Heey mensen!!
WIe kan mij een lens adviseren die goed geschikt is voor party fotogafie,
Nu ik gisteren de SB600 binnen gehad heb is het tijd om te sparen voor een nieuwe lens, ik heb nu de standaard lens 18 - 55 van nikon erop zitten.
Maar hoorde al in mijn omgeving dat ik een andere lens erop moest zetten.
Wat is jullie ervaring met lenzen in de partyscene?
Grtz Elbert
Advies Partyfotografie lens
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Advies Partyfotografie lens
Je omgeving kan dat wel zeggen, maar wat is je eigen ervaring als je die lens gebruikt? Waar loop je tegen de beperkingen op? Vanuit die tekortkoming weet je dan in welke richting je kunt zoeken naar een andere lens.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Ik ben niet zo'n partyfotograaf maar gebruik zelf altijd een flinke groothoek: nikkor 16mm 2.8 (semi-fisheye op een D80), nikkor 20mm 2.8 of soms zelfs de nikkor 10.5 2.8 fisheye (wel extreme lens). Heb ook een 10-20 sigma die is best bruikbaar maar wat minder scherp dan de rest. M'n sigma 24-70 2.8 is niet wijd genoeg. De nikkor 12-24 4.0 lijkt me zelf supergeschikt en is nu 2e hands veel te vinden. Weet niet of je nu groothoek tekort komt met 18mm? Welk bereik gebruik je nu?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Mijn ervaring met zulk soort evenementen is dat een lichtsterk objectief de voorkeur verdient.
Tevens is een zoom objectief erg prettig omdat je niet altijd de gelegenheid/tijd heb om een stapje voor of achterwaarts te gaan.
De Sigma 10-20mm is een goed objectief alleen gezien het feit dat je met een flitser gaat werken zal de SB-600 niet het hele beeld verlichten.
Ik denk dat b.v. de Nikkor 17-55mm 2.8 ideaal is, allen de prijs niet.
Als alternatief zou ik de Tamron George 17-50mm 2.8 aanraden voor rond de 320 euro heb je hem.
Succes met je keuze.
Groetjes George
Tevens is een zoom objectief erg prettig omdat je niet altijd de gelegenheid/tijd heb om een stapje voor of achterwaarts te gaan.
De Sigma 10-20mm is een goed objectief alleen gezien het feit dat je met een flitser gaat werken zal de SB-600 niet het hele beeld verlichten.
Ik denk dat b.v. de Nikkor 17-55mm 2.8 ideaal is, allen de prijs niet.
Als alternatief zou ik de Tamron George 17-50mm 2.8 aanraden voor rond de 320 euro heb je hem.
Succes met je keuze.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Ja ik ben van plan tussen de 300 - 400 euro te betalen voor een lens.
- MartijnM
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De Tamron 17-50mm 2.8 is een goed alternatief voor de Nikkor 17-55 2.8. Deze laatste heb ik een half jaar geleden trouwens tweede hands kunnen overnemen voor 650 euro. Vanwege de FX-overstappers staan er (relatief) veel 17-55's te koop aangeboden. Als je dus even de tijd neemt om de bekende sites af te struinen en zo'n buitenkansje tegenkomt zou ik zeker voor de Nikkor gaan. De bouwkwaliteit van dat objectief is verreweg superieur.
Succes met de keuze.
Mvg,
Martijn
Succes met de keuze.
Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...