foto's januari

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Recht zo die gaat

Bericht door George Fennes » di jan 30 2007 5:49 pm

Hoi Smilda.net,

De foto's die je geplaatst heb zijn best wel scherp en goed van kleur, maar een vraagje.

Waarom staat geen van je foto's recht, ik moet elke keer mijn hoofd naar rechts of naar links buigen om je foto's te bekijken.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Smilda.NET

Re: Recht zo die gaat

Bericht door Smilda.NET » di jan 30 2007 6:42 pm

George Fennes schreef:Hoi Smilda.net,

De foto's die je geplaatst heb zijn best wel scherp en goed van kleur, maar een vraagje.

Waarom staat geen van je foto's recht, ik moet elke keer mijn hoofd naar rechts of naar links buigen om je foto's te bekijken.

Nooit opgevallen, ik kijk zeker scheef :wink:
Nee, de standaard rechte foto's gaan enorme snel vervelen, dan heb je het na 100 foto's wel gezien. De rijders en ook ik vinden het leuk als de kart op allerlei manieren afgebeeld staat.

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » do feb 01 2007 12:35 am

Nou we dan toch bezig zijn... Mijn ietwat maffe kat vraagt zich af waar zij de schoonheid in die Franse Bulletjes moet zoeken...

Afbeelding

D80, 35-70 @ 70 mm, ISO 1600, f 4,5 1/60 sec. uit de hand geschoten.

Groetingen van Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

George Fennes
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

1600 iso

Bericht door George Fennes » do feb 01 2007 8:50 am

Zo'n tijger dat die kan denken!

Maar mooie scherpe foto en dat op 1600 iso!

Vind ik een mooi resultaat, maar wel een lui beest zeg!

Blijf het objectief bekijken

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » do feb 01 2007 12:20 pm

't Zou kunnen dat het baasje een beetje denkt voor het katje... :wink:

Groetingen van Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » do feb 01 2007 12:52 pm

Hoi Fera Albi, een prachtige foto van een prachtige poes...ik ben gek van ze..
maar even een kanttekening.... de bovenkant van de de kop is echt niet scherp... en waarom iso 1600? had je niet beter een beetje bij kunnen flitsen?
Is positief bedoeld, hoor... ik wil nog wel meer van deze foto's zien..
Laatst gewijzigd door alfredo op do feb 01 2007 2:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » do feb 01 2007 2:29 pm

@Smilda.net
Arhj wat jeukte het toen ik langs de Landsard kwam en bleek dat er races aan de gang waren….Camera niet meegenomen.
Was mooi weer en niet koud. (vorig jaar wel geweest, toen was het ook mooi maar KOUD)

1 & 4 zijn de beste uit de serie. 4 Is mooi laag genomen!

5 & 7 moet je juist niet schuin nemen! Schuinte voegt hier niks aan toe. Geeft eerder aan dat de foto onzorgvuldig is genomen. De actie moet uit de start van de karts komen (rook, botsingen e.d.)
Bij 3 & 4 vind ik de schuinte niet storend

5, 8, 9 had je weg mogen laten

Waar blijven de ‘meetrekkers’…??
Mijn handen jeukte, niemand die meetrekkers maakte in de bochten, groothoekje erop en pannen maar!
Als je nog eens foto’s wil maken die niet snel vervelen en met een rechte horizon. Op echte circuits zijn de bochten wat te groot, op een kartbaan niet en kun je redelijk veilig in de bocht staan.

-----------------------

Poesje is niks mis mee!
Is ook niet lui! Ze kijkt observerend

Scherptediepte loopt net achter de ingang van de oortjes, vandaar dat de bovenkant van het kopje wazig wordt.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » do feb 01 2007 7:01 pm

alfredo schreef:Hoi Fera Albi, een prachtige foto van een prachtige poes...ik ben gek van ze..
maar even een kanttekening.... de bovenkant van de de kop is echt niet scherp... en waarom iso 1600? had je niet beter een beetje bij kunnen flitsen?
Is positief bedoeld, hoor... ik wil nog wel meer van deze foto's zien..
Hallo Alfredo,
Heb de scherptediepte juist zo gekozen om de achtergrond lekker "vlekkerig" te houden. (heet dat Bohkeh?)
Och en die 1600 ISO? Gewoon omdat het kan... 8) Maar vooral ook omdat een kattenoog sneller is dan de camera: Op het moment dat de D80 flitst geeft deze een paar miliseconden vooraf aan de hoofdflits enkele stuurflitsjes. Net genoeg om te zorgen dat de kat in een reflex haar ogen tot spleetjes heeft dichtgeknepen.

@ George:
Saartje is bepaald niet lui, eerder zeer fel! Haar huisgenoot, onze dikke kater Zwieber daarentegen....

