Wij zijn momenteel in Paramaribo aan het genieten van een welverdiend weekje rust. De camera vol ornaat meegenomen om natuurlijk ook wat leuke plaatjes te schieten.
Echter is het hier zo vochtig en op onze hotelkamer zo koud, dat mijn camera volledig beslaat wanneer ik buiten kom. Lens, spiegel, alles! Na vijf minuten acclimatiseren is de camera klaar voor gebruik.
Weet iemand of dit mijn D80 en geliefde lensjes permanent schade kan toebrengen?
Condensvocht in Suriname
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Re: Condensvocht in Suriname
Nee hoor, kan geen kwaad, gewoon lekker laten acclimatiseren
Als je in de gelegenheid bent moet je maar een broodje gaan eten in Lunchroom Lekker. Mijn zusje zwaait daar de scepter. Doe haar maar de groeten.
Suriname.........ik zou wel met je willen ruilen. Even weer terug in mijn geboorteland. Ooit ga ik ook...eerst sparen

Als je in de gelegenheid bent moet je maar een broodje gaan eten in Lunchroom Lekker. Mijn zusje zwaait daar de scepter. Doe haar maar de groeten.
Suriname.........ik zou wel met je willen ruilen. Even weer terug in mijn geboorteland. Ooit ga ik ook...eerst sparen

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Goed om te horen dat het geen kwaad kan!
Als we langs de lunchroom komen, schieten we zeker even binnen en zal ik de groetjes over brengen!
Als we langs de lunchroom komen, schieten we zeker even binnen en zal ik de groetjes over brengen!
- Franklin
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Als je "op zeker" wilt gaan, stop de camera met objectief dan vrij strak (zo weinig mogelijk lucht er bij) in een plastic zak voordat je de temperatuurwisseling aangaat. Alle condens zal zich dan aan de buitenkant van het plastic vormen. Zodra alles weer op temperatuur is, uit de zak halen en klaar. Werkt uitstekend en is uitermate veilig. Er zal dan geen condens op de camera worden gevormd.VRoem! schreef:Wij zijn momenteel in Paramaribo aan het genieten van een welverdiend weekje rust. De camera vol ornaat meegenomen om natuurlijk ook wat leuke plaatjes te schieten.
Echter is het hier zo vochtig en op onze hotelkamer zo koud, dat mijn camera volledig beslaat wanneer ik buiten kom. Lens, spiegel, alles! Na vijf minuten acclimatiseren is de camera klaar voor gebruik.
Weet iemand of dit mijn D80 en geliefde lensjes permanent schade kan toebrengen?
Franklin.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik ben ook in Suriname geweest en had hetzelfde probleem.
Maar geen centje pijn hoor, gewoon laten acclimatiseren en schieten met die hap.
Wel de foto's hier laten zien natuurlijk
Groetjes George
Maar geen centje pijn hoor, gewoon laten acclimatiseren en schieten met die hap.
Wel de foto's hier laten zien natuurlijk

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken