Kamera Express
- Ruud_388
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Kamera Express
Af en toe lees ik op ons forum negatieve berichten over de service van Kamera Express in Capelle a/d IJssel.
Lijkt mij eerlijk om ook eens een goede ervaring hier te vermelden.
Ik heb daar ruim een maand geleden een Sigma 24-60/f2.8 gekocht. Na uitvoerig testen kwam ik erachter dat dit toch niet helemaal was wat ik wilde, de 24mm groothoek was toch iets te beperkt wat heel veel wisselen met de Tokina 12-24 met zich mee bracht. Ook was ik niet helemaal tevreden met de scherpte.
Afgelopen week een e-mail gestuurd met de vraag of ik eventueel kon ruilen. Ik kreeg binnen een uur antwoord waarin ik werd gevraagd langs te komen om te kijken wat mogelijk was.
Vanochtend dus naar Capelle a/d IJssel gereden en daar heb ik zonder enig probleem de Sigma kunnen ruilen voor een Nikon 16-85.
Dit wilde ik toch even melden..............en NEE ik heb geen aandelen in deze zaak.
Fijn weekend allemaal
Lijkt mij eerlijk om ook eens een goede ervaring hier te vermelden.
Ik heb daar ruim een maand geleden een Sigma 24-60/f2.8 gekocht. Na uitvoerig testen kwam ik erachter dat dit toch niet helemaal was wat ik wilde, de 24mm groothoek was toch iets te beperkt wat heel veel wisselen met de Tokina 12-24 met zich mee bracht. Ook was ik niet helemaal tevreden met de scherpte.
Afgelopen week een e-mail gestuurd met de vraag of ik eventueel kon ruilen. Ik kreeg binnen een uur antwoord waarin ik werd gevraagd langs te komen om te kijken wat mogelijk was.
Vanochtend dus naar Capelle a/d IJssel gereden en daar heb ik zonder enig probleem de Sigma kunnen ruilen voor een Nikon 16-85.
Dit wilde ik toch even melden..............en NEE ik heb geen aandelen in deze zaak.
Fijn weekend allemaal
Gr,
Ruud
----------
Mooie Nikon, Manfrotto, Sirui en ThinkTank spullen
http://www.flickr.com/photos/12614588@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruud
----------
http://www.flickr.com/photos/12614588@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Kamera Express
Goed om te weten.
Ik woon 10minuten van KE.
Prima zaak en je word daar goed geholpen.
Hang er van af door die je word geholpen. Door de oude clubje werknemers word je goed geholpen en nemen ze de tijd om je te helpen met uitleggen.
Met de nieuwere werknemers willen ze soms wel snel van je af.
Prima zaak en je word daar goed geholpen.
Hang er van af door die je word geholpen. Door de oude clubje werknemers word je goed geholpen en nemen ze de tijd om je te helpen met uitleggen.
Met de nieuwere werknemers willen ze soms wel snel van je af.
Dat is inderdaad erg netjes van ze
Vraag blijft natuurlijk of ze jouw Sigma 24-60/f2.8 nu als nieuw of als 2e hands gaan verkopen

Vraag blijft natuurlijk of ze jouw Sigma 24-60/f2.8 nu als nieuw of als 2e hands gaan verkopen

- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ik koop ook altijd mijn spullen daar bij KE (behalve als het elders flink stuk goedkoper is
) Ik vind ze daar goede service hebben en zij weten in tegenstelling tot meeste andere bedrijven wel waar ze over praten 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ruud_388
- Forumlid
- Contacteer:
Volgens Matthijs, die mij hielp vandaag, gaat het objectief terug naar Sigma want het zou gewoon scherp moeten zijn.Robin schreef:Dat is inderdaad erg netjes van ze![]()
Ook in hoeken waar dit exemplaar nogal soft was, zelfs op f8
Gr,
Ruud
----------
Ruud
----------
Tsja, ik ben er ook vaste klant, heb er al héél veel geld achtergelaten. Mijn verhaal is vrijwel gelijk, had er de 12-24 gekocht en kreeg toch spijt. Gebeld, kom maar langs. Ok, ik moet daarvoor een uur rijden, maar dat had ik er voor over.
