groeisels in de lens !

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » vr feb 02 2007 4:19 pm

Brenzef schreef:Waar heb je die geplaatst?
HIER : http://www.flickr.com/photos/77846450@N00/ :mrgreen:
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

k.hendrik

Bericht door k.hendrik » vr feb 02 2007 5:30 pm

zie hierboven bij mijn mail van gisteren; 'flickr'adres

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » vr feb 02 2007 6:42 pm

The-Boss schreef:
Brenzef schreef:Waar heb je die geplaatst?
HIER : http://www.flickr.com/photos/77846450@N00/ :mrgreen:
Ik wordt toch echt kippig.... :twisted:

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » vr feb 02 2007 6:57 pm

Ik vind van Maanen helemaal geen goed idee , al hij net zo traag is met schoonmaken als reageren op email kun je het wel schudden.
Ik heb hem afgelopen maandag een mail gestuurd en sindsdien is het stil aan de overkant.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

dragon2

Bericht door dragon2 » vr feb 02 2007 7:58 pm

Mwah mijn lens was binnen een week weer terug, met de post. Misschien is ie skieen ofzo :wink:

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » vr feb 02 2007 8:16 pm

Ik heb jaren terug ook eens een Nikkor gekocht waar wat fungus in zat.
De lens bij Inca ingeleverd en na het schokken van bijna 100 guldens kreeg ik de lens helemaal schoon en voorzien van een complete servicebeurt weer terug. :P
Ik fotografeer er nog steeds zeer regelmatig mee en hij functioneert ook nog steeds perfect.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

k.hendrik

Bericht door k.hendrik » vr feb 02 2007 8:54 pm

16.11 meeltje naar van Maanen; om 19.43 antwoord !! met een alleszins redelijke prijsopgave. Als ie aan het skien was moet het om de hoek geweest zijn; ander weer in Zoetermeer ? Nu nog even denken of ik het opstuur of er een mooi ritje met de motor aan vast maak. 508 km vv ! moet het wel een beetje aardig weer zijn.
bedankt voor jullie reacties !!

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » vr feb 02 2007 9:59 pm

olle_griese schreef:Ik vind van Maanen helemaal geen goed idee , al hij net zo traag is met schoonmaken als reageren op email kun je het wel schudden.
Ik heb hem afgelopen maandag een mail gestuurd en sindsdien is het stil aan de overkant.
Hebbie natuurlijk niet opgelet, en dat mailtje helemaal niet verzonden..... :lol: :lol: Dat Denk je ... 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » vr feb 02 2007 11:49 pm

Het gaan Bij Wil van Maanen niet altijd even snel.
Soms zit het tegen en dan kan je je lens wel even kwijt zijn.
Het resultaat was bij mij altijd OK.

Overigens heb ik ook eens een lens met schimmel bij Inca gebracht.
Schoonmaken kostte 250 euro!!!!
Aangezien het een 105micro 2.8 was heb ik het laten doen.
Lens was brandschoon en zag er als nieuw uit.

GdP

Bericht door GdP » za feb 03 2007 12:03 am

Bij die 85mm 1.4 zou ik maar wat meer stof in blazen. :D :D
Is gewoon te scherp!

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » za feb 03 2007 12:14 am

een half uur na mijn post over Will van Manen heb ik mail van hem/haar gekregen, hmm :idea:
100 euro ex. btw voor een stofje uit de 17-35 halen de piep in de 50-500 kan ie niks over zeggen helaas.
Valt allemaal weer mee dus :roll:
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

MrUfip

Bericht door MrUfip » za feb 03 2007 6:14 pm

Hans Braakhuis schreef:Een beetje stof aan de binnenkant kan veelal geen kwaad. Anders test je het vuile objectief eens. maak twee opnamen, een met het vuile objectief, een met een schoon objectief.
Ik denk dat een normaal filter op een objectief een beroerder beeld geeft, dan een beetje vuil in het objectief,

Schimmel is een ander probleem. Ik haal dan het objectief meestal uit elkaar en in de vochtige kruipruimte kweek ik dan de paddestoelen. De meeste lens paddo's zijn eetbaar.

Schimmel heet meestal fungus. Veel fotografen in landen, plekken met een hoge lucht vochtigheid hebben er last van. Kijk eens in de pawnshops in Florida, genieten.

Fungus is soms eenvoudig te verwijderen, maar kan ook je coating aanvreten, dan mag je dat lensdeel laten vervangen. Dat kan heeeel duur worden. Sommige lenzen zitten in groepen gekit, dan moet je dus een hele groep vervangen.
Hoe haal je deze dan uit elkaar? Zijn daar speciale gereedschappen voor nodig? Of kom je met een paar goede fijne schroevendraaiertjes ook een heel eind?

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » za feb 03 2007 7:35 pm

MrUfip schreef:Hoe haal je deze dan uit elkaar? Zijn daar speciale gereedschappen voor nodig? Of kom je met een paar goede fijne schroevendraaiertjes ook een heel eind?
Daar kom je een heel eind in de verkeerde richting mee. :wink:
Het glas is zeer vatbaar/gevoelig voor krasje etc. Met een schroevendraaier beschadig je de boel en voor je het weet is er een stukje afgebroken en heb je er een pennenbakje bij.

MrUfip

Bericht door MrUfip » za feb 03 2007 8:26 pm

Brenzef schreef:
MrUfip schreef:Hoe haal je deze dan uit elkaar? Zijn daar speciale gereedschappen voor nodig? Of kom je met een paar goede fijne schroevendraaiertjes ook een heel eind?
Daar kom je een heel eind in de verkeerde richting mee. :wink:
Het glas is zeer vatbaar/gevoelig voor krasje etc. Met een schroevendraaier beschadig je de boel en voor je het weet is er een stukje afgebroken en heb je er een pennenbakje bij.
Ja oke dat snap ik. Maar haal je een lens bij de camera-mount uit elkaar? Of begin je bv bij de front lens?
Dit gewoon uit interesse..., ben wel benieuwd hoe het in elkaar zit, maar om nou mijn lens uit elkaar te draaien, no thanks ;)

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » za feb 03 2007 10:23 pm

De lenzen die ik open gemaakt heb moesten vanaf de mount.

Gesloten

Terug naar “Overige fotoapparatuur”