Vol ongeloof volgde ik de instructies van het filmpje op YouTube op en tot mijn verbazing schiet ik nu zonder grip op bijna 8 fps.
Ik heb een klein testje gedaan om aan te tonen dat de 8 fps bijna worden gehaald, de snelheid ligt ruim 2 fps boven de hoogste snelheid van de D300.
Gezien het aantal reacties vanaf de originele post rees bij mij het vermoeden dat dit niet al te bekend is bij het gros van de doelgroep, de gelukkigen onder ons met een D300. De test is gedaan met de 18-200 en met de 50mm F/1.8, beide van Nikon met een sluitertijd van 1/500 seconden. De pop-up flash werkt niet met de hack maar mijn SB-800 flitst perfect mee op 8 fps.
Het uitvoeren van de hack geschiedt door het veranderen van enkele settings in het menu, en is zonder risico binnen 5 minuten gedaan. Ik heb firmware 1.03 op de D300, werkt perfect.
Het lijkt er op dat Nikon de 8 fps alleen beschikbaar wil stellen door de aankoop van een dure grip en accu maar zonder dure aankoop is mijn D300 nu een stuk sneller dan de Canon 40D met zijn 6,5 fps.

Op het forum van DPreview staat het ook in het Engels.
De originele post is hier te lezen.
Met grote dank aan Johny Quickshot voor de gouden tip en natuurlijk aan de bedenker(s) van deze hack.