Nog eentje dan,

Groetingen van Hans (en Saartje)
Afbeelding :wink:
Met de groeten van Hans.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » vr feb 02 2007 1:54 am

Heb je mijn Flip gezien? die poezen zijn gewoon om op te vreten....gave foto!!
Mij kat staat onder het topic zonaanbidder...
:lol:

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » vr feb 02 2007 9:41 am

Fera Albi schreef:Maar vooral ook omdat een kattenoog sneller is dan de camera: Op het moment dat de D80 flitst geeft deze een paar miliseconden vooraf aan de hoofdflits enkele stuurflitsjes. Net genoeg om te zorgen dat de kat in een reflex haar ogen tot spleetjes heeft dichtgeknepen.
Dank voor deze informatie. Heb met onze poezen me al vaak afgevraagd waarom ze collectief knipperen als ik een foto met flits van ze maak. Zal het nog vaker met available light proberen.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Smilda.NET

Bericht door Smilda.NET » vr feb 02 2007 1:02 pm

SwederD70 schreef:@Smilda.net
Arhj wat jeukte het toen ik langs de Landsard kwam en bleek dat er races aan de gang waren….Camera niet meegenomen.
Was mooi weer en niet koud. (vorig jaar wel geweest, toen was het ook mooi maar KOUD)

1 & 4 zijn de beste uit de serie. 4 Is mooi laag genomen!

5 & 7 moet je juist niet schuin nemen! Schuinte voegt hier niks aan toe. Geeft eerder aan dat de foto onzorgvuldig is genomen. De actie moet uit de start van de karts komen (rook, botsingen e.d.)
Bij 3 & 4 vind ik de schuinte niet storend

5, 8, 9 had je weg mogen laten

Waar blijven de ‘meetrekkers’…??
Mijn handen jeukte, niemand die meetrekkers maakte in de bochten, groothoekje erop en pannen maar!
Als je nog eens foto’s wil maken die niet snel vervelen en met een rechte horizon. Op echte circuits zijn de bochten wat te groot, op een kartbaan niet en kun je redelijk veilig in de bocht staan.
Ik zou zeggen, er staan date genoeg op de kalender, kom eens langs en dr kan zo geregeld worden dat je ook op de baan foto's maken kunt.

Lage foto's hebben ook mijn voorkeur, helaas is het met het slechte weer niet altijd mogelijk.
Die start van voren is onbedoeld schuin, maar die van achteren heb ik express gedaan zodat je zoveel mogelijk kart er op kunt krijgen in combinatie met de lichten...

over dat weglaten deel ik niet geheel je mening,

Met een groothoek meetrekken :shock: lijkt me dat je dan wel een erg korte bocht moet hebben en er erg dicht op moet staan....
Ik heb het wel enkele malen geprobeerd op 50 en 100mm maar was dan niet altijd tevreden over de scherpte van de foto's...
tips zijn altijd welkom.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr feb 02 2007 8:49 pm

@Smida.NET
4 Maart staat in de agenda (11 feb mischien ook al)
Heb je daar geen ‘perskaart’ voor nodig??

Ja met weglaten bedoel ik dat je ze wel mag posten, dat is jouw beslissing. Maar als ik mocht beslissen om ze wel of niet te plaatsen zou ik ze niet plaatsen.

Lekker koud op de buik liggen…is idd in deze tijd van het jaar niet bevoordelijk.
Optie is ook om gehurkt gaan zitten en je camera dus net boven de grond voor je houden. Ja je kunt dan wel niet door de zoeker kijken en schiet meer op goed geluk….maar goed wie weet als er enkele goede tussen zitten.

En meetrekkers in de bocht….tja, hoe dichter je bij de apex van de bocht kunt komen hoe kleiner brandpunt je kunt pakken.
Scherpte is idd lastig verhaal...mijn idee is dat je met dit soort onmogelijk volledig scherpe meetrekkers kunt krijgen...alleen het focuspunt is scherp.
Ook voor mij een kwestie van enig expirimenteren…

1. Nikkor 16mm Fish-eye
Afbeelding

2. Geen top foto, verre van dat maar goed dit soort prenten krijg je dan. Extremer wordt het nog als je je camera bijna op de kerb zet en een op je camera aanstormende kart weet te pakken! Lijkt net als alsof ie op je inrijdt!
Afbeelding

3. {vorig jaar Januari geschoten, ook tijdens een dergelijke wedstrijd}
Afbeelding
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

GdP

Bericht door GdP » vr feb 02 2007 11:14 pm

Smida, leuke foto's.
Gerrit

Smilda.NET

Bericht door Smilda.NET » za feb 03 2007 10:49 am

Het idee van je foto's is erg leuk, ik zal het zeker eens gaan proberen, ik zal echter niet tijdens een NK met mn neus er erg dicht op gaan saan want ze willen nogal eens afwijken van de ideale lijn ;-)

Ja je hebt er inderdaad een perskaart voor nodig, maar ik kan wel een kaar wat regelen.... Ik neem wel eens vaker iemand mee te fotograferen.

rikterveen

Hoi

Bericht door rikterveen » wo feb 07 2007 6:48 pm

Hoi Smilda.
Leuke foto's. zijn die 1e set foto's aan de noorderweg genomen?
komen me redelijk bekend voor.
Kart foto's kende ik al van je website :D

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”