Vraagje over sluiter
Vraagje over sluiter
Ik heb twee pentax super A's
Beide sluiters maakten een vertrouwd geluid, al heb ik de ene nog nooit gebruikt.
Nu maakt de sluiter van de camera die ik nog nooit gebruikt heb (vitrinemodel) opeens een vreemd geluid. Het geluid is iets doffer met iets van een doffe piep aan het eind. Minder soepel zeg maar, stijfer. Waar zou dit op kunnen duiden?
Wat denken jullie wat er aan de hand is?
Beide sluiters maakten een vertrouwd geluid, al heb ik de ene nog nooit gebruikt.
Nu maakt de sluiter van de camera die ik nog nooit gebruikt heb (vitrinemodel) opeens een vreemd geluid. Het geluid is iets doffer met iets van een doffe piep aan het eind. Minder soepel zeg maar, stijfer. Waar zou dit op kunnen duiden?
Wat denken jullie wat er aan de hand is?
Re: Vraagje over sluiter
Dat kan duiden op een sluiter die gesmeerd moet worden.
Ik had dat daar ook altijd last van met mijn Canon A1 en AE1 dat was voor mij de reden om
op een F3 over te stappen die nog altijd na 18 jaar fris kli(n)kt
Ik had dat daar ook altijd last van met mijn Canon A1 en AE1 dat was voor mij de reden om

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:

Volgens mij is de F3 een Nikon, of word ik al 18 jaar voor de gek gehouden?
Ben je met een rondje Googlen niets wijzer geworden?
Ik wel: http://www.pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2 ... 370622/0#0mikemix schreef: Ben je met een rondje Googlen niets wijzer geworden?
Dus waarom nog een keer hier ?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik geloof niet dat ik iets geks zeg. Volgende keer maar gewoon een "dit is geen Nikon, slotje"?mikemix schreef:Volgens mij is de F3 een Nikon, of word ik al 18 jaar voor de gek gehouden?

Dank je Marco: geef je nou toch gewoon op als sectiemoderator joh; je hebt er aanleg voor... Leuk team, en je krijgt maar een deel van het forum voor je kiezen hoor.

Is goed, maar dan verwacht ik wel dat je consequent bent! Dus ook geen foto's meer met de agfa clack, of een discussie draadje over de Canon 50D. Ik noem een enkele zijweg.Patrick schreef: Ik geloof niet dat ik iets geks zeg. Volgende keer maar gewoon een "dit is geen Nikon, slotje"?![]()
Om op de vraag van Marco terug te komen, meer antwoorden is meer duidelijkheid. Het pentaxforum is veel kleiner. Hier zit vrij veel kennis op het gebied van filmfotografie.
Nog bedankt voor het antwoord Mike. Die kreeg ik niet op dat andere forum.mikemix schreef:Dat kan duiden op een sluiter die gesmeerd moet worden.
Beetje flauwe reacties idd.
Ik heb dat van die Canon sluiters wel eens voorgelegd aan forumlid Luc en die vertelde mij toen dat het
simpel is te verhelpen door heea bij de sluiter te smeren.
Door de jaren heen kan smeermiddel hard worden of weglopen waardoor de sluiter slecht gaat bewegen.
Wellicht even Luc een pb sturen?
Ik heb dat van die Canon sluiters wel eens voorgelegd aan forumlid Luc en die vertelde mij toen dat het
simpel is te verhelpen door heea bij de sluiter te smeren.
Door de jaren heen kan smeermiddel hard worden of weglopen waardoor de sluiter slecht gaat bewegen.
Wellicht even Luc een pb sturen?