Rock around the jukebox

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Bull

Rock around the jukebox

Bericht door Bull » ma okt 06 2008 9:42 am

Zondag 5 oktober 2008 naar de grootste jukebox en 50's lifestylebeurs van Europa geweest in het Autotron in Rosmalen. Hieronder enkele foto's. Het licht is niet altijd overal even goed en ik had alleen de 50 mm F1,8 meegenomen.

1 Loop je toch zo tegen de nieuwste Wurlitzer op. Bijna 10.000 euri's kost ie. Goed voor 100 CD's en max. 2500 liedjes. Dure schemerlamp ;)
Afbeelding

2 Maar ja een oude Seeburg met ruimte voor 200 liedjes is duurder. Deze mevrouw droomt dat het weer 1962 is.
Afbeelding

3 Niet alleen jukeboxen en andere 50's, 60's en 70's spullen waren er te koop, maar ook de cartoon helden van weleer zoals Betty Boop.
Afbeelding

4 King Kerosin was er ook.
Afbeelding

5 Live muziek hoort ook bij Rock around the jukebox en de Engelse topband Good Rockin' Tonight speelde de sterren van de hemel. Er werd flink ge-rock 'n rolled op de dansvloer.
Afbeelding

6 De leadzanger van Good Rockin' Tonight.
Afbeelding

7 Wat deze koe daar ineens deed weet ik ook niet. Met dank aan the Pipe die me opmerkzaam maakte op deze koe.
Afbeelding

8 Buiten stonden oude auto's. Helaas was het niet echt uitnodigend weer om buiten te gaan fotograferen. De Amerikaanse sleeën uit de late jaren 50 zijn toch wel heel erg mooi vind ik. De Cadillac Sedan de Ville en Coupe de Ville hadden de grootste vinnen van allemaal.
Afbeelding

Opbouwende kritiek en/of tips altijd welkom natuurlijk

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » ma okt 06 2008 9:50 am

Wat is dat toch een mooie lens, die 50mm. Kleuren, scherpte, contrast etc. het ziet er allemaal top uit. Denk wel dat bij #2 en #3 je WB niet helemaal goed staat maar dat is zeuren om niets.
Klasse,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Bull

Bericht door Bull » ma okt 06 2008 9:53 am

Dank je ALE, ik zal er eens naar kijken. Foto's zijn in NEF geschoten dus er is nog wel iets te rommelen.

Inge

Bericht door Inge » ma okt 06 2008 4:11 pm

Foto 8 vind ik de mooiste! Leuk met die waterdruppels... ( en waterdruppels hebben we zat gezien dit weekend! :wink: )

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma okt 06 2008 4:33 pm

Leuke en informatieve serie. Knap geschoten met alleen de 50/1.8!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Ruudje

Bericht door Ruudje » ma okt 06 2008 4:56 pm

Mijn ouders zijn er ook geweest hadden kledij gekocht en zijn je volgens mij ook tegen gekomen !?

gr R

Gretl

Bericht door Gretl » ma okt 06 2008 6:28 pm

Erg mooi. Foto twee vind ik qua compositie een beetje te druk. Kun je met de 50mm nog minder scherpteondiepte krijgen? Dan was de boekenkast daarachter mooi fuzzy geworden denk ik.

Mooie platen allemaal verder.
gr.
Tet

Bull

Bericht door Bull » ma okt 06 2008 8:02 pm

Ruudje schreef:Mijn ouders zijn er ook geweest hadden kledij gekocht en zijn je volgens mij ook tegen gekomen !?

gr R
Hoi Ruud. Ik heb inderdaad nog even met je ouders staan praten daar.
Ik ken ze al een aantal jaren. Was gezellig.

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » ma okt 06 2008 9:51 pm

Mooi hoor Bull. Ben jaren terug ook eens geweest. Lekker sfeertje.

jammer dat het regende want van die Amerikaanse bakken heb ik nu drie foto's in m'n portfolio map zitten. Errrrrrug gave bakken!!

Bull

Bericht door Bull » ma okt 06 2008 10:01 pm

Ja ik vond het ook jammer van de regen :cry:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”