quad en dual core pc

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

quad en dual core pc

Bericht door Tom van Hell » vr nov 07 2008 7:17 pm

Of dit in het goede topic staat dat weet ik niet, maar zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met quad core tov dual core
ik heb nu een dual core 2,8 ghz ik ben benieuwd of je op bv een quad core pc met bv 2,2 ghz of iets minder, net zo snel of sneller werkt,
Met de volgende progs die ik vaak gelijk open heb staan. Capture nx, Nikon view, cs 3, outlook, firefox
Ik benieuwd naar de ervaringen en ook of de intel het beter doet dan de amd .
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

Marco_

Re: quad en dual core pc

Bericht door Marco_ » vr nov 07 2008 7:28 pm

Wat is de reden dat je over zou willen stappen naar een andere processor ?

De reden dat ik dit vraag: vaak zijn bepaalde problemen ook op een andere manier op te lossen. Ik heb bijvoorbeeld laatst wat geheugen bijgeprikt op een dual processor pc-tje en dat scheelt gelijk al een boel.

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » vr nov 07 2008 7:43 pm

De reden is dat mijn pc er tijdelijk uit ligt ( kapot moederbord) en ik eigenlijk een niet al te duur reserve systeem er naast wil die er zeker niet voor onder doet.
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 07 2008 8:20 pm

Ik heb een half jaar geleden een E8500 (2x3.16GHz) gekocht in plaats van een Q6600 (4x2.4 GHz). Reden: in de praktijk is dit sneller vanwege de sneller FSB (front side bus) en de snellere werking per core. De meeste programmatuur van het ogenblik kan toch geen gebruik maken van meerdere cores. Ik verwacht dat dat echter de komende jaren veranderen gaat omdat meer en meer programmatuur erop aangepast gaat worden.

Vooralsnog zou ik dit nog steeds kopen, maar de quadcores krijgen ook steeds snellere bussen en kloksnelheden, dus ik weet niet hoe lang ik dit nog blijf roepen. :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dragon2

Bericht door dragon2 » vr nov 07 2008 11:15 pm

Ik heb een quadcore speciaal voor videobewerking, voor andere toepassingen ben je meestal beter af met een goede dualcore. Nu nog iig...

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”