Olympus introduceert E30

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Olympus introduceert E30

Bericht door Marten » do nov 06 2008 1:49 pm

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: Olympus introduceert E30

Bericht door Skippy » do nov 06 2008 2:03 pm

Best een mooi ding hoor met handige functies waarvan sommige zo logisch zijn dat je je afvraagt waarom wij = Nikon dat nog niet hebben;

Zoals deze;

Multi Aspect
The E-30 lets photographers choose from nine different aspect ratios that enable individualised framing of scenes. These provide a new means of adding expression to shots and the selected ratio can be seen directly on the camera’s LCD. The available aspect ratios include: 16:9, 3:2, 7:5, 4:3, 5:4, 6:5, 7:6, 7:5 and 6:6.

5:4 en 6:6, jammie, wil ik ook bij Nikon!

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do nov 06 2008 2:16 pm

Stuur maar een paar foto's hierheen Skippy. Mijn croptool snijdt ze in elk gewenste verhouding... :mryellow:

Zinloze feature als je je foto's nabewerkt. Ik wil gewoon alle pixels hebben om mee te werken. Achteraf afscheid nemen van een deel ervan vind ik geen bezwaar.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » do nov 06 2008 2:23 pm

Patrick schreef:Stuur maar een paar foto's hierheen Skippy. Mijn croptool snijdt ze in elk gewenste verhouding... :mryellow:

Zinloze feature als je je foto's nabewerkt. Ik wil gewoon alle pixels hebben om mee te werken. Achteraf afscheid nemen van een deel ervan vind ik geen bezwaar.
Fotograferen is (voor)zien op het moment dat je afdrukt! Het handige van deze aspect-mogelijkheid is dat je tijdens live-view de aangepaste verhouding al kunt zien. Je maakt mij niet wijs dat jij van een 3:2 origineel altijd van tevoren de consequenties van een crop kunt voorzien terwijl dit juist je doel kan zijn wat bijdraagt aan een betere compositie.

Zoals bij deze foto, gemaakt met een camera die wel 3:2 : 4:3 en 1:1 tijdens live-view biedt :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”