fotopapier + inkjetcartridges

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
wouterboon

fotopapier + inkjetcartridges

Bericht door wouterboon » za nov 01 2008 8:59 am

Hallo Allemaal,

Ik heb gezocht op het forum, maar helaas niet kunnen vinden, vandaar dit onderwerp. Ik volg een fotocursus, waarvoor we elke week foto's moeten afdrukken. Nou vind ik het leuk dat zelf te doen en heb dus een ip 4500 in huis. Maar ja, als je lekker aan het vogelen bent met verschillende fotopapiertjes (uitproberen), dan wil het wel eens snel gaan met de inkt en het papier.

Ik ben op zoek naar het volgende (ook jullie ervaring ermee):

- webshop waar je cartridges kunt krijgen (ik weet dat je dat allemaal bij Konijn, KE e.d. kunt krijgen, maar zijn er meer?)
- typen fotopapier. Ik heb zelf met Canon PP201, Epson (valt tegen), Tetenal (A4 formaat, 13*18 hebben ze kennelijk niet) en Ilford (Premium Plus Glossy) geëxperimenteerd. De canon is wat geliger; Tetenal en Ilford daarentegen zijn wat glanzender, Epson valt af.

Ik ben benieuwd hoe wat jullie doen.

Groet,

Wouter

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: fotopapier + inkjetcartridges

Bericht door gongon » za nov 01 2008 1:01 pm

Ik koop mijn inktcartridges bij Office Centre, ik heb alles van HP en dan krijg ik op elke cartridge die ik inlever 2 euro korting.
En voor mijn fotopapier gebruik ik ook HP. Heb een HP Photosmart printer en die is heel erg goed.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Warner
Forumlid
Forumlid

Bericht door Warner » za nov 01 2008 1:25 pm

Ik gebruik in mijn Canon Pixma IP5200 de originele cartridges, die ik bij het Office centre koop.
Al jaren gebruik ik ten volle tevredenheid Office photo supreme glossy van 270 g/m2.
Deze combinatie werkt erg goed.

Groet,
warner.
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

wouterboon

Bericht door wouterboon » za nov 01 2008 1:54 pm

Dank voor de reacties. Ben benieuwd of er meer mensen zijn met ervaringen met fotopapier anders dan het mijne. En naar meer (web)winkels.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » za nov 01 2008 1:54 pm

Via internet wel eens wat besstellingen gedaan bij http://www.123inkt.nl/

Voordeel is dat je niet direct hoeft te betalen maar via een acceptgiro.
Goede en snelle service en voor mijn toners voor mijn Brother kleuren printers
scheelt dat ca 40 % tov reguliere winkels.

groetjes mattieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

wouterboon

Bericht door wouterboon » za nov 01 2008 2:04 pm

Matthieu schreef:Via internet wel eens wat besstellingen gedaan bij http://www.123inkt.nl/
Volgens mij was dat de site waar ik naar op zoek was. Eens even goed doorkijken, dank!

Gr.,

Wouter

Marti58
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Marti58 » zo nov 09 2008 8:18 am

ik gebruik alleen de origineele Canon cartridges in mijn Pixma 5300

ik print op Ilford smooth pearl papier 290 grams ....ik vind het mooier papier dan wat Canon levert.

ik heb alle soorten van Canon gebruikt maar prefereer nu Ilford ......wel even op hun site de juiste ICC profielen voor je printer/papier downloaden dit voor het beste resultaat.

succes.
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006

satte

Bericht door satte » zo nov 09 2008 9:26 am

wouterboon schreef:
Matthieu schreef:Via internet wel eens wat besstellingen gedaan bij http://www.123inkt.nl/
Ik bestel ook altijd bij deze firma, nog nooit klachten gehad.
Gebruik wel de originelen inkt-cassette`s voor mijn IP4500.

Het eigen merk papier van 123-inkt is ook goed van kwaliteit, ik kies altijd het Ultra Glossy fotopapier.

Groeten Erik.

wouterboon

Bericht door wouterboon » ma nov 10 2008 8:22 am

Marti58 schreef:
ik heb alle soorten van Canon gebruikt maar prefereer nu Ilford ......wel even op hun site de juiste ICC profielen voor je printer/papier downloaden dit voor het beste resultaat.

succes.
Ik heb daar recentelijk nog gekeken, maar kan geen icc profiel voor de ip4500 vinden... Helaas.

