Schrijfsnelheid D300

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
Jack the Slipper

Schrijfsnelheid D300

Bericht door Jack the Slipper » ma okt 20 2008 10:26 pm

Vraag: de schrijfsnelheid van de D300 valt mij wat tegen. Bij 6 fps is na 20 foto's de buffer vol en stopt de camera tijdelijk.

Kaart is een SanDisk extreme III met 30 MB/sec. Kwaliteit foto staat op JPEG fine, maximale resolutie. Zet is alles zo klein mogelijk (dus JPEG prut en kleinste resolutie) dan scheelt dat misschien maar 2 foto's voordat de buffer vol is. Wat doe ik fout?

Niet dat het erg belangrijk is maar ik zag een menuutje waarin je kon aangeven hoeveel foto's de camera achter elkaar kon maken. Standaard staat dit op 100, dat roept bij mij het gevoel op dat de camera dan ook pas na 100 opnames stopt.... :?:

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Schrijfsnelheid D300

Bericht door Brenzef » ma okt 20 2008 10:48 pm

Maar als je de vraag omdraait?
Waarom zou je 25 foto's continue willen schieten?

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » ma okt 20 2008 10:55 pm

Ga ik ook nooit doen. Ik stel alleen maar een vraag. Meer niet, ben gewoon benieuwd of er ergens een parameter is die ik aan moet passen of zo. Niks gevonden in de handleiding maar dan is er altijd nog het forum...

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » di okt 21 2008 12:00 am

Ja Jack, dat vraag ik me ook eigenlijk af. Waarom zou je 25 foto's achter elkaar willen maken. Je zou eens kunnen overwegen om een 3D aan te schaffen, dan neem ik je D300 graag weer over. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik hem verkocht heb. Ik ben totaal niet blij met mijn D90. Nog geen enkele echte goede scherpe foto mee kunnen maken. grrrrrrrr.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di okt 21 2008 4:15 am

Jack the Slipper schreef:Vraag: de schrijfsnelheid van de D300 valt mij wat tegen. Bij 6 fps is na 20 foto's de buffer vol en stopt de camera tijdelijk.

Kaart is een SanDisk extreme III met 30 MB/sec. Kwaliteit foto staat op JPEG fine, maximale resolutie. Zet is alles zo klein mogelijk (dus JPEG prut en kleinste resolutie) dan scheelt dat misschien maar 2 foto's voordat de buffer vol is. Wat doe ik fout?
Wat je fout doet, simpel, een SanDisk Extreme III kopen in plaats van een Extreme IV als het je gaat om zoveel mogelijk beelden achter elkaar weg te schrijven. Zie halverwege de volgende pagina:
http://www.dpreview.com/reviews/nikond300/page13.asp
Vriendelijke groet, Léon Obers

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di okt 21 2008 1:48 pm

Léon Obers schreef:Wat je fout doet, simpel, een SanDisk Extreme III kopen in plaats van een Extreme IV als het je gaat om zoveel mogelijk beelden achter elkaar weg te schrijven. Zie halverwege de volgende pagina:
http://www.dpreview.com/reviews/nikond300/page13.asp
Het staat er wat cryptisch, maar het lijkt me duidelijk: de Extreme IV kaartjes zijn beduidend sneller, en die moet je dus hebben als je zoveel foto's in een serie wilt kunnen schieten.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » di okt 21 2008 2:10 pm

Patrick schreef:
Léon Obers schreef:Wat je fout doet, simpel, een SanDisk Extreme III kopen in plaats van een Extreme IV....
Het staat er wat cryptisch, maar het lijkt me duidelijk: de Extreme IV kaartjes zijn beduidend sneller....
Ik bedoel dus inderdaad dat het een foute keus is om een SanDisk Extreme III te kopen in plaats van een Extreme IV :? :mryellow:
Vriendelijke groet, Léon Obers

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door gongon » di okt 21 2008 2:54 pm

flippie17 schreef:Ja Jack, dat vraag ik me ook eigenlijk af. Waarom zou je 25 foto's achter elkaar willen maken. Je zou eens kunnen overwegen om een 3D aan te schaffen, dan neem ik je D300 graag weer over. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik hem verkocht heb. Ik ben totaal niet blij met mijn D90. Nog geen enkele echte goede scherpe foto mee kunnen maken. grrrrrrrr.
Je moet ook nooit je oude schoenen wegdoen voordat je nieuwe ingelopen zijn. :)
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » di okt 21 2008 9:20 pm

Het was, en is, GEEN foute keuze hoor. dat zou het wel zijn als ik echt 40 foto's achter elkaar zou willen maken. Maar dat wil ik niet.

Begrijp ik goed dat de snehleid van de buffer dus gewoon klopt en niet midels een parameter te wijzigen is? Dat het dus puur aan de schrijfsnelheid van de CF kaart ligt? Gelukkig maar...

En voor Flippie: beide D90's?? Met de 16-85 ook? En als Sylvia de foto maakt? Niet lullig bedoelt hoor maar als je niets aan kunt wijzen als oorzaak moet je gewoon dingen uit gaan sluiten. Houd je vanzelf wat over....

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di okt 21 2008 9:23 pm

Jack the Slipper schreef: Niet lullig bedoelt hoor maar als je niets aan kunt wijzen als oorzaak moet je gewoon dingen uit gaan sluiten. Houd je vanzelf wat over....
Ouch.... :) :) :) :)
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”