Problemen met foto's D90

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Sein

Problemen met foto's D90

Bericht door Sein » vr okt 31 2008 6:36 pm

Sinds een paar dagen ben ik de trotse eigenaar van een D90. Vandaag heb ik geprobeerd mn foto's op mn PC te bekijken maar dat is helaas niet gelukt. Via Picasa krijg ik de foto's te zien met totaal tegenstrijdige kleurstellingen (geel wordt blauw, rood wordt geel, etc.) en CS2 kent zelfs het formaat niet en geeft een foutmelding (kent bestandsformaat niet). Ik schiet net als met mn D70s in NEF en de bestanden hebben ook dezelfde kenmerken. Wat doe ik fout?

Marco

Re: Problemen met foto's D90

Bericht door Marco » vr okt 31 2008 6:45 pm

Picasa links laten liggen en voor CS2 de laatste versie van Adobe Camera Raw (5.1) downloaden.
Ik ben er niet helemaal zeker van dat deze ook nog samenwerkt met CS2, sinds CS4 is uitgekomen.

Voor de beste RAW verwerking zou ik kijken naar Capture NX2.
Een goedkoper alternatief voor Picasa zou Lightroom 2 kunnen zijn.

[EDIT] even gegoogled, ACR 5.1 blijkt dus niet samen te werken met CS2, zelfs niet meer met meer CS3 ?
Je zou NX2 of LR2 dan kunnen gebruiken voor omzetten naar JPG of TIFF en daarna doorwerken in CS2.

Succes.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr okt 31 2008 6:50 pm

Ik heb even Google gedaan op "Picasa" en "D90" en het blijkt dat er problemen zijn (geweest) met de ondersteuning van de NEF-bestanden uit de D90 door Picasa.

Zie http://groups.google.com/group/picasa3/ ... 2?lnk=raot

ik zou in ieder geval Picasa updaten naar de laatste versie.

Google op "CS2" en "D90" (hoe moeilijk kan het zijn :wink: )
http://www.nikonians.org/forums/dcboard ... 3686&page=

Jan

Bericht door Jan » vr okt 31 2008 7:24 pm

mijn foto's uit de D90 bewerk ik met Capture NX2 werkt perfect.

gr Jan

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”