Kamera Express

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
TGIF

Re: Kamera Express

Bericht door TGIF » zo okt 19 2008 8:25 pm

gongon schreef:Kenji schreef: Ik mag altijd alles testen wat ik wil. Zelf voor de lenzen die ik bv niet wil kopen, mag ik die toch op mijn body plaatsen om wat proef foto's te schieten.

Ik wist al dat ze liegen bij KE, maar nu weet ik het zeker,toen ik terug ging met mijn kapotte D200 die ik net diezelfde dag had gekocht, zeiden ze tegen me dat ik hem zelf kapot had gemaakt en dat ik hem maar moest laten repareren, want bij hen kon het niet gebeurd zijn, want ze demonstreren nooit hun producten. Ik wist toen al dat ze tegen me logen, want ik had een week vantevoren ook een D200 in de hand mogen houden en toen zag ik ook dat ze een camera aan een klant uitgebreid aan het demonstreren waren en die klant mocht er ook foto`s mee maken en dan zeiden ook nog dat ze zelf geen geheugenkaarten plaatsen in camera`s. Ze liegen daar dat ze barsten en service is ook pet daar. .
Ik weet niet wanneer zich dit heeft afgespeeld maar:
1. Je hoeft helemaal niks te bewijzen. DE WET schrijft voor dat binnen 6 maanden de winkel moet repareren of vervangen. Einde discussie.

2. Wie koopt er nou een objectief/camera zonder uit te proberen.

Sorry dat ik het hier plaats maar je bent ge***id. Voor een ieder in de toekomst:
Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.

Hier staat verder de stappen die je moet ondernemen http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... jk_product

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » zo okt 19 2008 8:58 pm

Ach het het is ondertussen al een jaar geleden, heb er vorig jaar helemaal niet aan gedacht om mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen, zal er als ik nog eens met zoiets te maken heb wel aan denken.

Ben er nu wel overheen hoor. Heb mijn andere camera en andere fotospullen ergens anders gehaald.
En eigenlijk denk ik wel dat er bij elke zaak weleens een klant niet helemaal tevreden is,maar goed ik heb daar toendertijd met veel bravour gezegd dat ik er nooit meer wat koop en wat ik zeg dat doe ik ook, dus pech voor hen, voor mij eigenlijk ook wel, want het is lekker dicht in de buurt en dat is toch wel een stuk makkelijker dan dat je altijd een eind moet rijden.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Kenji

Bericht door Kenji » ma okt 20 2008 12:10 am

Spijtig om te horen Gongon.

Hopelijk gebeurt dat bij mij niet in de toekomst.

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » ma okt 20 2008 1:57 pm

Ik hoop het ook voor jou, kijk dat ik die reparatie moest betalen vond ik nog niet het ergst, maar ik werd verschrikkelijk kwaad omdat ze denken dat als je een vrouw bent geen geheugenkaarten kan plaatsen, nou ik had in mijn Pentax camera ook een compact flash kaart en die had ik al zo vaak er uit en weer in gedaan. en voordat ik een nieuwe camera in gebruik neem lees ik ook altijd eerst de gebruiksaanwijzing dus dan kan er in principe niets misgaan. Het zal er wel aan liggen dat ik blond ben denken ze zeker dat ik ook dom ben, nou technisch ben ik toevallig best goed, ik installeer hier alles in huis, want mijn man vind het niks aan om gebruiksaanwijzingen te lezen en die heeft er ook geen interesse in, ik moest de videorecorder op de tv aansluiten en de zenders opzoeken, idem dito met de dvdrecorder. Weet je de bedrijfsleider ging het nog even aan me voordoen hoe ik een geheugenkaart moest plaatsen, het is echt te gek voor woorden, ik moest hem er heel voorzichtig in plaatsen en dan langzaam tikkend met mijn wijsvinger naar beneden tikken in het midden natuurlijk, alsof iedereen er zo een geheugenkaart in doe. Vond hem echt een eikel, volgens mij word je nog steeds niet voor vol aangezien als je een vrouw bent.
Groetjes Gonnie.

Marco_

Bericht door Marco_ » ma okt 20 2008 2:37 pm

En terecht natuurlijk. :mrgreen:

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » ma okt 20 2008 2:41 pm

gongon schreef: ik moest hem er heel voorzichtig in plaatsen en dan langzaam tikkend met mijn wijsvinger naar beneden tikken in het midden natuurlijk, alsof iedereen er zo een geheugenkaart in doe.
Dan had ik van mijn hand een vuist gemaakt en de middelvinger omhoog en dan naar mijn voorhoofd gewezen: " jij denkt zeker dat ik getikt ben???....." Dan was ik er al helemaal klaar mee geweest.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

Robin

Bericht door Robin » ma okt 20 2008 2:51 pm

Jizzy schreef:[Je hoeft helemaal niks te bewijzen. DE WET schrijft voor dat binnen 6 maanden de winkel moet repareren of vervangen. Einde discussie.
Van de wet mag je ook niet harder dan 50 kilometer per uur rijden binnen de bebeouwde kom, maar je komt er 99% van de gevallen wel ongestrafd mee weg.

Je krijgt gewoon niets nieuws mee terug en in de tussentijd zit je wel zonder objectief of camera. Het gaat hier om positieve signalen van KE die er ongetwijfeld zijn. Misschien de wedgeveing discussie in deze voortzetten, ook erg interessant leesvoer vooral vanaf pagina 3 ;-)

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 24&t=10369

Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gabees » ma okt 20 2008 3:49 pm

gongon schreef: volgens mij word je nog steeds niet voor vol aangezien als je een vrouw bent.
Dat is inderdaad ook mijn ervaring...

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » ma okt 20 2008 4:02 pm

Een paar keer via internet wat besteld. Zeer snelle service en de laagste prijs. Dit ging om accessoires.

