Ben op zoek naar een 'macrostatief' + update KE
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Ben op zoek naar een 'macrostatief'
Ja, dan kun je hem gewoon vastzetten hoor!
Oke in horizontale stand kun je em dus gewoon vastzetten. En kan de middenkolom er ook ondersteboven in, zodat je je camera vlak boven de grond kan hangenElRonno schreef:Ja, dan kun je hem gewoon vastzetten hoor!
-
- Forumlid
Ja, ook!
Geweldig statief hoor, de 055XPROB.
Veel mensen hier hebben 'm.
Geweldig statief hoor, de 055XPROB.
Veel mensen hier hebben 'm.
Oke bedankt, dan staat mijn statiefkeuze vast. Nu nog even peinzen over welke kop erop gaat komen. 

als je de kolom ondersteboven wilt gebruiken: met een recht balhoofd of twee/ driewegkop komt je toestel ergens tussen ondersteboven en portretstand. Voor bediening en zo is dit niet prettig. Als je bv. het excentrische balhoofd van Gitzo GH2750 gebruikt kun je het montageplateau voor de camera naast de kolom zwenken en kun je je toestel ook in normale stand gebruiken/ bedienen/ aflezen. De hoogte van de camerabodem tot de grond is dan ongeveer 9 cm. Maar ja, het kost wel een paar centjes, en de middenkolom in dwarsstand lost ook een heleboel op.
groet Hans.
groet Hans.
Teun, k,weet niet wat je budget is of zal worden, maar de GITZO EXPLORER G2220 met GH3750QR balhoofd is misschien het overwegen waard. de poten kunnen bijna horizontaal en de middenzuil is met een eenvoudige knop omkeerbaar. heb zelf de aluminium uitvoering omdat het prijsverschil mij te groot was t.o.v de gewichtswinst.
groeten Ben
groeten Ben
Hier in de regio zijn geen fotoboeren met veel statieven. Sterker nog, ik heb nog geen Manfrotto mogen bewonderen. Welke zaak binnen een uurtje vanaf Breda heeft wel veel statieven staan en geeft goed advies ?noogle schreef:Ga met je cameraspul naar een grote fotoboer, en ga alle statieven eens even lekker op je gemak uitproberen.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Volgens mij moet je makkelijk binnen een uur bij Kamera Express op de stoep kunnen staan!
Heb je aandelen van die gasten... :mrgreen:
:mrgreen: ?

Patrick schreef:Volgens mij moet je makkelijk binnen een uur bij Kamera Express op de stoep kunnen staan!
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Nee hoor. Maar van de "grote 4" waar ik ooit geweest ben, is deze vanaf Breda het dichtst bij.rocksoff schreef:Heb je aandelen van die gasten... :mrgreen::mrgreen: ?
Patrick schreef:Volgens mij moet je makkelijk binnen een uur bij Kamera Express op de stoep kunnen staan!
De 4 zijn trouwens Cameraland (Alkmaar), Cameranu (Urk), Kamera Express (Capelle a/d IJssel) en Konijnenberg (Den Ham).
Dank je.. binnenkort maar eens naartoe rijden.
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Fotomaatje in Scheveningen zou ook nog een optie kunnen zijn.
Kan je leuk combineren met een fotoshoot op en rond de pier.....
Misschien is FOKA in Rotterdam ook nog een optie?
Kan je leuk combineren met een fotoshoot op en rond de pier.....
Misschien is FOKA in Rotterdam ook nog een optie?
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
fotokonijnenberg heeft de prijs van de manfrotto 055XB pro verhoogt van 149 naar 159 nu ze em niet op voorraad hadden... 

Ik heb het statief "Manfrotto 055XPROB" via FotoSG binnen. Voelt heel degelijk aan.
Heb ook twee koppen binnen via kamera-express; een balhoofd en een 3-way kop, zo kan ik zelf testen welke mij het handigste en vervolgens een van de twee terug sturen.
Ik kreeg de 3-way kop "Manfrotto 808RC4" vrijdag al binnen, het balhoofd "Manfrotto 490RC4" heb ik vandaag binnen kregen.
Wat mij opviel bij de 3-way kop was dat er lichte gebruikssporen op zaten, wat je natuurlijk niet verwacht als je iets nieuws koopt. Maar dat was nog acceptabel bij het balhoofd wat ik vandaag binnen kreeg; deze heeft zware gebruikssporen lijkt wel een showroommodel ofzo.
Het zijn in ieder geval gebruikssporen die ik er de komende 3 jaar niet op zal krijgen.
Mijn vertrouwen in kamera-express daalt, eerst een prijsverhoging van een flitsset met €150,- waar ik nog over na dacht (nu niet meer). Dan nog het zeer onvolledig beantwoorden van e-mails, als ik 6 vragen stel krijg ik maar op 1 een antwoord. En nu dit.
Hier wat foto's van de beschadigingen aan het balhoofd (zo kon ik meteen mijn nieuwe hähnel remote testen
):

De onderkant van het balhoofd: Nouja zeg.

