Allereerst wil ik iedereen die gereageerd heeft heel hartelijk danken voor de complimenten en leuke opmerkingen. Ik wil hier ook zeker nog een keer naar terug omdat ik maar de helft heb gezien

Echter dan we moeten wel opschieten omdat er binnenkort aan de sloop wordt begonnen van het "betonnen" gedeelte en dan kom je er al helemaal niet meer in.
Dan nog even een paar vragen beantwoorden:
Kan je er zomaar in ?
Ja en nee. Nee tenzij je van illegaliteit houdt en niet bang bent voor het "abseilen" van een behoorlijk steile bergwand die je daarna ook weer op moet om weg te komen (met al je spullen...). Ja indien je vooraf een afspraak maakt met de beheerder van het terrein die je voor € 10 pp toegang verleent. Op deze manier overleeft hij de financiële crisis
Kan je er met een grote groep terecht ?
Neen ga met een groepje van max 10 man er naar toe, ben bang dat je anders gezanik krijgt
Hoe is het licht daar ?
Bepaalde plekken erg goed en bijzonder mooi maar ook veel plekken waar het veel te donker is en je met de flitser aan de gang mag. Zeker 90% van mijn foto's zijn geflitst, voor mensen die mij kennen is dat geen nieuwtje. De mijnschacht heb ik verlicht met een zaklamp, daar zie je letterlijk geen hand voor ogen.
Wat heb je zoal nodig op zo'n dag ?
Goed schoeisel en regenkledig dat allemaal vies (!) mag worden. Zaklamp, eten en drinken, wc papier. Dan uiteraard camera, flitser en statief. Glasservice adviseer ik een groothoek en normaal, mocht je een macro- en/of fisheye objectief bezitten, zeker ook meenemen. Voor de weg terug zijn een paar schone schoenen en een broek ook geen overbodige luxe indien je je auto een beetje netjes wil houden.
Have fun,
ALE