Probleem met Grip

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
beaart

Probleem met Grip

Bericht door beaart » vr okt 17 2008 10:33 am

Hoi,

Ik heb een Nikon D90 met een MB-D80 grip. In principe bevalt de grip prima, maar de spanning valt regelmatig weg. Het lijkt alsof de grip niet goed aansluit, terwijl de ring goed is aangedraaid. Heeft iemand daar ervaring mee. Ik kan natuurlijk teruggaan naar de leverancier, maar ik vraag me af of het bij een andere nieuwe grip niet hetzelfde geval zal zijn.

Groeten,
Chris.

dodo

Re: Probleem met Grip

Bericht door dodo » vr okt 17 2008 11:35 am

Hm, ik had laatst hetzelfde met mijn grip. Probeer natuurlijk even de contacten schoon te maken, maar installeer ook de laatste firmware-update van de D80. Staat op de site van nikon. Het deed mij erg denken aan het Dead Battery Syndrome, en het kan toeval zijn, maar na de update heeft de MB-D80 zich keurig gedragen.

beaart

Bericht door beaart » vr okt 17 2008 11:50 am

Hoi,

Aangezien ik niet over een D80, maar een splinternieuwe D90 beschik, laat ik een firmware update maar even zitten. Zover ik kan achterhalen is het een mechanisch probleem en niet zo zeer een softwareprobleem.

Groetjes,
Chris.

dodo

Bericht door dodo » vr okt 17 2008 11:52 am

Ach sorry, had niet goed gelezen... ik lees MB-D80 en associeer dat direct met de D80. Nou, ik wens je toch veel succes ermee!

harry bul

Bericht door harry bul » di okt 21 2008 11:08 am

Ik heb ook een nieuwe D90 met grip MB-D80 maar tot nu aan toe geen problemen mee gehad heb de camera nu 1 week.
Hoe voldoet jouw de nieuwe camera?

groeten, Harry

JosK
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JosK » di okt 21 2008 1:04 pm

Na een paar weken D90 met grip heb ik vooralsnog geen problemen gehad. Ik zie wel dat aan de kant van de contacten er lichte ruimte zit tussen grip en body.
klijnfotografie.com

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”