Wilde de (veel duurdere-) 14-24 in de plaats kopen. Was dan ook verre van gelukkig dat ze bij mij niét coulant wilden zijn en er €250.- minder voor terugkreeg dan 14 dagen ervoor.
De reden "je kunt op de vatting zien dat ie op de camera is geweest'. Logisch, ik moet 'm er wel op zetten om te proberen. Voelde me echt ongemakkelijk en als een kleuter afgescheept. Gelukkig is CameraNu er ook nog om mijn geld achter te laten
Albert
Wilde de (veel duurdere-) 14-24 in de plaats kopen. Was dan ook verre van gelukkig dat ze bij mij niét coulant wilden zijn en er €250.- minder voor terugkreeg dan 14 dagen ervoor.
De reden "je kunt op de vatting zien dat ie op de camera is geweest'. Logisch, ik moet 'm er wel op zetten om te proberen. Voelde me echt ongemakkelijk en als een kleuter afgescheept. Gelukkig is CameraNu er ook nog om mijn geld achter te laten

Albert
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben er in totaal 3 keer geweest, en ben er 3 keer toe op een botte, lompe en zeer klantonvriendelijke manier te woord gestaan. Ik ga er dus nooit maar dan ook echt nooit meer naar toe. Onlangs bij cameratools in Apeldoorn geweest waar een gedeelte van de oude garde van Konijnenberg staat, en DIE weten wel hoe ze netjes met klanten moeten omgaan, "Kopje koffie meneer ???" Overigens koop ik mijn spulletjes meestal gewoon bij de fotozaak hier in de winkelstraat om de hoek. Ik krijg daar mijn spulletjes altijd tegen nette prijzen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Ik heb ook zeer slechte ervaring met KE. Een keer van te voren gebeld of ze SB800 en 600's in voorraad hadden. Ja hoor meneer geen enkel probleem die hebben we beide nog ruim voldoende.
Ben dezelfde dag er nog naartoe gereden. sorry meneer maar de SB 800 is uitverkocht. grrr dan maar een SB 600 mag ik hem even zien vasthouden bekijken? Sorry meneer daar kunnen wij niet aan beginnen wij mogen niets uit de verpakking halen...
Laat maar ...
Gevolg ik zet daar nooit meer een voet over de drempel en er zal nooit meer een euro cent naartoe gaan.
Luc.
Ben dezelfde dag er nog naartoe gereden. sorry meneer maar de SB 800 is uitverkocht. grrr dan maar een SB 600 mag ik hem even zien vasthouden bekijken? Sorry meneer daar kunnen wij niet aan beginnen wij mogen niets uit de verpakking halen...
Laat maar ...
Gevolg ik zet daar nooit meer een voet over de drempel en er zal nooit meer een euro cent naartoe gaan.
Luc.
luc schreef:Ik heb ook zeer slechte ervaring met KE. Een keer van te voren gebeld of ze SB800 en 600's in voorraad hadden. Ja hoor meneer geen enkel probleem die hebben we beide nog ruim voldoende.
Laat maar ...
Luc.
Eerlijk gezegd Luc, misschien had je een foute medewerker gekregen die dat had gezegd.
Ik mag altijd alles testen wat ik wil. Zelf voor de lenzen die ik bv niet wil kopen, mag ik die toch op mijn body plaatsen om wat proef foto's te schieten.
Misschien had je vette pech toen......En nee, ik heb geen aandelen bij KE

- Gabees
- Forumlid
- Contacteer:
Mijn ervaringen zijn er heel wisselend.
Als ik met Raymond ga, dan praten ze meestal tegen hem.... dat vind ik minder..
Had een keer een akkefietje over een zonnekap. Ik had daar een vraag over en meneer z'n antwoord was "wat denk je zelf?!".
