groeten Ben.
Hoi Ton,TonHos schreef:Wanneer ik nu de ontspanknop voor de helft indruk, wordt er weer opnieuw scherpgesteld, (balletje licht weer op) is dit oke !!
Nikon Gino schreef:Nou, ik heb dat e-book ook gehad en vond dat behoorlijk technisch allemaal, te ingewikkeld.
Ook nog in het Engels, nu beheers ik de Engelse taal wel maar technisch Engels is toch een andere taal hoor.
Vind het in het Nederlands wel goed te begrijpen.
Heb het e-book ook weer terug verkocht en beheers de camera evengoed wel.
Bovendien vind ik de bijgeleverde handleiding meer dan duidelijk en aangevuld met tips zoals door Arthur hier geplaatst komen we ook een heel eind.
Met vriendelijke groeten, Gino
Je hebt daar ook niet om gevraagdwblink schreef:Nikon Gino schreef:Nou, ik heb dat e-book ook gehad en vond dat behoorlijk technisch allemaal, te ingewikkeld.
Ook nog in het Engels, nu beheers ik de Engelse taal wel maar technisch Engels is toch een andere taal hoor.
Vind het in het Nederlands wel goed te begrijpen.
Heb het e-book ook weer terug verkocht en beheers de camera evengoed wel.
Bovendien vind ik de bijgeleverde handleiding meer dan duidelijk en aangevuld met tips zoals door Arthur hier geplaatst komen we ook een heel eind.
Met vriendelijke groeten, Gino
Heee, dat vertelde je er NIET bij toen je het verkocht ...
....Geintje....
De vr functie gaat pas werken als je de ontspan knop half indrukt, dus bij een bewegend voorwerp zul je de af knop ingedrukt moeten houden en de ontspan knop half, werkt prima samen.Patrick schreef: Maar ik vraag me iets af. Als je steeds eerst scherpstelt, en dan een kader kiest zonder nog een knop in te drukken, dan heb je toch tijdens het fotograferen geen VR?
Niet dat ik daarmee zou zitten hoor; ik heb geen VR objectieven...
Dat is mijn punt. Het idee is dat je bij statische onderwerpen op je gemak kan kaderen.Jaco1 schreef:De vr functie gaat pas werken als je de ontspan knop half indrukt, dus bij een bewegend voorwerp zul je de af knop ingedrukt moeten houden en de ontspan knop half, werkt prima samen.
Ik heb n.a.v. dit topic ook eens gekeken bij de D2X, maar kan toch een aantal instellingen niet vinden in mijn menubenikon schreef:k,heb de instellingen op mijn D2X ingesteld, perfekt gewoon-niks meer knoppen en hendeltjes verstellen je kan zo je oog aan de zoeker houden. heb 3 geheugenbanken: normaal,aktie en closeup. bij de eerste twee heb ik deze instellingen gedaan. bij closeup laat ik ze nog als voorheen omdat je hierbij meer tijd hebt en vaak manueel scherpstel. toppie ale, bedankt.![]()
groeten Ben.
Riemke, stel de D2x als volgt in:Riemke schreef:Ik heb n.a.v. dit topic ook eens gekeken bij de D2X, maar kan toch een aantal instellingen niet vinden in mijn menu![]()
Bij de 1e instelling kan ik kiezen uit BPS, BPS + AF of scherpstellen
a9 staat niet in mijn menu, bij a8 houdt het op![]()
Hoi Patrick,Patrick schreef:Even een vraagje. Ik lees dit al een paar dagen mee. Maar ik vraag me iets af. Als je steeds eerst scherpstelt, en dan een kader kiest zonder nog een knop in te drukken, dan heb je toch tijdens het fotograferen geen VR?