Wat hoogtepunten van de laatste tijd

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
miesnert

Wat hoogtepunten van de laatste tijd

Bericht door miesnert » vr okt 31 2008 1:52 pm

Mijn beste foto's van de laatste tijd.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Marco_

Re: Wat hoogtepunten van de laatste tijd

Bericht door Marco_ » vr okt 31 2008 2:16 pm

Daar zitten zeker hoogtepuntjes tussen. Heb je hier misschien al HDR toegepast op enkele foto's ?

miesnert

Bericht door miesnert » vr okt 31 2008 2:27 pm

Nee hoor, geen HDR. Zeker geen HDR! Ik ben niet erg gecharmeerd van HDR. Wel heel lange sluitertijden (denk aan minuten).

Marco_

Bericht door Marco_ » vr okt 31 2008 2:39 pm

Des te knapper (zonder HDR). Foto 5 vond ik wel zo'n voorbeeld waar HDR van toepassing had kunnen zijn trouwens.

miesnert

Bericht door miesnert » vr okt 31 2008 2:57 pm

Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik heb jet idee dat de licht-donker werking minder goed tot zijn recht komt als je alles gelijk trekt, waardoor er minder spanning in de foto zal zitten.

Toch ook deze nog even erbij geplaatst:

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
verwijderd

12.
verwijderd
Laatst gewijzigd door miesnert op za nov 01 2008 1:54 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr okt 31 2008 3:13 pm

Voor wat betreft compositie zitten er een paar aardige bij. Nr 3 is leuk gedaan en het schuine bij foto 12 geeft een apart effect.

Maar misschien ligt het aan mijn monitor of was het wellicht de bedoeling en mijn smaak niet, maar de meeste zijn vergeven van de ruis en v.w.b. kleur is het wat aan de vreemde en soms fletse kant.

miesnert

Bericht door miesnert » vr okt 31 2008 3:20 pm

Die ruis, dat hoort! :-) Dit is film.
Qua fletsheid, ik zie dat niet, thuis niet, op mijn macbook niet en hier op mijn werk ook niet, misschien een kwestie van smaak? Ik vind ze eigenlijk al bijna te verzadigd.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr okt 31 2008 3:27 pm

miesnert schreef:Die ruis, dat hoort! :-) Dit is film.
Ik vermoedde het al :)
miesnert schreef:Qua fletsheid, ik zie dat niet, thuis niet, op mijn macbook niet en hier op mijn werk ook niet, misschien een kwestie van smaak? Ik vind ze eigenlijk al bijna te verzadigd.
Dit zal deels door de ruis komen denk ik.
Foto 1 komt flets over hier en 10 ook. Foto 5 heeft b.v. een wat rode onnatuurlijke gloed en de lucht boven de flat op foto heeft dat weer in het paars. Maar zoals je al aangeeft, smaken kunnen verschillen.

miesnert

Bericht door miesnert » vr okt 31 2008 3:43 pm

De lucht bij flat was paars, was net na zonsondergang, dikke wolkendeken over de stad, en soms wordt de lichtvervuiling tegen de wolken, gecombineerd met lange sluitertijd (vier minuten) waarna de reciprocity failure zijn werk gaat doen waardoor de kleuren gaan schuiven en een surrealistische sfeer geven en de lucht nog paarser wordt.

eteuben

Bericht door eteuben » vr okt 31 2008 11:24 pm

Hoe mooi simpel en hoe simpel mooi kan zijn... :D

Jij gaat echt voor het lijnenspel in foto's. Zoek ze maar eens op, ik zou het zo niet kunnen!

mikemix

Bericht door mikemix » za nov 01 2008 12:56 am

Toch deel ik de mening van remoss dat de beelden flets zijn.
Zwart is niet zwart.
En ja ik kijk in een gacalibreerd (Mac)scherm.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za nov 01 2008 1:30 am

Ik ben het eens wat betreft de kleuren. Ik heb even snel wat geshopt. Ik zou het eerder deze richting op bewerkt hebben... Ik haal ze natuurlijk weg indien niet gewenst.

1b
Afbeelding

6b
Afbeelding

Bij de laatste is de schaduw van het statief wel wat vreemd. Ik denk dat ik deze er liever niet in zou hebben...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Weef

Bericht door Weef » za nov 01 2008 5:52 am

Erg mooi weer!

Herkenbare miesnert-stijl.

miesnert

Bericht door miesnert » za nov 01 2008 1:52 pm

Laat maar staan hoor! Maar ik vind ze echter ver over the top. Ik hou er niet zo van.
Het wordt er zo " digitaal" van (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel?)

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za nov 01 2008 4:36 pm

Mag ik de bewerkte versies van Patrick mooier vinden???
Ook vind ik de originele te flets van kleur, iets eer pit mag wel.
Ik begrijp dat de originelen filmkorrel hebben maar mooier wordt het er niet van vind ik persoonlijk.
Zou er ook niet meer aan moeten denken om in men eerste Opel Kadettje van 1979 te moeten rijden waarmee ik wil zeggen dat oud niet slecht moet zijn en een bepaalde charme heeft maar als er iets beter is ga ik daar liever voor.
Ik ga met deze uitspraak waarschijnlijk de gehele analoge delegatie hier aanwezig over me heen krijgen maar goed.

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”