EMdeKlerk schreef:
Code: Selecteer alles
Tsjee, lees jij dié krant....
Nou, ik heb veel gekocht op E-bay, slechts één maal probleem gehad, en kreeg na klacht geld van PayPal teruggestort.
Het is sowieso verstandig alleen te kopen bij verkopers die bij PayPal zijn aangesloten. Als ze dat niet zijn, kan dat al iets over ze zeggen.
Ik koop alleen artikelen waarvan de foto's goed en duidelijk zijn. Ook dat zegt iets over de verkoper.
Je leert ook de betrouwbare adressen snel kennen.
Maar het is waar: 100% garantie is er niet. Kan ook niet voor die prijzen.
Groet, E.M. de Klerk
Jazeker EMdeKlerk, ik lees de telegraaf (staan lekker wat plaatjes in, ben ik dol op).
Ik heb slechts één keer wat via Ebay trachten te kopen en ook nog via Pay-Pal.
Het ging om de 70-200mm 2.8 VR werd aangeboden voor net even 1100 euro, maar toen ik op kopen had gedrukt, kwamen er allerlij kosten bij zoals verzenden, verzekering en het moest betaald worden in GBP, dus ook nog eens valutaomwissel kosten.
Na eerst een mail gestuurd te hebben of het objectief voorradig is, kreeg ik dat bevestigd.
Heb de transactie in gang gezet en betaald, maar nooit één objectief ontvangen.
Maar de aanbieding van het objectief, bleef op de site staan, als voorradig en ik kreeg uiteindelijk een mailtje dat het objectief out of stock was, wanneer wel geleverd zou kunnen worden, werd met geen woord over gerept.
Na 6 weken zeuren en soebatten, heb ik mijn geld teruggevraagd, maar dat werd gestort met ruim 61 euro minder.
Protest aangetekend bij de desbetreffende firma (Digitalishop), nul op request.
Protest aangetekend bij Ebay en Pay-Pal, maar ook hier werd ik van het kastje naar de muur gestuurd.
Als iemand je een objectief aanbied en zegt dat het objectief in voorraad is en dan toch niet levert, moet hij alle gemaakte kosten vergoeden.
Dit was een Megaseller met tienduizenden transacties en 98% tevreden klanten.
Mij dus niet!!!
Dus ik ben voor eens en altijd genezen van Ebay, en als ik dan iets wil hebben, informeer ik eerst bij Hong Sien in HK, als hij zegt dat hij het heeft en het je zal toezenden binnen één week, dan krijg je dat ook zonder bijkomende kosten.
Dit is mijn ervaring met Ebay en Pay-Pal.
Groetjes George