Sigma AF D EX F2.8 24-70 mm op Nikon D200 ?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
Bram66

Sigma AF D EX F2.8 24-70 mm op Nikon D200 ?

Bericht door Bram66 » do jan 18 2007 10:44 pm

Ik heb sinds een week deze lens en ik gebruik hem voor reportage fotografie voor de krant. ik zou graag willen weten of nog meer Nikon gebruikers deze lens in hun bezit hebben en wat hun ervaringen zijn !
:D

hjanssen

Bericht door hjanssen » vr jan 19 2007 12:51 am

Ik heb deze lens gehad en was er erg tevreden mee, maar heb hem toch verkocht toen ik een Nikkor 28-70 2.8 kon kopen. Scherp en erg lichtsterk.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » vr jan 19 2007 7:53 am

Ik heb de lens zo'n vier jaar gelden gekocht voor mijn S2 pro, en gebruik hem nu al weer bijna een jaar op mijn D200. bevalt mij prima.
Het enige wat me er niet aan bevalt is dat hij langer wordt als je uitzoomt, maar ik kan geen goed alternatief vinden dat dat niet doet.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

gabsor

Bericht door gabsor » di feb 06 2007 12:43 am

In algemene zin: prima lens, gekocht vanwege gemak van een zoom lens en de gunstige prijs. Zeker in vergelijk met de Nikon f2.8 in die categorie (koop je 4,5 Sigma´s voor....). Uitschuiven van de lens ofwel gebrek aan interne focus / zoom is een nadeel echter zeer beperkt. Lens groeit slechts enkele centimeters, heb er functioneel gezien geen last van. Enige echte nadeel op dat gebied is het risico van opzuigen van stof(deeltjes) die op lange termijn in de lens kunnen gaan zitten. Nog niet tegengekomen overigens. Komt voornamelijk ook meer bij de lange tele toeters als probleem voor.

Helaas is het geen HSM versie en da´s m.b.t. de motorische snelheid een minpuntje. Snelheid ligt echter op normaal niveau. Ander minpuntje kan de 82mm filtermaat zijn. Maakt mij niet uit, echter filtertjes zijn wel aan prijzige kant. Gewicht wordt ook vaak als nadeel genoemd, is voor mij echter een voordeel. Prestaties m.b.t. scherpte, contrast, bokeh e.d. vind ik voor deze zoomer dik in orde.

Denk dat deze lens het mode geweld van VR, HSM e.d. wel aan kan vanwege de gunstige prijszetting. Alle nieuwe features ten spijt; uiteindelijk kan niets tippen aan de kwaliteit van een vastbrandpuntje... ook een Nikon zoom niet.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”