Zoomexperience 8 + 9 november

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
Walkaboutfun

Re: Zoomexperience 8 + 9 november

Bericht door Walkaboutfun » ma nov 10 2008 7:04 pm

@ knors Dankjewel..
Op mijn eigen site is photoshop...deze is meer natuurgetrouwer!
Tsjah...je moet wat als je niet hélemaal tevreden bent hé!! :roll:

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » ma nov 10 2008 8:48 pm

Goed, ik ben zaterdag geweest. Het was inderdaad druk, en kleiner dan ik verwacht had, maar ondanks dat vond ik het niet onaardig. Over de drukte, als je af en toe even wachtte tot de ander mensen wat foto's hadden gemaakt kon je er prima bij. Het is allemaal een kwestie van geduld:-)

En dan wat foto's die ik gemaakt heb:
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

Groet,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

IlseN
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door IlseN » ma nov 10 2008 9:12 pm

Ik heb mij uitstekend vermaakt dankzij de workshops, vooral die in de Nikon theaters. Hoogtepunten waren voor mij de beide workshops/lezingen van natuurfotograaf Danny Ellinger. Wat kan die man geweldig mooie foto's maken! Ik ben zeer onder de indruk. Zijn boek over Aldabra heb ik inmiddels besteld. De lezing van Raymond Rutting vond ik ook heel interessant. Ik ben ook blij met mijn hier gekochte Spyder, Nikkor 50mm 1.8, en grijskaarten.

Ilse

Daan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Daan » ma nov 10 2008 9:45 pm

De workshops bij Nikon waren leuk . Ik was zo "slim"om m'n telezoom lens thuis te laten dus dat viel niet mee in de drukte :(
Later in de middag kreeg ik wel een goede kans om een flitsstudio set te proberen bij DutchHeaven :) Ik zit nog een beetje te proberen met NX2 dus
ik hoor het graag of dit wat is of niet :wink:

Afbeelding

Afbeelding

terpie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door terpie » di nov 11 2008 1:16 am

Ik ben zaterdag geweest en vond het wel geslaagd. Ik heb in ieder geval kunnen oefenen met m'n flitser.
Helaas was de workshop Natuur en dierfotografie in zaal 2 reeds gevuld door mensen die zich van te voren hadden ingeschreven. Er bleef weinig plek over voor niet reserveringen. Volgende keer maar van tevoren inschrijven. Voor de meeste Nikon presentaties/workshops kon je wel redelijk terecht.
Bij de verschillende catwalks/modellen was het vaak wel dringen voor een goed plaatje. Misschien wel een indicatie waar een prof mee te maken heeft en moet vechten voor een goed plekkie :wink:

Hier enkele van m'n pogingen. Meer op in m'n foto gallerij

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900

Bull

Bericht door Bull » di nov 11 2008 8:07 am

Mooie foto's hoor en dat terwijl het licht niet zo denderend goed was.
Het was idd ooit wringen voor een plaatsje.
Die actiefoto's zijn erg mooi gelukt. In ieder geval beter dan die van mij :oops:

@ satoer : Mooie foto's, je had een mooi plaatsje. Dat Chinese meisje had echt niks met de Nikonstand te maken hoor. Tokina was ook in Oosterse sferen. Zij stond voor zo'n Chinees kamerscherm en de stand was verder opgeleukt met Chinese spullen en wat bamboe.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bull op di nov 11 2008 12:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Satoer

Bericht door Satoer » di nov 11 2008 12:26 pm

Nog wat kiekjes:
Nog een van de Sony stand:
Afbeelding

Panasonic snowboarders:
Afbeelding

Afbeelding

Panorama-5fps snowboard sprong:
Afbeelding

Satoer

Bericht door Satoer » di nov 11 2008 1:16 pm

Nog een poging van een 5fps panorama serieshot...
Afbeelding
toch jammer dat ze er een sneeuwkanon hadden neergezet.

Walkaboutfun

Bericht door Walkaboutfun » di nov 11 2008 3:00 pm

Ik zie prachtige foto's voorbij komen, maar deze springt er voor mij helemaal uit!
Satoer schreef:Nog wat kiekjes:

Panorama-5fps snowboard sprong:
Afbeelding
Geweldig wat je allemaal met een camera kan doen hé!

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di nov 11 2008 3:27 pm

Mooi gedaan hoe doe je dat ?
NAS Buikpijn

Satoer

Bericht door Satoer » di nov 11 2008 5:19 pm

Nicole schreef:Mooi gedaan hoe doe je dat ?
Het is ook voor mij het eerste expierimentje maar het was niet eens zo ingewikkeld. Als eerste heb ik de foto's gewoon uit de hand met 5 frames per seconde geschoten (let er op dat de flitser het ook kan bijbenen)
Daarna heb ik thuis gebruik gemaakt van het programma Autopano (99€), waar ik de 6 foto's heb ingeladen. Hij zet zelf de foto's netjes op z'n plekje (inclusief kleurcorrectie en lensdistorsie aanpassing). Vervolgens sla je dit bestand op als photoshop document met lagen (renderen in autopano). De snowboarder verdwijnt namelijk op diverse plaatsen omdat de foto's overlappen. Als je hem in lagen opslaat kan je de snowboarder(s) in photoshop apart uitmaskeren.
Vervolgens flatten je het plaatje en kan je eventuele kleuraanpassingen doen (en de ontbrekende delen bij stempelen).

Wat volgens mij ook (eenvoudiger) kan, is gewoon op grotere afstand of met groothoek onbewogen op statief schieten (dat de hele rit van de sprong in beeld is) en daarna eenvoudig de plaatjes over elkaar heenleggen. Is alleen niet zo scherp. Daarnaast moet je dan helemaal een beste flitser hebben om het te kunnen belichten.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » di nov 11 2008 5:35 pm

Afbeelding @satoer....
De pano...
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di nov 11 2008 7:48 pm

Satoer schreef: Als eerste heb ik de foto's gewoon uit de hand met 5 frames per seconde geschoten (let er op dat de flitser het ook kan bijbenen)
Heb je een SB-900? De SB-800 stopt er na 3 keer even mee bij mij. Of ligt dat aan mijn batterijen?

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » di nov 11 2008 8:07 pm

noogle schreef:Heb je een SB-900? De SB-800 stopt er na 3 keer even mee bij mij. Of ligt dat aan mijn batterijen?
Ligt aan de batterijen en aan de hoeveelheid vermogen die de flitser af moet geven, als hij volledig moet ontladen dan heeft hij veel meer tijd bodig om op te laden dan wanneer je maar een klein deelflitsje geeft.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Satoer

Bericht door Satoer » di nov 11 2008 11:29 pm

SwederD70 schreef:Afbeelding @satoer....
De pano...
noogle schreef:Heb je een SB-900? De SB-800 stopt er na 3 keer even mee bij mij. Of ligt dat aan mijn batterijen?
Ik heb een SB900 met gewone topcraft (=aldi) penlites gebruikt. Verder stond die gewoon in de TTL BL stand.

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”