contactpuntjes D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
hapa

contactpuntjes D200

Bericht door hapa » di okt 28 2008 11:13 pm

Sinds kort heb ik een probleem met mijn D200.

Het lijkt er op alsof een objectief niet goed contact maakt met de contactpuntjes op de body. Het maakt niet uit welk objectief ik gebruik. Op mijn D50 heb ik dit probleem niet.

Wat is de uitwerking van het probleem? Ik kan niet focussen of scherpstellen. Wanneer dit probleem zich voordoet staat de diafragma op '0'. Een enkele keer maakt het objectief kennelijk wel contact met de body en is diafragma zichtbaar. Ook kan ik dan scherpstellen. Welke instelling ik ook gebruik, ik kan ook maar op één veld focussen of scherpstellen. Ik heb het idee dat objectief en body niet meer goed op elkaar aansluiten. Ook omdat ik het objectief op een bepaalde manier vast houd en er wel contact wordt gemaakt met de body. Anders gezegd zou je kunnen stellen dat het objectief schuin op de body staat.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? En hoe werkt het wanneer ik de body wil laten nakijken in Beverwijk? Stuur ik de body dan op of is het verstandiger om naar Beverwijk te reizen en de body daar persoonlijk te overhandigen?

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: contactpuntjes D200

Bericht door Léon Obers » di okt 28 2008 11:25 pm

Doe eens een algemene camera-reset met twee toetscombinaties. (Zie je gebruiksaanwijzing welke dat zijn).
En/of je accu een nacht of wat uit de camera leggen. Probeer het dan nog eens.
Vriendelijke groet, Léon Obers

hapa

Bericht door hapa » wo okt 29 2008 1:44 am

Hé Leon,

Leuk je hier ook te ontmoeten! Heb de camera gerest en de batterijen verwijderd. Morgenvroeg nog maar eens proberen!

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo okt 29 2008 3:26 pm

Kennelijk ken je mij, maar ik ken geen "Hapa"
Vriendelijke groet, Léon Obers

hapa

Bericht door hapa » wo okt 29 2008 6:03 pm

Och, kennen is ook weer zo'n groot woord. Ik ken je van usenet en je fraaie foto's.

O ja, resetten en de batterijen verwijderen en terugplaatsen heeft helaas niets geholpen. Ik ga morgen nog bij twee fotografen informatie inwinnen en anders ga ik bellen met Beverwijk om een afspraak om de body langs te brengen.
Léon Obers schreef:Kennelijk ken je mij, maar ik ken geen "Hapa"

hanninkj
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door hanninkj » wo okt 29 2008 6:55 pm

Dit probleem heb ik ook gehad. Ik kon in het geheel niet meer scherpstellen en alles moest handmatig. Laten repareren in Beverwijk € 200,--

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do okt 30 2008 7:25 am

Maak de contactpuntjes op objectief en body zelf eens schoon met wat stevig keukenrol papier.

hanninkj
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door hanninkj » do okt 30 2008 9:26 pm

Bij mij hielp dat niet maar misschien heb je wel meer geluk.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”