Programma voor presenteren foto's

Discussies over fotobewerking en archivering
Myrthe

Programma voor presenteren foto's

Bericht door Myrthe » zo okt 05 2008 2:29 pm

Hallo,

Ik wil graag een presentatie (filmpje) maken van mijn foto's zodat ik die aan vrienden en familie kan laten zien. Daarbij wil ik muziek, geluiden en korte filmpjes toevoegen.
Ik gebruik hier nu het programma Photo Story 3 voor, maar ik vind dit programma wat beperkt qua mogelijkheden. Bovendien kan ik hierbij geen filmpjes toevoegen.

Weet iemand een geschikt programma dat een beetje gebruiksvriendelijk is?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Myrthe

Bamos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Bamos » zo okt 05 2008 2:51 pm

Ja hoor Picasa 3 beta werkt perfect, en je kan er nog veeeel meer mee
D60 + AF-S VR DX 18-200mm

Haket
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Haket » zo okt 05 2008 3:56 pm

Wel eens aan Microsoft Powerpoint gedacht?

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » zo okt 05 2008 9:35 pm

Windows moviemaker

Premiere Elements
click voor mijn foto's op flickr.

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » zo okt 05 2008 9:43 pm

Mocht je werken met Mac OS X dan is >DIT< misschien wel wat voor jou....
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » zo okt 05 2008 9:51 pm

Zelf gebruik ik Ulead CD & DVD PictureShow 4. Hier zijn heel veel concurrenten van, het is bijna allemaal hetzelfde:
1) foto's klaarzetten en organiseren
2) overgangen, snelheid en muziek bepalen
3) branden

Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

D50USER

Bericht door D50USER » zo okt 05 2008 11:31 pm

En toch is photo story 3 van Microsoft een perfect programma hiervoor.
Welke mogelijkheden had je gewild dan ? je kunt inderdaad geen filmpjes toevoegen, Dat is wel jammer inderdaad mocht dat de grootste reden zijn.
Wat ik jammer vind aan Photo Story 3 is dat de keuze van de resoluties wat beperkt is, je kan geen 1920x1080 kiezen bijvoorbeeld.
Succes !

dodo

Bericht door dodo » ma okt 06 2008 7:57 am

Op Windows Vista zit standaard Windows DVD maker. Heel aardig om daar je foto's, in DVD formaat, als slideshow op te zetten. Ook kun je er flimpjes bij toevoegen.

Het enige wat níet kan is zélf de hoofdstukindeling van de foto's bepalen. Dat vind ik een redelijk fors nadeel, maar als je maar één onderwerp per DVD hebt, zoals ik met m'n vakantiefoto's, valt er mee te leven.

dotcat
Clublid
Clublid

photodex proshow gold

Bericht door dotcat » ma okt 06 2008 9:27 am

Ik gebruik meestal proshow gold van photodex. Hierin kunnen verschillende formaten foto's en filmpjes. Kijk op de website voor de ondersteunde formaten. Het leuke aan dit programma is dat je het ook kunt gebruiken om beweging in een foto te krijgen, bijvoorbeeld het inzoomen naar een bepaalde plek in de foto of het panoramisch horizontaal langs een foto bewegen. Erg leuk. :D

proshow link

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma okt 06 2008 10:29 am

Ik heb ook Proshow Gold op de laptop staan en dat is inderdaad een topper.

D300liefhebber

Bericht door D300liefhebber » ma okt 06 2008 10:51 am

Ook ik gebruik ProShow

Satoer

Bericht door Satoer » ma okt 06 2008 12:51 pm

heb je geen spelcomputer zoals een Wii, xbox of Playstation3. die kunnen allemaal een photoslideshow presenteren. Kan je met een druk op de knop de volgende foto laten zien. vooral de Playstation 3 heeft hier grappige opties voor (en in combinatie met een HD tv super scherp).

Voorbeeldje van één de presentatie opties:
http://www.youtube.com/watch?v=uCpf139wS-c

Gommie

Bericht door Gommie » di okt 07 2008 11:41 am

Ook Nero heeft mogelijkheden om een dia show te maken met (achtergrond) muziek.
Je kan er zelfs een menu bij maken, zodat je een hoofdstukindeling kan maken.

Tussen de foto's kun je allerlei verschillende overgangen maken en je kan per foto opgeven hoelang die zichtbaar moet zijn.

Heb je voor diashow gekozen, dan kan er jammer genoeg geen stukje film tussen worden gevoegd, althans zover ik het heb kunnen ontdekken.

Om dit te kunnen moet je wel gebruik kunnen maken van een uitgebreide versie van Nero, dus niet de code van de OEM versie.

Gijsbert

Matthijs

Bericht door Matthijs » di okt 07 2008 4:23 pm

Proshow Gold is inderdaad een mooi programma maar heeft net als veel andere programma's een nadeel. Je mooie foto's die er met hoge resolutie zo lekker scherp uitzien, leveren een heleboel kwaliteit in nadat er een filmpje van gemaakt is. Vaak wordt zo'n avi-filmpje ook op dvd gezet en dat formaat heeft z'n beperking: de resolutie is veel lager dan je hd-ready of hd televisie. Maar misschien weet iemand een programma waarbij dit verlies niet is. Dan hou ik me aanbevolen!

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » di okt 07 2008 4:50 pm

Matthijs schreef:Proshow Gold is inderdaad een mooi programma maar heeft net als veel andere programma's een nadeel. Je mooie foto's die er met hoge resolutie zo lekker scherp uitzien, leveren een heleboel kwaliteit in nadat er een filmpje van gemaakt is. Vaak wordt zo'n avi-filmpje ook op dvd gezet en dat formaat heeft z'n beperking: de resolutie is veel lager dan je hd-ready of hd televisie. Maar misschien weet iemand een programma waarbij dit verlies niet is. Dan hou ik me aanbevolen!
Met Foto's op TV 6.0 van Easy Computing kun je de foto's ook naar HD formaat exporteren. http://www.easycomputing.com/product.asp?ref=4192
Jur

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”