De onderkant van het quick release plaatje.

De bovenkant van het quick release plaatje, hoe krijg soort 'gebruiksporen' voor elkaar?.

Buts, buts...

Hoezo krassen op het waterpasje??

En nog wat butsen...

Net boven de bal van het balhoofd.
Ziet er lekker uit he?, bedankt kamera-express.
Ik ben niet echt bereid om hier retourkosten voor te gaan betalen ik vindt dat dat aan kamera-express is als ze dit soort rommel opsturen, hoe zouden jullie dit aanpakken?
Deze gaat zowieso terug dat lijkt me logisch, alleen moet je em wel terug sturen zonder gebruikssporen; dat lijkt me vrij lastig als je em ontvangt met gebruikssporen, hopelijk gaan ze daar dus niet over zeiken.
Ik ga dadelijk een mailtje sturen naar kamera-express, zal jullie op de hoogte houden.
Heb ook twee koppen binnen via kamera-express; een balhoofd en een 3-way kop, zo kan ik zelf testen welke mij het handigste en vervolgens een van de twee terug sturen.
Ik kreeg de 3-way kop "Manfrotto 808RC4" vrijdag al binnen, het balhoofd "Manfrotto 490RC4" heb ik vandaag binnen kregen.
Wat mij opviel bij de 3-way kop was dat er lichte gebruikssporen op zaten, wat je natuurlijk niet verwacht als je iets nieuws koopt. Maar dat was nog acceptabel bij het balhoofd wat ik vandaag binnen kreeg; deze heeft zware gebruikssporen lijkt wel een showroommodel ofzo.

Mijn vertrouwen in kamera-express daalt, eerst een prijsverhoging van een flitsset met €150,- waar ik nog over na dacht (nu niet meer). Dan nog het zeer onvolledig beantwoorden van e-mails, als ik 6 vragen stel krijg ik maar op 1 een antwoord. En nu dit.

Hier wat foto's van de beschadigingen aan het balhoofd (zo kon ik meteen mijn nieuwe hähnel remote testen

De onderkant van het balhoofd: Nouja zeg.

De onderkant van het quick release plaatje.

De bovenkant van het quick release plaatje, hoe krijg soort 'gebruiksporen' voor elkaar?.

Buts, buts...

Hoezo krassen op het waterpasje??

En nog wat butsen...

Net boven de bal van het balhoofd.
Ziet er lekker uit he?, bedankt kamera-express.

Deze gaat zowieso terug dat lijkt me logisch, alleen moet je em wel terug sturen zonder gebruikssporen; dat lijkt me vrij lastig als je em ontvangt met gebruikssporen, hopelijk gaan ze daar dus niet over zeiken.
Ik ga dadelijk een mailtje sturen naar kamera-express, zal jullie op de hoogte houden.
Beste Teun,
Dat ziet er niet zo mooi uit. Ik weet dat KE ook 2e hands via internet verkoopt, kan het zijn dat ze dat mogelijk aan je toegestuurd hebben, i.p.v. nieuw? Overigens zou ikzelf (maar ik weet niet waar je woont) gewoon lekker zo'n zaak bezoeken wanneer je dit soort uitgaven doet, kun je het ook nog eens proberen ook (hoef je nl. niks retour te sturen)...
Succes met de afhandeling.
Dat ziet er niet zo mooi uit. Ik weet dat KE ook 2e hands via internet verkoopt, kan het zijn dat ze dat mogelijk aan je toegestuurd hebben, i.p.v. nieuw? Overigens zou ikzelf (maar ik weet niet waar je woont) gewoon lekker zo'n zaak bezoeken wanneer je dit soort uitgaven doet, kun je het ook nog eens proberen ook (hoef je nl. niks retour te sturen)...
Succes met de afhandeling.