Het is heel raar dat er zulke uiteenlopende ervaringen zijn. De ene verkoper is natuurlijk de andere niet, maar zulke verschillen kunnen gewoon niet.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma okt 20 2008 5:30 pm

gongon schreef:Het zal er wel aan liggen dat ik blond ben denken ze zeker dat ik ook dom ben, nou technisch ben ik toevallig best goed, ik installeer hier alles in huis, want mijn man vind het niks aan om gebruiksaanwijzingen te lezen en die heeft er ook geen interesse in, ik moest de videorecorder op de tv aansluiten en de zenders opzoeken, idem dito met de dvdrecorder.
Een beetje kerel heeft de gebruiksaanwijzing ook helemaal niet nodig! :lol: En indien wel, dan lezen we die stiekem, en doen alsof we 'm niet gelezen hebben... :twisted:

Nog wat on topic: ik zal me niet zo snel laten afschepen, zeker niet meer na wat ik hier gelezen heb!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » ma okt 20 2008 6:39 pm

Patrick zei:
Een beetje kerel heeft de gebruiksaanwijzing ook helemaal niet nodig! :lol: En indien wel, dan lezen we die stiekem, en doen alsof we 'm niet gelezen hebben... :twisted:

Daarom worden er zoveel antwoorden gegeven aan degene die een vraag stellen die ze in de gebruiksaanwijzing kunnen vinden dat ze eerst de gebruiksaanwijzing maar eens moeten lezen. :lol:
Groetjes Gonnie.

Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Bob42 » wo okt 29 2008 11:18 pm

Ik kijk wel op van alle negatieve berichten over KE.
Ik heb er al zeker 15 keer spullen gekocht, waaronder een stuk of 8 objectieven en ben altijd uiterst correct geholpen.
Gisteren een ringflitser gekocht nadat de verkoper mij een veel goedkopere flitser adviseerde dan ik van plan was te kopen.
Thuisgekomen bleek het ding het echter niet te doen.
Vandaag dus terug en ik kreeg zonder problemen een andere. Na de nodige testshots ben ik zeer tevreden over de flitser. En over KE (nee, ik werk er niet...)

Duuuv
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Duuuv » do nov 06 2008 9:20 pm

Ik koop al lang af en toe wat bij KE.

De eerste keer was een tweedehands lens in de tijd dat zijn advertenties nog groter waren dan zijn winkel. Nou ja winkel.... hij had zijn spullen in de garage naast zijn woonhuis in Rotterdam Noord opgeslagen. Van te voren bellen en hij liet me de keus: Zal ik het opsturen of kom je hem halen, in dat laatste geval krijg je er een kop koffie bij.
Ben hem dus komen halen. Heerlijk kop koffie gedronken, rustig die lens bekeken wat geouwehoerd en bij het afscheid moest ik hem er nog aan herinneren dat ik nog moest betalen.

Later zat hij in een soort schuur in een woonwijk in Capelle, zowaar met personeel. Daar kwam een en ander wat afstandelijker over, maar als het erop aan kwam namen ze wel de tijd voor je en wisten ze waar ze het over hadden. Ben hier een aantal maal geweest.

Laatste keer dat ik er geweest ben bleken ze ineens in een echte winkel te zitten en het was er gigantisch druk. Ook toen werd ik goed geholpen (maar ik had ook een flinke boodschappenlijst aan foto en video apparatuur dat ik even kwam halen) Verder bestel ik er regelmatig online.

Mijn indruk door de jaren heen is dat het een no-nonsens zaak is waar ze veel hebben, weten waar ze over praten en gewoon zeer goede prijzen voeren. Slechte ervaringen heb ik er (nog) niet. Als ik iets moet hebben is KE voor mij dus de eerste die in mij opkomt. (nee, ook geen aandelen)

Marco

Bericht door Marco » do nov 06 2008 9:42 pm

Duuuv schreef: Later zat hij in een soort schuur in een woonwijk in Capelle, zowaar met personeel. Daar kwam een en ander wat afstandelijker over, maar als het erop aan kwam namen ze wel de tijd voor je en wisten ze waar ze het over hadden. Ben hier een aantal maal geweest.
Die kan ik me nog wel herinneren, hadden ze ook een heerlijk grote vitrine met gebruikt glas.
Uiteindelijk m'n analoge Nikon destijds toch opgehaald in Den Ham, die zaten toen ook nog op een ander adres in een veel kleinere winkel.
Die body was daar toen al 70% goedkoper dan bij onze plaatselijke fotoboer (die zijn waar aanprijste of het voor een weggeefprijs was).

ArTe

Bericht door ArTe » vr nov 07 2008 8:32 am

Toch wel grappig (of is jammer het juiste woord?)

Iemand meldt een positief bericht en binnen no-time ontstaat weer de herhaling van hoe k.. "die tent" is...

Nee, geen aandelen, maar ík zou graag eens de positieve ervaringen belicht willen zien.

En de mijne? Gewoon, wat je van een goede winkel verwacht. Ook op een drukke zaterdag geholpen worden en terwijl je het plan hebt een SB800 en een duur statief te kopen éérst rustig te praten over wat je doet/wilt en daarna het advies te krijgen een SB600 en een goedkoper statief te nemen gezien het verwachte gebruik. En tot nu een prima advies, heb nu al ruim een jaar méér dan genoeg daaraan. Een 70-300 VR een paar weken buiten garantie terugbrengen omdat de zoom vastzit en dat onder garantie gerepareerd krijgen (misschien hoort die plus meer bij Beverwijk?).

[voor de duidelijkheid: ik neem de slechte verhalen écht serieus. Maar ik ben óók nieuwsgierig naar de positieve ervaringen en dat was waar de TS mee opende

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”