Na mijn reaktie "als ik het had geweten had ik het niet gevraagd"....dimde hij in en toen kon ineens alles.
Tja ik weet niet, het voelt altijd wel dat ze me niet voor vol aan zien... Misschien moet ik er wat vaker naar toe
Als je meer uitgeeft zien ze je meer voor vol aan?! 
Als ik met Raymond ga, dan praten ze meestal tegen hem.... dat vind ik minder..
Had een keer een akkefietje over een zonnekap. Ik had daar een vraag over en meneer z'n antwoord was "wat denk je zelf?!".
Na mijn reaktie "als ik het had geweten had ik het niet gevraagd"....dimde hij in en toen kon ineens alles.
Tja ik weet niet, het voelt altijd wel dat ze me niet voor vol aan zien... Misschien moet ik er wat vaker naar toe

Als je mijn 'collectie' bekijkt zie je dat ik plenty heb uitgegeven. Desondanks door Bob (?) zéér arrogant (hij knauwde gewoon door op z'n boterhammetje...) te woord gestaan als een kleine kleuter.Gabees schreef:Mijn ervaringen zijn er heel wisselend.
Tja ik weet niet, het voelt altijd wel dat ze me niet voor vol aan zien... Misschien moet ik er wat vaker naar toeAls je meer uitgeeft zien ze je meer voor vol aan?!
Albert
- Gabees
- Forumlid
- Contacteer:
Mmm dat helpt dus ook al niet.....Vrouwenhof schreef:Als je mijn 'collectie' bekijkt zie je dat ik plenty heb uitgegeven. Desondanks door Bob (?) zéér arrogant (hij knauwde gewoon door op z'n boterhammetje...) te woord gestaan als een kleine kleuter.Gabees schreef:Mijn ervaringen zijn er heel wisselend.
Tja ik weet niet, het voelt altijd wel dat ze me niet voor vol aan zien... Misschien moet ik er wat vaker naar toeAls je meer uitgeeft zien ze je meer voor vol aan?!
Albert
- a90
- Forumlid
Ik ben er gisternmiddag nog geweest. Scanner gekocht en behoorlijk veel tijd nog besteed aan een praatje met de verkopen. Die was zelf fotograaf geweest en wist van de hoed en de rand. Over negatief en dia films gesproken + al het digitale geweld van tegenwoordig.
Was een prima koop en dito behandeling. Geen klachten van deze kant, integendeel.
Was een prima koop en dito behandeling. Geen klachten van deze kant, integendeel.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- gongon
- Clublid
Kenji schreef: Ik mag altijd alles testen wat ik wil. Zelf voor de lenzen die ik bv niet wil kopen, mag ik die toch op mijn body plaatsen om wat proef foto's te schieten.
Ik wist al dat ze liegen bij KE, maar nu weet ik het zeker,toen ik terug ging met mijn kapotte D200 die ik net diezelfde dag had gekocht, zeiden ze tegen me dat ik hem zelf kapot had gemaakt en dat ik hem maar moest laten repareren, want bij hen kon het niet gebeurd zijn, want ze demonstreren nooit hun producten. Ik wist toen al dat ze tegen me logen, want ik had een week vantevoren ook een D200 in de hand mogen houden en toen zag ik ook dat ze een camera aan een klant uitgebreid aan het demonstreren waren en die klant mocht er ook foto`s mee maken en dan zeiden ook nog dat ze zelf geen geheugenkaarten plaatsen in camera`s. Ze liegen daar dat ze barsten en service is ook pet daar. Maar ja, ik ben natuurlijk maar een eenvoudig huisvrouwtje een geen flinke man die daar voor de toonbank staat, en ze zullen wel gedacht hebben dat ze toch niet meer aan me zouden slijten, hebben ze pech dat als ik een hobby heb ik altijd een beetje doorsla, alleen kan ik niet alles in een keer kopen. En wat een ander zegt over dat het soms ook aan de ene of de andere verkoper ligt, dat is ook niet zo, heb zelfs de bedrijfsleider gesproken en die wilde ook niks voor me doen.
