CD-Speciaal

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Ciska

CD-Speciaal

Bericht door Ciska » do okt 16 2008 4:11 pm

Gister op de fotocursus zag ik een 'vreemde' cd die de leraar gebruikte... Boven was deze goudkleurig en onder zwart... Deze cd's gaan 30 jaar mee vergeleken met de gewone cd's die ongeveer 3 a 4 jaar mee gaan (sommige wat langer).
Ook zijn deze cd's heel duur, want voor 10 stuks betaal je ongeveer 9 euro.

Nou wou ik graag eens weten of iemand hier ervaring mee heeft, want ik wil ze eigenlijk ook wel kopen voor mijn zeer dierbare foto's.
Normaal sla ik de foto's op op de externe hd van 1 terra, maar als die naar de hel verhuist, ben ik mijn foto's kwijt. Deze cd's zijn er ook in DVD's.

Nu ben ik gewoon even nieuwsgierig of mensen deze cd's/dvd's gebruiken en wat de ervaringen zijn.

Met de uiterst beleefde groet, Ciska

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: CD-Speciaal

Bericht door D. Haaksma » do okt 16 2008 4:42 pm

Ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden op zoek geweest naar DVD's die 100 jaar gegarandeerd werden !!??!!.
De naam ben ik kwijt.
Ook naar aanleiding van beeld-verlies op een andere CD. Hoewel geen exclusieve opnamen was ik er wel ziek van.
Inmiddels staat er hier 2 (4) TB te draaien aan backup's.
Twee TB staat bij zoonlief, elke week ( of naar behoefte ) wissel ik de externe HD's om. Dubbele Backup's dus.
Het is wel wat werk steeds, maar ik raak nu niets meer kwijt (hoop ik)
En de behoefte aan de genoemde DVD - CD's is ook over.
Ik lees er overigens ook niets meer over.
Maar ben net als jij wel benieuwd naar de ervaringen met deze "dure" CD's van anderen.

Bladmos

#Johan

Bericht door #Johan » do okt 16 2008 5:33 pm

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ne#p190167
Bovenstaande komt uit een test van c't magazine.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do okt 16 2008 5:50 pm

Mijn backupstrategie is op harddisks gebaseerd. We hebben daar onlangs vrij uitgebreid over gesproken:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... pstrategie
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Ciska

Bericht door Ciska » do okt 16 2008 5:52 pm

Patrick schreef:Mijn backupstrategie is op harddisks gebaseerd. We hebben daar onlangs vrij uitgebreid over gesproken:
Weet ik patrick, maar dit vond ik toch wel heel apart die cd's, had er nog nooit van gehoord en ben nieuwsgierig naar de kwaliteit van deze cd/dvd

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » do okt 16 2008 8:23 pm

Ik geloof die verhalen niet erg.
Ik heb hier CD's liggen die ik gekocht en gebrand heb toen de eerste writers uitkwamen, je weet wel die supersnelle 1 speed writers.
De CD's kan ik nog steeds prima lezen. :wink:
En bij wie ga je verhaal halen als de DVD of CD na 40 jaar niet meer is te lezen?
In dit geval denk ook ik aan harddisks.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”