Zoomexperience 8 + 9 november

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
Miss Nikon

Re: Zoomexperience 8 + 9 november

Bericht door Miss Nikon » zo nov 09 2008 1:12 pm

Ik vond het echt veel te druk, echt fatsoenlijk iets fotograferen was er niet bij, elke keer dringen geblazen. Verder hadden al mijn foto's veels te veel ruis, dus heb thuis alles maar weggegooid. Voor m'n D50 en de 18-70mm was het echt veel te donker om fatsoenlijke foto's te kunnen maken :( zelfs op ISO 1600 en een volledig open diafragma een flinke lading ruis..... :(
Het leukste vond ik de presentatie over de D90 die we meteen rond 10 uur hadden gedaan.
Jammergenoeg geen mannelijke modellen en alleen maar dames, dat mag van mij ook wel anders volgend jaar!
Ik had ook gehoopt op een boel beursaanbiedingen (wilde een nieuwe camera aanschaffen), maar dat viel me best tegen. De prijzen die ik in de folders heb zien staan waren vaak hoger dan de prijzen die je in webwinkels betaal. Desondanks geeft zo'n dag wel de mogelijkheid om veel verschillende onderwerpen te kunnen fotograferen (en erachter te komen dat ik echt een betere camera moet kopen :mryellow: ) in 1 grote ruimte, tenminste, als je zin hebt om continu te moeten voordringen dan :wink:
Of ik volgend jaar weer ga? Heb geen flauw idee........

Johan
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Johan » zo nov 09 2008 2:04 pm

Goed om te horen dat ik niet gegaan ben dan :) Vorig jaar vond ik het ook veel te druk...maar dit jaar zou het veel groter zijn, maar de drukte groeit mee dus tsja..
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5

The Pipe

Bericht door The Pipe » zo nov 09 2008 9:02 pm

Vandaag geweest, leuke dag en genoeg mooie momenten gezien om te fotograferen. Jammer alleen dat Kamera Express zich zo erg verlaagd had door een paar ordinaire dames boven op hun stand te plaatsen die tegen een paal op stonden te rijen. Jammer, dat een bedrijf zich zo goedkoop plaatst.
Wat de drukte betrof viel het wel mee, je had in ieder geval genoeg ruimte om foto's te maken. Ook nog Richard tegen gekomen, ben zijn nickname alweer kwijt. De Nikon Solutions omgeving was mooi en de service die ze verleenden was geweldig.
Als men de minpunten van dit jaar volgend jaar weer verbeteren dat wordt het een jaarlijkse happening die de moeite waard blijft. Ook naar een workshop geweest die ondanks de happerende techniek zeker de moeite waard was. Wel zouden ze de ruimte van de workshops moeten afsluiten van de herrie.

The Pipe

Bericht door The Pipe » zo nov 09 2008 9:05 pm

Miss Nikon schreef:Jammergenoeg geen mannelijke modellen en alleen maar dames, dat mag van mij ook wel anders volgend jaar!
.
Dan hebben je niet goed gekeken want bij de catwalk waren mannelijke modellen en bij Nikon ook 2 vechtsportbeoefende mannen.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma nov 10 2008 12:06 am

Vandaag ook geweest met mijn vrouw Belinda en, natuurlijk, TomT.

Heb me wel vermaakt, maar hoewel het groot was in oppervlak was er eigenlijk niet zo heel veel te doen. Het moest echt vooral komen van de workshops. Mooie foto's zien langskomen... Twee uitschieters:

Peter Blok: blijf ik een erg goede fotograaf vinden. En wat me altijd opvalt: hij komt eigenlijk altijd weg met technische imperfecties: rare kleuren, veel onscherp, direct geflitst met alle gevolgen van dien. En toch gewoon sterke platen afleveren.

Raymond Rutting: Kende ik nog niet. Bij de eerste foto's herkende ik iets van mijn eigen stijl in zijn platen. Totdat hij foto's van zo'n beetje alle uithoeken van deze planeet ging tonen. Mooi, indrukwekkend. Echt een topfotograaf. Heel leerzaam! In ieder geval weet ik nu dat als ik ooit in Afrika wat kindsoldaten tegenkom, voetbalplaatjes mijn leven kunnen redden... :|
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma nov 10 2008 9:01 am

Nu zijn er toch heel wat forumleden naar Zoom geweest, maar ik heb nog geen foto gezien!!!!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Walkaboutfun

Bericht door Walkaboutfun » ma nov 10 2008 10:34 am

Ik ben ook geweest...voor de eerste X, en meteen besloten volgend jaar niet te gaan!
Druk.... :roll: er loopt een kapitaal rond aan bezoekers die heel hun hebben en houwen meesjouwen, de gesprekken die je onderling opvangt
waren overigens wel de moeite waard om af en toe lekker mee te luisteren. De een wist het nog beter te vertellen dan de ander wat je vooral niet moet
doen of wat je vooral wel moet kopen! :wink:
Camera Express benam me inderdaad meteen mijn voornemen om lekker plaatjes te schieten! :oops: :oops: (Verschrikkelijk!!)
Ik heb natuurlijk wel een plaatje geschoten en me aan actie-fotografie gewaagd.(voor het eerst! en ik ben niet geheel ontevree.)
Een beetje druk daar langs de lijn, dus je moest blij zijn als je uberhaubt een plekje had!