Gr.,

Wouter

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma nov 10 2008 8:40 am

Ook ik gebruik de cartridges en ook het fotopapier van www.123inkt.nl
De eerste keer dat je er bestelt moet je vooruitbetalen, daarna gaat het gewoon op rekening met een acceptgiro.
Hij staat ook op de Beverwijkse Bazaar en daar kom ik toch wel vrij regelmatig. Meestal neem ik het daarvandaan mee.
Ik vind vooral de "zware"papiersoorten erg mooi. Als ik zelf wat afdruk doe ik dat met de HP Photosmart 8400.
Overigens laat ik meestal foto's afdrukken bij Profotonet. Op de lange duur is dat toch wel goedkoper dan zelf doen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

florist

Bericht door florist » ma nov 10 2008 9:27 am

Hier ook iemand met goede ervaringen met 123inkt.nl.
Hun verzendcentum zit vlak bij mij in de buurt, en afhalen kan ook :)

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » ma nov 24 2008 9:49 pm

Ik heb momenteel een Epson R1900, meestal koop ik de cartidges bij MyCom in Rotterdam. Soms wil ik ze ook nog wel eens online bestellen. Vooral de Gloss Optimizer is vrij moeilijk te krijgen. Daarbij gebruik ik altijd het originele Epson papier, scheelt een hoop gezeik met profielen. Ik stel de printer gewoon goed in met de bijgeleverde software, daar kun je het soort papier kiezen. Standaard staan er alle papier soorten van Epson in.

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » ma nov 24 2008 10:50 pm

Misschien dat ik ook nog een bijdrage aan dit topic kan doen.

Ik maak gebruikt van een (zakelijke) HP inktjet K5400D (Eur 165,-- bij Office-Center) i.c.m. een Continious Inking System (CIS) van KHL. Papier wat ik gebruik is HP Foto Premium Plus Glossy. De inktjet is een netwerkprinter welke als voordeel heeft dat je vanaf meerdere PC's (via het netwerk) kunt printen. Dit laatste kan natuurlijk ook als je de printer op een PC deelt op het netwerk, maar een rechtstreeks op het netwerk aangeslosten printer heeft echter een aantal andere voordelen waar ik verder niet op in zal gaan omdat dat dan wel heel erg off-topic zou zijn.

Wat wel bijzonder is, is het CIS. De K5400D van HP maakt gebruik van high capicity cartidges. Hiervoor zijn speciale hervulbare (gewoon met een vulopening, dus geen geen geklier met injectiespuiten) cartridges te krijgen. Zelf ben ik nog een stap verder gegaan en heb een CIS aangeschaft. Het aansluiten is heel simpel: Op de plaats van de cartridges zit een aansluiting van het CIS en via een slangetje is deze verbonden met een aantal externe tankjes (voor elke kleur 1) welke ik af en toe bijvul. 2e voordeel van deze printer is de aparte printkop (is géén onderdeel van de cartridge) waardoor in het geval de printkop "af" is niet de cartridge vervangen hoeft te worden.

Het leuke is echter dat ik de printkop echter nog nooit heb hoeven te vervangen omdat door het CIS de printkop nog nooit droog heeft geprint. (funest voor een inktjet) Foto's printen met deze combinatie is echt een genot omdat de inkt gewoon niet op kan. (inkt in bulk is vele malen goedkoper dan losse cartridges en over de kwaliteit v/d inkt en daarmee de prints hoef je je bij KHL geen zorgen te maken.

NB: Ik heb geen aandelen in KHL. Het adres is: http://www.activity-invest.com/

Er bestaat ook een A3 formaat printer met dezelfde mogelijkheid en ik heb wel overwogen om die te kopen maar uiteindelijk denk ik dat ik te weinig op A3 print aan foto's (A3 fotopapier is bovendien direct veel duurder) en heb daarom voor de K5400D gekozen.

Afbeelding

Als er behoefte aan is wil ik wel een foto maken van mijn opstelling v/d printer met het CIS.

Marti58
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marti58 » ma dec 15 2008 9:08 pm

wouterboon schreef:
Marti58 schreef:

succes.
Ik heb daar recentelijk nog gekeken, maar kan geen icc profiel voor de ip4500 vinden... Helaas.

Gr.,

Wouter
wouter is er veel verschil met de ip5300 ? zou best kunnen dat de profielen daarvoor ook prima werken met jouw printer.

je zou ook deze link kunnen lezen voor mogenlijke settings...http://www.ilford.com/profiles/pdf/Generic_Galerie.pdf
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » ma dec 15 2008 10:11 pm

Ik krijg 1 keer per maand een levering van 123inkt.
Prima zaak waar je achteraf kunt betalen.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”