Wat hier gebouwd is, is hogeschool architectuur, en ik leg het dan ook graag vast.
Ieder gebouw heeft duidelijk zijn eigen karakter, en tegelijk passen ze heel goed bij elkaar als geheel.
1

2

3

4

5

6

7

Dat houden ze toch niet vol :mrgreen:Jolanda schreef:ps: teletekst pagina 819!!
Dat klopt en gaat je ook niet helemaal meer lukken zonder te veel op je compositie in te boeten. Deze tip moet je goed in je geheugen opslaan en de volgende keer in praktijk toepassen. Het is echt verbluffend simpel maar zeer doeltreffend. Je zal ook zien dat je foto's veel mooier worden.Marco_ schreef:Zoals het daar wordt voorgesteld zou ik het gebouw volledig recht moeten zetten, maar dat lukt niet fatsoenlijk met deze pics.
Hoi ALE,ALE schreef:Hoi Marco,
De gebouwen vallen allemaal "achterover". Die vertekening van het perspectief kan je verbeteren.
Voor perspectief correctie kun je o.a. PS Elements 6.0, CS3 etc. gebruiken. Forumlid Léon Obers heeft een perfect stukje geschreven over netto beeldhoek/mm na correctie en croppen vervorming. Met zijn tip kun je met name voor dit soort fotografie anticiperen op je nabewerking. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. KLIK HIER voor de uitleg.
Suc6,
ALE
Ik weet wel zeker dat je gelijk hebt Fred. Ik ben eveneens een groot aanhanger van groothoeklenzen echter gebouwen die achterover vallen of naar binnen staan kan mij niet echt bekoren. Precies wat je zegt, het is persoonlijk en je moet niets maar mag het corrigeren. Vandaar dat ik ook het woord "kan' in mijn feedback naar Marco heb gebruikt.Frederix schreef:ALE schreef:Waarom moet die vertekening worden gecorrigeerd? .....Ik denk dat dit erg persoonlijk is.
Origineel;Marco_ schreef:Toch snap ik het niet zo goed ALE. Als je hoge gebouwen met een groothoek (dus van dichtbij) pakt, heb je toch automatisch een oncorrigeerbare vervorming ? Of heb je misschien een voorbeeld om duidelijk te maken wat je bedoelt ?