Theater show

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jacky

Theater show

Bericht door Jacky » wo okt 15 2008 10:46 pm

Hallo,

Gisteren bij de theatershow van een vriend van mij foto's gemaakt. De eerste keer hadden ze last van mijn sluitergeluid en gisteren vonden ze dat ik te veel rondliep (tis ook nooit goed...LOL) Voorlopig wel de laatste keer dat ik er bij kon zijn.

Het is een show die hij organiseert met verschillende soorten talent, dichters, cabaretiers, comediants, singer/songwriters.
Dit waren de foto's die ik zelf de mooiste vond. Alleen wat rode ogen weggewerkt (ben aan het sparen voor een "echte" flitser) en kadertje voor de rest as shot.

Gr
Jacky

1. Merel Moistra, Singer/songwriter
Afbeelding

2. Emile Gronert, Cabaretier
Afbeelding

3. Tom Staal, Columnist
Afbeelding

4. Delia Bremer, Dichteres met muzikale begeleiding van Jascha, Organisator/Presentator
Afbeelding

5. Overlast, Acoustische uitkleding van een band
Afbeelding

6. Nogmaals Overlast, close up zanger
Afbeelding

Jacky

Re: Theater show

Bericht door Jacky » vr okt 17 2008 1:52 pm

Is het gunstig of ongunstig dat er niemand reageert?

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » vr okt 17 2008 3:29 pm

Ik vind ze iets te donker wat ik denk ik ook kan verklaren omdat je een bijzonder hoge sluitersnelheid (1/200e) hebt gebruikt met een diafragma van f/5.6 en een ISO waarde van 200. Ik had de sluitersnelheid drastisch naar beneden gebracht naar bijv. 1/60e en de gevoeligheid omhoog naar ISO800, en rear curtain gekozen. Dat scheelt weer veel stops, je laat meer omgevingslicht binnen wat ten goede komt aan de sfeer. Aan de focus afstand te zien heb je een 18-200mm op de D80 gehad. Indien dat klopt heb je de VR functie en is de sluitersnelheid i.c.m. flits al helemaal geen probleem (de flits bevriest je onderwerp vanwege de instelling rear curtain).

Je werkt met CS3, je kan nog veel, veel meer uit je foto's halen wat je ons nu laat zien. Kleuren kunnen ook iets aangepast worden. Voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al totaal niet slecht.
Groet,

ALE

Indien je deze voorbeelden niet wil, gewoon zeggen en ik haal ze weg.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Jacky

Bericht door Jacky » zo okt 19 2008 9:35 pm

Ik vind ze ook te donker..maar ben nog niet zo thuis in CS3. Heb er gelukkig een heleboel dus kan flink gaan oefenen met bewerken...ben wel een beetje terughoudend met achteraf lichter maken, heb gauw het idee dat de foto er nep van wordt. Ik heb wel zowel in NEF als JPG de foto's gemaakt.

Ik heb een 18-55VR en een 55-200 zinder VR. Dit is allemaal met de inbouwflits, ben nu druk aan het sparen voor een "echte" flits. Denk dat ik (nog) te bang ben om de ISO omhoog te doen omdat ik met mijn vorige camera (een Foetsie) veel last van ruis had. De instelling rear curtain ken ik niet..hoe heet dat in het nederlands?

En ik heb gevraagd on als ik een volgende keer weer foto's ga maken of de artiesten dan in andere kleuren dan zwart willen komen....

Tnx
Jacky

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”