Analoog randje en klaar.

Is ie 't niet echt.....wat een gelijkenis, erg mooie bewerking van Arthur overigens...die in oude antieke stijl.leon van den akker schreef:Klopt helemaal. Dat heb jij goed gezien!noogle schreef:Moest overigens meteen aan Jack Nicholson denken toen ik die foto zag, grappig....
Michael
Hij wordt bij ons niet voor niets de Bosche Jack Nickolson genoemd
Dat geloof ik best, maar vaak maakte je in het zwart/wit-tijdperk gebruik van geel-en roodfilters waarbij met name het roodfilter voor zo'n mooi dramatisch effect kon zorgen.Gabees schreef:Ik was vorige week bij Govert de Roos en hij maakte de opmerking wanneer je een foto omzet naar zwart/wit en je wilt het "oude analoge" zwart wit, je het rode kanaal sterk moet verminderen.
Geen idee of het werkt maar hij zij het nog specifiek.
Vroeger gebruikte ik meer de kanalenmixer voor zwart-wit omzettingen. Ik heb nog even de waarden opgezocht (2002) voor een aantal vergelijkende RGB waarden, maar rood is relatief daarbij juist iets hoger vertegenwoordigd in die omzetting.Gabees schreef:Ik was vorige week bij Govert de Roos en hij maakte de opmerking wanneer je een foto omzet naar zwart/wit en je wilt het "oude analoge" zwart wit, je het rode kanaal sterk moet verminderen.
Geen idee of het werkt maar hij zij het nog specifiek.