Ik vind het heel fijn voor anderen die heel erg tevreden zijn over KE maar ik ben dus helemaal niet tevreden met ze. Heb ze later nog een mailtje gestuurd, nou ja wel een jaar na aankoop, naar aanleiding van hun site daar staat op dat ze graag tevreden klanten willen hebben, nou dat is ook een leugen. Ze stuurde een mailtje terug dat zij nu het slachtoffer waren, terwijl Nikon mij niet wilde helpen, nou ja zeg, ik had een overeenkomst met KE en niet met Nikon, al vind ik wel dat Nikon zelf ook coulance had kunnen tonen en de D200 voor niks had kunnen repareren, maar ja in eerste instantie is toch de verkoper degene die garantie moet verlenen. Ik was het slachtoffer want ik kon weer dokken, en ik kan je verzekeren dat kort na die koop mijn plezier in de D200 wel was afgenomen, het duurde wel een poosje voordat ik er weer plezier in had. Ik had gehoopt dat ze tenminste hadden toegegeven dat ze toendertijd slechte service hadden verleend dan had ik er misschien wel weer naar hun toe gegaan, heb tenslotte nog heel veel wensen wat objectieven e.d. betreft.
Maar die koop ik nu dus mooi ergens anders.
Ik wist al dat ze liegen bij KE, maar nu weet ik het zeker,toen ik terug ging met mijn kapotte D200 die ik net diezelfde dag had gekocht, zeiden ze tegen me dat ik hem zelf kapot had gemaakt en dat ik hem maar moest laten repareren, want bij hen kon het niet gebeurd zijn, want ze demonstreren nooit hun producten. Ik wist toen al dat ze tegen me logen, want ik had een week vantevoren ook een D200 in de hand mogen houden en toen zag ik ook dat ze een camera aan een klant uitgebreid aan het demonstreren waren en die klant mocht er ook foto`s mee maken en dan zeiden ook nog dat ze zelf geen geheugenkaarten plaatsen in camera`s. Ze liegen daar dat ze barsten en service is ook pet daar. Maar ja, ik ben natuurlijk maar een eenvoudig huisvrouwtje een geen flinke man die daar voor de toonbank staat, en ze zullen wel gedacht hebben dat ze toch niet meer aan me zouden slijten, hebben ze pech dat als ik een hobby heb ik altijd een beetje doorsla, alleen kan ik niet alles in een keer kopen. En wat een ander zegt over dat het soms ook aan de ene of de andere verkoper ligt, dat is ook niet zo, heb zelfs de bedrijfsleider gesproken en die wilde ook niks voor me doen.
Ik vind het heel fijn voor anderen die heel erg tevreden zijn over KE maar ik ben dus helemaal niet tevreden met ze. Heb ze later nog een mailtje gestuurd, nou ja wel een jaar na aankoop, naar aanleiding van hun site daar staat op dat ze graag tevreden klanten willen hebben, nou dat is ook een leugen. Ze stuurde een mailtje terug dat zij nu het slachtoffer waren, terwijl Nikon mij niet wilde helpen, nou ja zeg, ik had een overeenkomst met KE en niet met Nikon, al vind ik wel dat Nikon zelf ook coulance had kunnen tonen en de D200 voor niks had kunnen repareren, maar ja in eerste instantie is toch de verkoper degene die garantie moet verlenen. Ik was het slachtoffer want ik kon weer dokken, en ik kan je verzekeren dat kort na die koop mijn plezier in de D200 wel was afgenomen, het duurde wel een poosje voordat ik er weer plezier in had. Ik had gehoopt dat ze tenminste hadden toegegeven dat ze toendertijd slechte service hadden verleend dan had ik er misschien wel weer naar hun toe gegaan, heb tenslotte nog heel veel wensen wat objectieven e.d. betreft.
Maar die koop ik nu dus mooi ergens anders.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.