Is de 18-105 VR ook los verkrijgbaar?
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Is de 18-105 VR ook los verkrijgbaar?
is de 18-105 VR ook los verkrijgbaar?
Ik heb nu de 18-70 en dat is bagger (of het ligt aan de lens)
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Re: Is de 18-105 VR ook los verkrijgbaar?
Hoi, hier een hele waslijst met prijzen en leveranciers van de 18-105VR
http://www.kieskeurig.nl/objectief/niko ... en/237033/
http://www.kieskeurig.nl/objectief/niko ... en/237033/
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
De 18-105 is ook losverkrijgbaar: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... _g_vr.html
Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van de 18-70 dan zou ik eerder kijken naar de 16-85 dan naar de 18-105.
Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van de 18-70 dan zou ik eerder kijken naar de 16-85 dan naar de 18-105.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Wat is het probleem, niet scherp of vervorming ?olle_griese schreef:is de 18-105 VR ook los verkrijgbaar?
Vervorming zou op de 18-105 erger zijn dan op de 18-70mm.
Verder moet de 18-70mm gewoon scherp zijn, anders is er iets mis..
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Hij is niet scherp, vervorming boeit me niet zo.
Vooral als ik hem crop en vergelijk met een foto van de 50mm is er een groot verschil.
Na twijfel tussen de 18-105 en de 18-135 heb ik vandaag de 18-135 gekocht bij konijn.
Hoop dat deze beter is.
Vooral als ik hem crop en vergelijk met een foto van de 50mm is er een groot verschil.
Na twijfel tussen de 18-105 en de 18-135 heb ik vandaag de 18-135 gekocht bij konijn.
Hoop dat deze beter is.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Lijkt me niet opschieten van 18-70 naar 18-135
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Zou best kunnen Bug maar ik stel ook niet meer erg hoge eisen, een foto moet minimaal scherp zijn, de rest doe ik zonodig wel in PS.
Ik laat wel wat foto,s zien van deze lens.
Ik laat wel wat foto,s zien van deze lens.
Hm, als ik mijn 18-135 vergelijk met de 18-70 van mn broer, kies ik toch voor de laatste. Geeft net wat mooiere resultaten vind ik, en heeft minder last van vignettering. Als ik nu echter opnieuw een standaardzoom zou kiezen, zou het eerder een 16-85VR zijn, of de Tamron 17-50, gezien de budgetten waaraan ik gebonden ben.
Maar ik hoop dat de 18-135 goed bevalt!
Maar ik hoop dat de 18-135 goed bevalt!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Een 18-135 in plaats van een 18-70???
Lijkt me echt een stap terug. De 18-135 staat niet bekend als een erg goed objectief. Zou ik niet gedaan hebben!

Lijkt me echt een stap terug. De 18-135 staat niet bekend als een erg goed objectief. Zou ik niet gedaan hebben!
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dat is niet eerlijk. Je kunt de kwaliteit van de 50mm niet vergelijken met een zoompje.olle_griese schreef:Hij is niet scherp, vervorming boeit me niet zo.
Vooral als ik hem crop en vergelijk met een foto van de 50mm is er een groot verschil..
In het amateur bereik van de zooms blijft het behelpen, behalve met de 18-70 en de 16-85.
Recent m'n kwaliteitsoverzicht weer bijgewerkt:
http://home.kpn.nl/braak117/kwaliteit%2 ... tieven.pdf
OT: wat een mooi overzicht Hans. Dit is precies wat je zoekt, zeker als beginner, want met al die lenzen op de markt zie je ben al snel het overzicht kwijt. Wellicht is het nog een idee om er gangbare nieuw- en/of tweedehandsprijzen bij te zetten, zodat je in 1 overzicht ziet welke (goede) lens voor welk budget beschikbaar is.
Zo'n lijst zou eigenlijk sticky op het forum of prominent op de website moeten staan, zodat vooral nieuwe mensen 'm makkelijk kunnen vinden.
Zo'n lijst zou eigenlijk sticky op het forum of prominent op de website moeten staan, zodat vooral nieuwe mensen 'm makkelijk kunnen vinden.
- vulture
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Inderdaad een Mooi overzicht Hans. Heb me er ook even in verdiept gezien http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... &sk=t&sd=a mijn eigen lens keuze!
- MartijnM
- Clublid
Tja, ik had die stap ook niet gemaakt. Zoals gezegd staat de 18-70 in het algemeen hoger in het vaandel dan de 18-135. Wellicht was jouw exemplaar niet helemaal tof. Anyway, hoop dat je meer plezier hebt van je nieuwe aanwinst!
Mvg,
Martijn
Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Geen prijzen, prijzen zijn vrij. Het werk aan de Catalogus (het boekje) is gestopt en daar stonden alle prijzen in. Bij Nikon België kun je wel adviesprijs van al het spul zien.Marco_ schreef:OT: wat een mooi overzicht Hans. Dit is precies wat je zoekt, zeker als beginner, want met al die lenzen op de markt zie je ben al snel het overzicht kwijt. Wellicht is het nog een idee om er gangbare nieuw- en/of tweedehandsprijzen bij te zetten, zodat je in 1 overzicht ziet welke (goede) lens voor welk budget beschikbaar is.
http://www.europe-nikon.com/downloads/e ... pt08-x.pdf