar een 18-135 DX is ook heel goed te doen.
Voor vogeltjes iets vanaf 400 mm op een DX camera.

Help ik zoek een objectief:
http://home.kpn.nl/braak117/ObjectiefAdvies.pdf

marcelstello

Bericht door marcelstello » zo okt 05 2008 8:53 am

Zullen we dan maar even naar Frankrijk rijden is wel de moeite waard lijkt me :)

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”