2 zwart-witjes met tone-mapping

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

2 zwart-witjes met tone-mapping

Bericht door Werner » zo okt 26 2008 8:11 pm

De eerste keer voor mij tone-mapping toegepast, vind ze zelf erg geslaagd maar hoor graag jullie "insteek"..... :mryellow:

1. Kraantje van toilet Waalse kerk Rotterdam, kreeg ik niet verder dicht gedraaid maar dit stoort echt niet.....

Afbeelding

2. Oude Dru badkuipenfabriek te Ulft, hier heb ik wat leuke kiekjes gemaakt....

Afbeelding
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Frederix

Re: 2 zwart-witjes met tone-mapping

Bericht door Frederix » zo okt 26 2008 8:41 pm

Ik vind foto 1 best wel geslaagd, die druppel onderaan de kraan doet het hem. T'is maar goed dat je hem niet helemaal dicht kon draaien.

Foto 2 vind ik, sorry dat ik het zeg, gewoon bagger. De foto is véél te donker, zelfs de muren die -denk ik- wit zijn, zijn grijs. Deze foto komt op mij over als een slechte scan van een veel te donkere afdruk van een foto. Op zich is dat jammer want het is volgens mij een mooie foto. Misschien zou je het nog eens moeten proberen.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » di okt 28 2008 7:45 pm

Misschien makkelijk gezegd, maar ben het volkomen met je eens, de tweede was ook een beetje overdone, ik moest hem ook bijsnijden ivm een watermerk van het software-bedrijf. Ik heb hem nog als "tuteral", omdat ik er nog niet uit ben welke ik wil aanschaffen hiervoor. Het gevolg is wel dat een deel van de vloer weg is. Ik zal het origineel er zo bij zetten......

Hier is ie....

Afbeelding

Frederix

Bericht door Frederix » di okt 28 2008 8:28 pm

werner de cort schreef:Misschien makkelijk gezegd, maar ben het volkomen met je eens, de tweede was ook een beetje overdone, ik moest hem ook bijsnijden ivm een watermerk van het software-bedrijf. Ik heb hem nog als "tuteral", omdat ik er nog niet uit ben welke ik wil aanschaffen hiervoor. Het gevolg is wel dat een deel van de vloer weg is. Ik zal het origineel er zo bij zetten......

Hier is ie....

Afbeelding
Afbeelding
Zonder HDR. . . .
Gave lokatie, kun je daar makkelijk inkomen?

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » di okt 28 2008 9:17 pm

Weet ik eerlijk gezegd niet, ben er via mijn werk een dag geweest. Dit alles liep via een monumentenfonds. Heb er natuurlijk even gebruik van gemaakt en mijn camera meegenomen......zal er nog wat plaatsen onder het draadje : Dru badkuipenfabriek. Kun je gelijk weer laten weten wat je van de foto's vind

Er zijn er overigens meerdere aannemers aan het werk waar je bij terecht kunt, o.a. Hofman, uit diezelfde regio. Maar het beste kun je even googlen op BOEI, dat is de naam van het monumentenfonds waar ik het over had. Heb je meer kans van slagen....

Ze gaan er op termijn app. met kantoormog. in bouwen....

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » di okt 28 2008 9:41 pm

Zie net pas dat je zelf eraan geshopt hebt, het grijs is inderdaad een stuk witter geworden, dat is inderdaad mooier, ben zelf nog niet zo bedreven hierin, maar jouw versie komt ook wat harder over en dat is niet echt mijn smaak, van mij mogen dit soort foto's wat zachter overkomen.....

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo okt 29 2008 1:09 am

Nog een andere versie dan (ook geen HDR).
Bewust de uiterste hoeken ietsje laten afschaduwen om het "ouderwetser" te laten lijken.

Afbeelding

en zachtere (niet witte) "nostalgische" versie die misschien nog ietsje beter bij die oude fabriekssfeer past:

Afbeelding
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”