portret op strand

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
sjaak

portret op strand

Bericht door sjaak » wo okt 22 2008 9:54 pm

dame 1Afbeelding
dame 2Afbeelding
het blijft toch leuk om je dochters op de plaat te zetten!
z/w conversie in capture nx gedaan.

Arend-ho

Re: portret op strand

Bericht door Arend-ho » wo okt 22 2008 10:15 pm

eem blauw oog zou ik er niet in shoppen ;-) maar een paar pukkeltjes weghalen zou dame 1 toch wel blij mee zijn denk ik
verder hou ik wel van close werk het zand nog op haar lippen.
je zwartwit omzetting vind ik niet echt super het is wat vlak.

Arend

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » wo okt 22 2008 10:30 pm

Het zijn toch allebei dezelfde dames? (als ik even naar het petje kijk) EDIT Oh nee, toch niet denk ik...

De 2e foto heb je wel bewerkt? Ik ben zo vrij geweest de eerste iets aan te passen:

Afbeelding

Wat pukkeltjes weggewerkt, zwart-wit filter er overheen gedaan (met geelfilter instelling) en beetje korrel toegevoegd (doet het altijd leuk bij zwart wit vind ik persoonlijk)

Als ie weg moet hoor ik het wel

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Nosomoho

Bericht door Nosomoho » wo okt 22 2008 11:24 pm

Voor het strand zijn het leuke portretjes hoor! en ik ga ondanks de vlekjes toch voor de originele foto.. :D

sjaak

Bericht door sjaak » do okt 23 2008 6:57 pm

dank voor de reacties

Het zijn echt heeeeel verschillende dames, met hetzelfde petje
de Z/w omzetting vind ik zelf ook niet super, in capture NX gedaan met omzetting van raw bestand
bij nummer 2 heb ik wel de huid geshopt, dat kan ik bij nummer 1 ook nog wel eens doen, in de erbij geplaatste foto vind ik het wat wolk/melk achtig.
Je mag hem gerust laten staan, is juist altijd leuk om op verschillende wijzen tegen foto's aan te kijken.

grt sjaak

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr okt 24 2008 12:11 am

mm ik had gisteren deze foto al even naar "binnengehaald" om een eigen draai er aan te geven hoe het ook zou kunnen.
kwam hem vandaag pas tegen dus even 5 min werk..
bij niet goed even pbtje en ze is weg
huid kan je wel shoppen of mateloos overdone of zo dat je de structuur van de huid nog net ziet.

groeten : Arend

Afbeelding

sjaak

Bericht door sjaak » vr okt 24 2008 9:02 pm

Arend, deze zonder pukkels versie neemt mijn dochter je zeker in dank af, in het echt nog liever!
het linker oog (re voor de kijker) komt er nu tov van de rest van de huid niet zo mooi uit. de z/w tint is wel beter. maar het haar links wordt zo wat minder licht en oogt minder scherp.
Bij gelegenheid ga ik zelf nog eens wat in CS3 aan de slag
had daarin wel de huid mooi, maar krijg de z/w nog niet naar mijn zin

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”