snelkoppelinmgen voor draagriem ?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: snelkoppelinmgen voor draagriem ?

Bericht door emiel » za okt 25 2008 10:21 am

Ciska schreef:nee die plastieke die marco laat zien
dit type sluiting is van absoluut hoge kwaliteit (in algemene zin) en laten echt niet zomaar los. Ik gebruik ze op vele (andere) plekken met veeeeel meer gewicht eraan dan een simpel cameraatje en nooit last gehad.

De metalen ophanghaakjes zijn trouwens ook in plastik te verkrijgen, en daar zou ik dan weer niet op vertrouwen ;)

ajuus
emiel

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di nov 04 2008 2:20 pm

Voordat ik de Optechriemen had, heb ik een setje gebruikt wat een familielid uit Amerika opgestuurd heeft. Het is eigenlijk hetzelfde principe als de Optechriem, alleen met kortere stukjes riem. Die zitten je dus niet in de weg bij plaatsing op een statief als je de quick-release losmaakt.

1.Het lange gedeelte zit aan de camera, de gesp bovenaan bevestig je aan de originele Nikon strap
Afbeelding

2. Aan de camera
Afbeelding

Ik heb nog twee van die setjes over, dus stuur maar een PB als je interesse hebt. :D
Overigens ben ik de setjes onlangs ook op Ebay tegengekomen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » di nov 04 2008 2:48 pm

rbfoto.nl schreef:Zelfs na een aantal jaren houden mijn Op-Tech riemen het nog prima.
Ik heb er een best gewicht aan hangen (D2X incl 28-70 en SB800) en geen beweging in te krijgen.

Ik denk ook dat ze heel erg sterk zijn, bij mij zitten zulke sluitingen aan de halsbanden van mijn honden, die wegen 15 kilo en trekken dat ze doen en nog nooit is zo`n sluiting opengesprongen.
Moet trouwens erg veel moeite doen om ze open te krijgen, breek er zowat mijn vingers op.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » di nov 04 2008 4:37 pm

Ik gebruik al jaren een soortgelijke riem als die Op-Tech riem van Hama aan mijn F4s, en dat is toch niet één van de lichtste Nikons.
Werkt prima en nog nooit gehad dat ie losschoot of zo. :mryellow:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”