In dit topic konden we al lezen dat er binnenkort weer nieuwe camera's aangekondigd zullen worden. Daarnaast ook:
Dat maakt het heel aantrekkelijk om te gaan raden wat voor lenzen dit zullen zijn. Zelf hoop ik dat er een of enkele lichtsterke primes gaan komen. Voorbode hiervan was al het uit productie nemen van de 28mm/1.4. Zo'n lens staat wel op mijn verlanglijstje voor available light foto's.Ook komt Nikon met een vijftal nieuwe Pro lenzen, allen met VR.
Ik denk zelf dat er vervangers voor de 17-35/2,8 en 28-70/2,8 bij zullen zitten, beiden dan als G-lens en volgens het bericht ook met VR en uiteraard een snelle AF-S. Verder zijn in de zoomrange recent al de 17-55 DX en de 70-200 met VR verschenen. Is de 200-400 al aan vervanging toe? Wellicht nog een lens met een wat groter zoombereik?
Dan hoop ik op een 28/1.4 prime en tot slot misschien nog een special purpose lens?
Als er inderdaad een FF camera gaat komen verwacht ik eigenlijk dat er geen nieuwe DX pro-lenzen meer ontworpen zullen worden. Dan zal het bij de huidige blijven. Alle recent verschenen DX-lenzen zijn ook "consumer" of "enthousiast" lenzen geweest en geen pro.
Wat denk je dat er gaat komen en wat hoop je dat er gaat komen (dat hoeft niet hetzelfde te zijn)?
Groeten,
Marnix