Dus speciaal voor chip54 :lol:
Afbeelding

Groet Anne
Laatst gewijzigd door Walkaboutfun op ma nov 10 2008 3:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bull

Bericht door Bull » ma nov 10 2008 11:10 am

Ik had jammer genoeg een belabberde plaats bij dat skaten en dus geen fatsoenlijke foto er uit gekomen.
De "dames" op de stand van Kamera Express waren geen fotomodellen. Volgens mij hadden die een ander "beroep"

Een foto die ik gemaakt heb. Weet eigenlijk niet eens meer bij welke stand. Er stond een of andere oudere chinese vrouw in geblekkig engels tegen me aan te ouwehoeren over kimono's en hoe moeilijk het was om die te maken.

Afbeelding

Satoer

Bericht door Satoer » ma nov 10 2008 2:23 pm

Bull schreef:Een foto die ik gemaakt heb. Weet eigenlijk niet eens meer bij welke stand.
:shock:
Je weet zeker ook niet op wat voor forum je nu aan het posten bent? ;)

Ben er zondag geweest, vond het niet echt heel boeiend moet ik zeggen. Wat ik wel leuk vond is dat er redelijk veel dames rondliepen. Op andere beursen waar ik kom (Ibc, computer beursen) zijn die echt zeldzaam :lol: Er heerste wel een relax sfeertje.

Paar kiekjes:
Afbeelding
de 007 Aston Martin van de Sony stand

Afbeelding
Vrouwelijk schoon wat boven de Aston Martin wat kunstjes vertoonde

Afbeelding
Panasonic stand met snowboarders. Na wat gepiel in het custom settings menu kwam ik er achter dat ik hogere sluitersnelheiden met gebruik van flitser kon gebruiken :). Snelle beelden eindelijk ragscherp. (Deze is gemaakt op 1/1600 sec met een iso van 1600 en een diafragma van 2.8, maar als ik beter andere instellingen had kunnen gebruiken, hoor ik het graag)

Bull

Bericht door Bull » ma nov 10 2008 3:39 pm

Satoer schreef:
Bull schreef:Een foto die ik gemaakt heb. Weet eigenlijk niet eens meer bij welke stand.
Ben blij dat ik bovenstaande nietszeggende opmerking niet snap. :evil:
Ik was op de Zoom Experience en daar heb ik dat Chinese meisje gefotografeerd.
Volgens mij gaat dit topic over Zoom Experience.

Satoer

Bericht door Satoer » ma nov 10 2008 3:53 pm

Bull schreef:
Satoer schreef:
Ben blij dat ik bovenstaande nietszeggende opmerking niet snap. :evil:
Ik was op de Zoom Experience en daar heb ik dat Chinese meisje gefotografeerd.
Volgens mij gaat dit topic over Zoom Experience.
oei, niet meteen boos worden hoor. Het chinese meisje liep rond op de Nikon stand, vandaar ;)

The Pipe

Bericht door The Pipe » ma nov 10 2008 5:53 pm

Nee dit meisje stond niet bij Nikon maar bij Tokina om de hoek :P

Satoer

Bericht door Satoer » ma nov 10 2008 6:10 pm

Ze was in iedergeval van Nikon. Heel de Nikon stand was in oosterse sferen met dames in kimono's, en oosterse vechtsporten.

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » ma nov 10 2008 6:26 pm

Geen praatjes, maar plaatjes :egeek:
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Knors

Bericht door Knors » ma nov 10 2008 6:33 pm

Walkaboutfun schreef:Ik heb natuurlijk wel een plaatje geschoten en me aan actie-fotografie gewaagd.(voor het eerst! en ik ben niet geheel ontevree.)
Een beetje druk daar langs de lijn, dus je moest blij zijn als je uberhaubt een plekje had!

Dus speciaal voor chip54 :lol:
Afbeelding

Groet Anne
Goeie foto!!
Bij de bewerking op je eigen site vind ik wel de achtergronden een stuk beter!! :lol:

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”