Misschien is een pentekening meer de juiste vergelijking, je weet wel zo'n tekening die je met ecoline inkt maakt.
Vooral bij de serie van zijn portretten, de rimpels en groeven in de oude boeren gezichten zijn ongelofelijk prachtig! Elk rimpeltje zie je zo duidelijk en is zo gedetailleerd weergegeven dat je er naar blijft kijken. Ook omdat het inderdaad in zwart wit is weergegeven. Het afdrukken/ontwikkelen op apart papier, ik meen iets van zilverpro zal daar zeker zijn invloed op hebben gehad.
Het bijzondere van deze expo is ook dat de meeste foto's daar, zelf zijn uitgeprint op een joekel van een epsonprinter. Zo ook zijn eerste kleuren foto's .
Je kunt daar ook zelf op groot formaat iets uit laten printen en de kwaliteit is bijzonder goed.
Nogmaals het is voor een ieder die zich interreseert in de fotografie zeker moeite waard om daar eens een kijkje te gaan nemen.
http://www.nederlandsfotomuseum.nl
Verder nog een vraagje wat me eigenlijk best wel bezig houd. Er hangen in het museum ook foto's van amateur fotografen genomen in Antwerpen. Het speelt zich voornamelijk af in de kroegen aldaar. De mensen staan er niet echt florisant op en sommige zullen zich rotschrikken als ze zich zelf terug zien. Ik vraag me af of daar de regels van portretrecht ook gelden. Volgens de gids vallen kroegen onder openbare gelegenheden en mag je gewoon foto's maken.
Maar ik zou het niet leuk vinden als ik mezelf zo terug zou zien.

Wie weet of dat inderdaad zo is?
gr marijke